látogató számláló

Szörnyek az űrlények ellen: magyar hangok

Bár nem néztem utána, de lehetséges,hogy én vagyok az első, aki tudathatja veletek ezeket az információkat. (Hatalmas köszönet a UIP-Duna Kft.-nek!!!) Íme a Szörnyek az űrlények ellen magyar hangjai:

 

SUSAN: NÉMETH BORBÁLA

DR.CSÓTÁNY: KULKA JÁNOS

HIÁNYZÓ LÁNCSZEM: EPRES ATTILA

BOB: SZÉLES LÁSZLÓ

GALLAXHAR: CSANKÓ ZOLTÁN

H.BORGO TÁBORNOK: KŐSZEGI ÁKOS

DEREK: MILLER ZOLTÁN

ELNÖK: FEKETE ERNŐ

NŐI SZÁMÍTÓGÉP HANG: F.NAGY ERIKA

CARL: CS.NÉMETH LAJOS

WENDY: ANDRESZ KATALIN

További magyar hangok:

HALÁSZ ARANKA

PÉTER RICHARD

SIMON ESZTER

SIMON ALADÁR

LÁNG BALÁZS

MARÓTI ATTILA

JUHÁSZ GYÖRGY

MADAY GÁBOR

ZSIGMOND TAMARA

KOSSUTH GÁBOR

HAJDU ISTVÁN

GARAMSZEGI GÁBOR

SZÉLYES IMRE

BÁCSKAI JÁNOS

FEKETE ZOLTÁN

FEHÉR PÉTER

SZUCHY PÉTER

SÁGI TÍMEA

HAAGEN IMRE

BOLLA RÓBERT

BODROGI ATTILA

ROSTA SÁNDOR

KAPÁCSI MIKLÓS

BESENCZI ÁRPÁD

KAUTZKY ARMAND

MAKRANCZI ZALÁN

GARAI RÓBERT

LÁZÁR ERKA

KAJTÁR RÓBERT

Magyar szöveg: SPEIER DÁVID

Hangmérnök: ILLÉS GERGELY, MÁRKUS TAMÁS

Rendezőasszisztens és Vágó: SIMKÓNÉ VARGA ERZSÉBET

Gyártásvezető: FEHÉR JÓZSEF

Szinkronrendező: CSÖRÖGI ISTVÁN

Művészeti konzultáns: HABER ANDREA

A szinkront a MAFILM AUDIO KFT. készítette.

Forgalmazza az UIP-DUNA KFT.


Top 10 Budapest (2009. március 05-11.)


Voldemort gyermekkora

Van haszna a családi szakmáknak. E nélkül komoly bajba kerülhetett volna David Yates, az év talán legjobban várt bemutatója, a Harry Potter és a félvér herceg (Harry Potter and the Half-Blood Prince, hazai bemutató: július 23.) rendezője. Így viszont alig jött zavarba, amikor a forgatókönyv szerint színészt kellett találnia a gyermek Voldemort (Tom Denem) figurájára: egyszerűen szerződtette az igazi Voldemortot játsszó Ralph Fiennes unokaöccsét, Hero Fiennes-Tiffin-t. A kis Hero Ralph nővére, a filmrendező Martha Fiennes fia. Közeli rokon hát, és egyenest beleszületett a filmiparba, de David Yates biztos benne, hogy a nézők egyetértenek majd vele: a srác nem érdemtelenül nyerte el a szerepet. A rendező több száz jelentkező közül választotta ki: bár az, hogy eléggé hasonlít a nagybácsikájára, nyilván jelentett egy kis előnyt.

A jégkorszak nem ér véget

A Jégkorszak nem ér véget. Szerencsére! Az elmúlt évek egyik legnagyobb animációs vígjátéksikere, a Jégkorszak, a rajongók nagy örömére idén nyáron újra a mozikba kerül Jégkorszak 3. - A dínók hajnala címmel (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs, hazai bemutató: július): és jég ide vagy oda, valószínűleg ismét felforrósítja a mozitermek hangulatát.

A történet főszereplői természetesen mind visszatérnek, élükön a legyűrhetetlen őstrióval, és benne az összes földtörténeti korszak legpörgősebb lajhárjával, Siddel.

Persze felbukkannak majd új figurák is. A történet írói hosszú tépelődés és heves viták után úgy döntöttek, hogy igazságot szolgáltatnak a Jégkorszak-filmek néma sztárjának, Motkánynak: a félig mókus, félig patkány őslény két teljes filmen keresztül próbált utolérni és megenni vagy legalább biztos helyre juttatni egy finom makkot. Most végre... hogy eléri-e, amire vágyott, azt nem árulhatjuk el. De az biztos, hogy eléri őt valami, amire szintén vágyhatott: színre lép a szerelem. Egy Motkánylány hozza, és hű társként, ezentúl Motkánnyal együtt hajszolja azt a bizonyos elérhetetlen ínyencfalatot.

Zac Efron hirtelen megvénül

A háromszoros világsiker után valószínűleg nem kell sokáig egy negyedik filmszerepre vadászni. Zac Efron a High School Musical kamaszlány-szíveket rabló sztárja az elmúlt hónapokban csak forgatókönyveket olvasott, rendezőkkel beszélgetett és ügynökökkel tárgyalt. Kereste, hogy mi lehet a következő filmje. És meg is találta.

- A High School Musical közben és azóta is rengeteg szerepajánlatot kaptam - mondta az újságíróknak Zac -, és a legtöbb gimnáziumban játszódott. Volt gimnáziumi vígjáték, gimnáziumi romantikus történet, gimnáziumi dráma, de valahogy mind túlságosan hasonlított az eddigi színészi feladataimra. Úgyhogy, amikor elolvastam a Megint 17 (17 Again, hazai bemutató: május 28.) forgatókönyvét, rögtön lecsaptam rá. Ebben egy 37 éves pasast játszhatok. Ez mégiscsak más! Őrült vígjáték, de nekem az a lényeg benne, hogy a saját apámként léphetek a kamera elé... ez nem kis feladat: még ha ezt az apát Matthew Perry játssza is...

Vacsora Tintaszív-módra

A filmkészítés kemény munka. A filmesek azonban többnyire úgy intézik, hogy munka közben kellemes pillanatokban se szenvedjenek hiányt. A Tintaszív (Inkheart, hazai bemutató: március 19.) című látványos fantasy legstrapásabb része a hosszú olaszországi forgatás volt. Egy igazi - bár üresen álló - várkastélyban vette fel a stáb a gonosz Kaprikornusz és ellenfelei végső összecsapását. Itt építették fel a varázslatos lények istállóját, és itt forgatták le a nagy forgószélhez és az Árny támadásához szükséges képsorokat is.

A film főszereplője, Brendan Fraser úgy érezte, hogy ennyi akciódús jelenet után jár a lazítás: az itáliai forgatás utolsó estéjére színésztársait és a rendezőt, valamint a stáb néhány más tagját vacsorára hívta: méghozzá úgy, hogy ő maga főzött. A Múmia és az Utazás a föld középpontja felé sztárja 14 személyre készített négyfogásos vacsorát, és saját maga szerezte be a környéken a szükséges borokat - és még arra is volt ideje, hogy a közös lakoma során folyamatosan fényképezze az asztal körül ülő kollégáit.

- Én egész meghatódtam, amikor Brendan elmondta, mire készül - nyilatkozta utóbb Helen Mirren -, és még a tetejébe igazán jól főzött. Ki gondolta volna, hogy ehhez is ért? Sőt, olyan kellemesen éreztük magunkat, hogy elhatároztuk évente egyszer, lehetőleg ezen a napon megpróbálunk újra összegyűlni: Brendan Fraser, Paul Bettany, Sienna Guillroy, a rendező, meg én és a többiek. Ezek lesznek a Tintaszív-estek. Ha tényleg összejön, akkor azért már egy rendes olasz étterembe fogunk menni.

InterCom: 2009 áprilisi megjelenések

A kiadó a változtatás jogát fenntartja!

2009. április 1.

  • Madagaszkár 2. (Madagascar: Escape 2 Africa)
  • Madagaszkár 2. - limitált kiszerelés ajándék plüssoroszlánnal (Madagascar: Escape 2 Africa)
  • Max Payne: Egyszemélyes háború (Max Payne)
  • Űrkölykök (Space Buddies)
  • BD: James Bond: A magányos ügynök (License to Kill)
  • BD: James Bond: Goldfinger
  • BD: James Bond: Holdkelte (Moonraker)
  • BD: James Bond: A világ nem elég (The World is Not Enough)
  • BD: James Bond: Az aranypisztolyos férfi (The Man with the Golden Gun)

2009. április 3.

  • A Quantum csendje (Quantum of Solace, 2 DVD)
  • BD: James Bond: A Quantum csendje (Quantum of Solace)

2009. április 8.

  • Amikor megállt a Föld (The Day the Earth Stood Still)
  • Ally McBeal - 3. évad (Ally McBeal: Season 3)
  • BD: Amikor megállt a Föld (The Day the Earth Stood Still)

2009. április 15.

  • A méhek titkos élete (The Secret Life of Bees)
  • Fulladás (Choke)

2009. április 22.

  • Drágám, a kölykök összementek! (Honey, I Shrunk the Kids)
  • Drágám, a kölyök marha nagy lett! (Honey, I Blew Up the Kid)
  • Drágám, most mi mentünk össze! (Honey, We Shrunk Ourselves)
  • Mary Poppins - jubileumi kiadás (Mary Poppins, 2 DVD)

2009. április 29.

  • A csíkos pizsamás fiú (The Boy in the Striped Pyjamas)
  • BD: A bárányok hallgatnak (The Silence of the Lambs)
  • BD: Alul semmi (The Full Monty)
  • BD: X-Men: A kívülállók (X-Men, 2 BD!)
  • BD: X-Men 2 (2 BD!)
  • BD: X-Men: Az ellenállás vége (X-Men: The Last Stand, 2 BD!)

Halálos iram (magyar plakát)


Boltokban a My Dance 2009 Tavasz!

A MY Dance sorozat elérkezett legújabb darabjához. Ezúttal a 2009-es év eddigi legerősebb dalai, valamint az idei tavasz várhatóan legnagyobb slágereit gyűjti egybe, válogatás formában. 

A lemez nyitótrackja napjaink legnépszerűbb dala az Infinity a Guru Josh Project-től), melyet a tavasz várhatóan legnagyobb durranása a román Inna Hot című slágere követ. Laurent Wolf a No Stress után letisztítja a világot Wash My World dalával. De a lemezen szerepel még a közelmúltban Mahasz Dance első Ron Carrol, a rádiók kedvence: a Knob, Tristan Garner és Alcazar, Whigfield Szombat éjszakájának 2009-es remixe. 

A sok külföldi klub siker mellett ezúttal is találkozhatunk a lemezen hazai producerek munkáival: Náksi vs Brunner, az Andrewboy vezette Popmodell, Miss Siva és Gabriel Dawn, valamint Viron új dala. Továbbá szerepel a lemezen Chris Lake Only One cím munkája is, melyet azért emeltünk ki, mert az angol DJ március 13-án végre hazánkban is tiszteletét teszi. A Sensation Club fog otthont adni DJ-setjének.

Tracklist:

01 The Guru Josh Project - Infinity

02 Inna - Hot

03 Laurent Wolf - Wash My World

04 Ron Carrol - Bump To Dis

05 Chris Lake feat. Nastala - Only One

06 G&G - Personal Jesus

07 Alcazar - We Keep On Rocking

08 Knob - Music

09 Spit - Falling

10 Tocadisco - Morumbi

11 The Viron ltd. Feat Mac C -Wanna Be Happy

12 Naksi & Brunner feat. Miklov - My House

13 Bingo Players vs. Chocolate Puma - Touch Me

14 Whigfield - Saturday Night

15 Jean Claude Ades & Vincent Thomas - Shingaling

16 The Prodigy - Omen

17 Robot Man - Ready To This

18 Discorama - Giddy Up A Go Go

19 Tristan Garner feat. Akil - Give Love

20 Discosa feat. Armiger - Razorblade

21 Miss Siva & Gabriel A Dawn - Feeling One

22 Popmodell - Get No More



Vedd meg most akciósan, 1.800,- Ft-ért itt!

Sőt! Ha megrendeled, akkor nemcsak hogy kedvezményt kapsz, hanem ajándékot is! Van rá egy heted...


Újabb Rúzsa Magdi hírek!

Rúzsa Magdit gratulációk hada árasztja el a múlt heti Showder fellépése óta. Magdi a Nem Maradunk című dalát énekelte, amely a szép emlékek felidézéséről szól. Nézd meg Te is a felvételt itt!

Magdi Iránytű című aranylemeze eddigi legjobb, második helyére ugrott a Mahasz listán, amely újabb erőt ad neki a tavaszi országos unplugged turné előkészületeihez.

Glamour szavazás:

Már értesítettünk Bennetek, egészen március végéig lehet szavazni a Women of the Year keretén belül, a legjobb énekesnő kategóriában Magdira.

Támogassátok Magdit itt is, szavazzatok rá itt!

Az Iránytű meghallgatható és megvásárolható itt is!


Star Trek (magyar előzetes)


MA! Maszkura és a Tücsökraj lemezbemutató koncert 03.10. Gödör Klub!

Már értesítettünk Benneteket arról, hogy a Maszkura és a Tücsökraj eddigi legkülönlegesebb koncertje lesz hallható március 10-én a Gödör Klubban.

Nos, elérkezett a nap! Ma este a zenekar első, Szégyentelen c. nagylemezének bemutatóján az ismert dalok mellett vadonatújak is hallhatók lesznek és most először egészül ki a formáció az albumon is szereplő vendégzenészekkel: Fekete István (trombita), Tar Gergely (ütőhangszerek). A garantáltan szégyentelen hangulat mellett egyéb meglepetések is várhatók és nem utolsó sorban ingyenes a belépés.

CD - 1.000,- Ft-ért? Igen! A zenekar azzal kedveskedik a rajongóknak, hogy ma lesz első alkalommal megvásárolható a lemez ún. KONCERT CD verziója... Ez egy kartontasakos kiszerelést jelent, mely egyszerű csomagolásának köszönhetően könnyen zsebre vágható és az érte elkért 1.000,- Ft, talán minden zeneszerető számára VÁLLALHATÓ.


Maszkura és a Tücsökraj lemezbemutató koncert Gödör Klub! MA!


Nézd meg a Ki van festve klipet itt!


Hallgass bele és vedd meg a 'rendes' CD-t itt!


Néhány dolog a Szörnyek az űrlények ellenről #3

Nézzen szörnyeket InTruTM 3D-ben!

Ahogy a televízió egyre inkább utoléri a filmet a technológiai fejlődésben (nagyobb plazmatévé, HD, Blu-Ray), a mozinak is össze kell szednie magát. Jeffrey Katezenberg szerint a 3D a megfelelő válasz a kihívásra.

A Szörnyek az űrlények ellen mérföldkő a stúdió számára, mert teljes egészében 3D változatban is elkészítették. Méghozzá nem is akármilyen háromdimenziós formátumról van szó: az InTruTM 3D-t alkalmazták. Ez a formátum a DreamWorks Animation saját fejlesztésű csúcsszoftverjeit a legkorszerűbb Intel technológiával ötvözi, ami lehetővé teszi a filmesek számára, hogy izgalmasabban meséljék elé történetüket, a nézők pedig minden korábbinál lenyűgözőbb 3D-élménnyel gazdagodnak.

„Az újgenerációs 3D legalább annyira megváltoztatja a moziélményt, mint amennyire a színes film megjelenése tette annak idején - magyarázza Katzenberg. - Ha azt mondjuk, 3D, mindenki azonnal azokra a gagyi szemüvegekre meg béna effektusokra gondol, amikkel eddig traktálták a közönséget. Az efféle háromdimenziós attrakció ma már inkább a vidám parkba való, mint moziba. Ami most történik - és az egész folyamat nem egészen két éve kezdődött -, olyan lélegzetelállító 3D-s filmek elkészítését teszi lehetővé, hogy a nézőknek újra kell gondolniuk, amit eddig a moziról hittek."

 

A film alkotói

ROB LETTERMAN (rendező, forgatókönyvíró, az eredeti sztori szerzője) korábbi nagy sikere a Cápamese volt, amelyet Oscar®-ra jelöltek.

Mielőtt a DreamWorks Animationhöz csatlakozott volna, a Los Gringos című rövidfilmet rendezte, amelyet bemutattak a Sundance fesztiválon.

Letterman következő vállalkozása a Gulliver's Travels lesz.

 

CONRAD VERNON (rendező, az eredeti sztori szerzője) 2004-ben az Oscar®-ra jelölt Shrek 2-t rendezte, amely a világ legnagyobb bevételt produkáló animációs filmje lett. Vernon hangját kölcsönözte a Mézeskalácsembernek mind a három Shrek-filmben, a Madagaszkár 1-2-ben pedig ő volt Mason, a csimpánz megszólaltatója.

Az első Shrek elkészítésében storyboard-művészként és szövegíróként is részt vett.

 

LISA STEWART (producer) legutóbb A nőmre hajtok (I Think I Love My Wife) című vígjáték producere volt, amelynek rendezője és főszereplője Chris Rock.

Korábbi munkái: Kicsi a kocsi: Tele a tank! (Herbie Fully Loaded - társproducer), Vagány nők klubja (The Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood - executive producer).


Néhány dolog a Szörnyek az űrlények ellenről #2

Fura új világ

Aki részt vett már csapatjátékban, tudja, hogy egy együttes pont annyira ütős, amennyire a leggyengébb tagja erős. Amikor a Szörnyek... csapatát összeállították, Letterman és Vernon rendezők, illetve Stewart producer a legjobbakat választotta ki. Lássuk, kik csatlakoztak a stábhoz: Damon O'Beirne arculattervező (Madagaszkár), David James látványtervező (Elvitte a víz - Flushed Away), Joyce Arrastia (Harmadik Shrek - Shrek the Third) és Eric Dapkiewicz (Elvitte a víz) vágók, David Burgess (Mézengúz - Bee Movie) karakteranimációs vezető, Ken Bielenberg, a vizuális effektusok felelőse (Harmadik Shrek) és a háromdimenziós munkálatokat irányító Phil Captain 3D McNally.

David James látványtervező feladata az volt, hogy kitalálja, majd megvalósítsa a film különleges látványvilágát. Alighanem az egész stáb véleményét foglalja össze, amikor azt mondja: „Amikor meghallottam a címet, elkurjantottam magam: ez király lesz! Ez minden gyerek álma. Pár hónapja beszélgettem egy befektetési bankárral. Mesélni kezdtem, mivel foglalkozom, de félbeszakított: ez nem munka, haver. Igaza volt: soha nem szórakoztam még ilyen jól, ráadásul fizettek is érte."

Míg az élőszereplős filmek esetében a vágók csak akkor állnak munkába, ha már valamennyit leforgattak a produkcióból, Joyce Arrastia és Eric Dapkiewicz már a kezdet kezdetétől a fedélzeten voltak. Részt vettek a storyboard kidolgozásában, és a munka minden további fázisában közreműködtek.

Minden animációs film esetében a történet és a látványvilág folyamatosan változik, ahogyan érlelődik a projekt. A Szörnyek az űrlények ellen alkotói kezdetben karikatúraszerű látványt képzeltek el, ám menet közben realisztikusabb lett a produkció hangvétele. „Ha mókás dolgokat mókás környezetbe helyezünk, veszítenek a hatásukból - magyarázza David James látványtervező. - Szükség van egy kis ellenpontozásra, hogy a közönség érezze a sztori rendkívüliségét. Szóval nagyon viccesre álmodtuk meg a cselekményt és a karaktereket, miközben a díszleteket és a környezetet reális helyként ábrázoltuk."

„Úgy gondoltam, nagy kihívás lesz ez a film, és tényleg az volt - veszi át a szót Bielenberg, a vizuális effektusok felelőse. - Roppant stilizált formanyelven kellett megszólalnunk, főleg ami a karaktereket illeti. A környezet bizonyos elemeit is eltúloztuk. De a textúra és a világítás nagyon valószerű, tehát érdekes módon keveredik a stilizáció a realizmussal."

Na de hogy jön ide egy rovarfejű tudós, vagy egy öt emelet magas nő? „A karaktereink természetesen mind karikatúrák - folytatja James. - És ez meghatározza a film egész dizájnját az autóktól a tányérokon át a függönyökig - megváltoztattuk az arányokat, hogy a karakterek, akik aránytalanul nagyok, ne érezzék magukat kényelmetlenül a saját világukban."

Jó példa erre az Elnök figurája, aki karikírozott szereplő, de a textúrája teljesen realisztikus. A bőre úgy reagál a fényre, ahogyan az emberi bőr szokott (a komputeranimáció világában). A fantasztikum és a valóság keverése már korábban is bevált a három Shrek-filmben Óperenciás ország megjelenítésekor.

A legnehezebb feladat a zselélény, B.O.B. kifejlesztése volt. Úgy kellett kinéznie, mint egy nagy kupac zselatin, miközben átlátszó, de valamennyi fényt azért visszaver, és látni rajta keresztül a környezetét. Ezenkívül a belsejében lévő buborékoknak reagálniuk kell a mozgására, és B.O.B.-nak „életszerű" arckifejezést is kellett produkálnia, nem beszélve a karjairól, amik hol megjelennek, hol meg eltűnnek. Nos, B.O.B. több mint egy évig lebegett testetlenül a tervezőasztal felett, mire a filmesek kitalálták, mihez is kezdjenek vele.

„B.O.B. félig animált karaktert, félig vizuális effektus - magyarázza a digitális trükkökért felelős Mahesh Ramasubramanian. - A cselekmény folyamán különböző formákat ölt."

A karikírozott és a valós világ ütköztetésének egyik legjobb példája az a szédítő sebességű jelenetsor, amelyben az űrből érkezett robot és szörnyeink összecsapnak. A hajsza San Francisco belvárosában kezdődik, és a Golden Gate-hídon ér véget.

Nem véletlenül mondják, hogy ha szét akarunk szedni valamit, tisztában kell lennünk azzal, hogyan kell összerakni. Amikor James-nek le kellett rombolnia a világ egyik legismertebb hídját, nekiállt tanulmányozni a szerkezetét. Minden szögből, még alulról is lefilmezte az építészeti csodát.

David Burgess, a karakteranimátorok vezetője megváltoztatta szokásos munkastílusát, hogy izgalmasabbak legyenek azok a jelenetek, amelyekben a szembenálló erők összecsapnak. „A film egyik fő érdekessége, hogy nem olyan a stílusa, mint általában az animációs produkcióké. Arra törekedtünk - főleg az akciójelenetek esetében -, hogy olyan érzete legyen a látványnak, mintha élőszereplős filmet néznénk. Ugyanolyan nagyra és izgalmasra terveztük, mint egy nyári szuperprodukció. Szóval másképp kellett használnunk az animációs kameráinkat."

Miután a szörnyek megállapodnak W. R. Monger tábornokkal, hogy szabadságukért cserében harcba indulnak a robot ellen, San Franciscóba mennek, és hol menekülnek a gigantikus szerkezet elől, hol meg üldözik. A film alkotói olyan emblematikus San Francisco-i üldözéses jelenetekből merítettek inspirációt, mint amilyet a Steve McQueen neve fémjelezte Bullitt-ban vagy a San Francisco utcáin című tévésorozatban láthattunk.

„Teljesen komolyan vettük ezeket az akciójeleneteket, azt akartuk, hogy ne csak viccesek, hanem meggyőzőek is legyenek, és ugyanolyan izgalmasak, mint a nagy klasszikusok esetében - mondja Rob Letterman rendező. - Semmiképpen nem akartuk, hogy úgy nézzenek ki, mint egy animációs filmben. Bár ebben a műfajban minden lehetséges - oda rakjuk a kamerát, ahova csak szeretnénk -, felállítottunk bizonyos szabályokat a layout-csapattal (akik a kamerákat kezelik): ha olyan felvételhez érünk, amit élőszereplős filmben nem lehet megcsinálni, akkor felejtsük is el. A közönség ebből nyilván semmit nem fog észrevenni, de pont ez volt a célunk: ilyesmit ritkán csinálnak animációs filmben, és mi arra törekedtünk, hogy egyedi legyen ez a produkció."

Amikor elengedik San Franciscóban, Susannek fogalma sincs, mi egy akcióhős dolga. A többi szörnynek van már tapasztalata a hadviselésben (igaz, utoljára az ötvenes években volt erre lehetőségük), Susan azonban csak egy menyasszony, aki ötemeletes testbe szorult. Természetes dolog, hogy menekülni kezd a robot elől. Nem ejtették a fejére: a cipőjére csatol két autót, hogy gyorsabban száguldjon. Amikor eléri a hidat, az még tele van a városból menekülő autósokkal. Amikor az egyik furgon vezetője meglátja a visszapillantó tükörben a gigantikus görkorcsolyázó lányt, bepánikol, felborul a furgonnal, és tömegkarambolt okoz. Susan ösztönösen megáll, hogy segítsen, miközben a robot szélsebesen közeledik.

„Ez döntő pillanat Susan számára, mert ez az egyszerű modestói lány hirtelen valami mássá alakul - magyarázza Conrad Vernon. - Szuperhős válik belőle, de ennek ő maga még nincs tudatában. Kerekeire állítja a furgont, kimenti belőle a sofőrt, miközben sürgeti a többieket, hogy meneküljenek. A robot ekkor elkapja, Susan pedig harcolni kezd az életéért."

„A jelenet vicces és izgalmas, a látvány pedig lenyűgöző - teszi hozzá Stephen Colbert. - Elképesztően keveredik ebben a filmben a fotórealizmus és a rajzfilmek látványvilága. A stúdiók hosszú éveken át próbálták valós környezetbe helyezni az animációs figurákat - nos, ebben a moziban sikerült. Amit látunk, az a valódi Golden Gate-híd és a valódi San Francisco-öböl. Ebben a realisztikus környezetben mozognak az animációs szereplők. Ilyet még nem láttam!"

Ez az eredmény nem a csoda műve: a DreamWorks Animations munkatársai évekig fejlesztették hozzá a megfelelő technológiát, miközben komputercégek ugyancsak éveken át dolgoztak a hardveren. A digitális effektusokért felelős Mahesh Ramasubramanian így foglalja össze a lényeget: „A Shrekkel kezdődött, azóta finomítjuk az eszközeinket. A következő lépés a Kung Fu Panda volt, most pedig a Szörnyekkel rukkolunk elő. Legújabb filmünk számára kifejlesztettük a RIG-et, egy olyan új szoftvert, amellyel sokkal precízebben tudjuk irányítani a karaktereket, valahogy úgy, ahogyan a bábművész mozgatja a maga bábuját. Esetünkben ez a bábu egy hatalmas, bonyolult szerkezetű híd. Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően a híd nem egyszerűen egy effektus, hanem maga is karakter. Technológiánk már annyira fejlett, hogy az animátorok a szereplőkkel együtt képesek mozgatni a hidat, és a karakterek pontosan reagálni tudnak a híd mozgására. A vizuális effektusokért felelős kollégáknak mindehhez már csak hozzá kellett adni a törmeléket, a port és mindenféle diribdarabot, ami a híd összeomlásakor keletkezik."

Ekkora vizuális effektusnak nagyot is kell szólnia. „Ethan Van der Ryn volt a felelős a hangért, ami nagyon fontos egy ilyen film számára - magyarázza Vernon. - A nézőnek éreznie kell, hogy itt 120 méteres karakterek sétafikálnak a felhőkarcolók között, és ledöntik őket a farkukkal. És egy öt emelet magas nő, a lábán két autóval, lekorcsolyázik a San Francisco-i dombokról. Ha egy ilyen jelenethez hiányozna a megfelelő hang, olyan érzés lenne, mintha egy normális ember lépett volna műanyag kisautóra. Hallanunk kell, ahogy a fém sikolt, amint meghajlik a súly alatt, és ahogy az abroncs felrobban, amikor befordulnak a sarkon. Dobhártyarepesztőnek kell lennie a robajnak, amikor 80 tonna acél vágódik neki a Golden Gate-hídnak."

Ám a hangeffektusokra nem csupán a nagyon zajos akcióknál volt szükség. „Van egy nagyon szép jelenet, amikor Susan a kiürített San Franciscóban találja magát - meséli Hugh Laurie, aki a film eredeti változatában Dr. Csótány PhD-nek kölcsönzi hangját. - Teljes csönd van - ha ez régi western lenne, biztosan süvítene a szél, ördögszekér gördülne a porban, esetleg távoli harangszót hallanánk. Ebben a filmben galambok vannak. Galambok burukkolását hallani nagyon messziről... az ilyen finom részletek teszik igazán élvezetessé és gazdaggá ezt a filmet."

„A Golden Gate-es jelenet elkészítése komoly kihívás volt - veszi át a szót Lisa Stewart producer. - Van egy 16 méteres lány, egy 120 méteres robot és egy 120 méteres szörny, Rovaroszaurusz. A hídon autók, emberek, aztán az egész szerkezet összeomlik, száll a törmelék, csobban a víz - hosszú időbe telt, amíg ezt az egészet szépen meg tudtuk koreografálni. Elmentünk San Franciscóba, végigsétáltunk a hídon, aztán helikopterrel is körberepültük, és próbáltuk kitalálni, milyen szögből a legjobb filmezni, és hogyan hozhatunk létre minél dinamikusabb akciót."

Itt az ideje, hogy eláruljunk egy titkot, ami kincset ért az animátorok számára annál a jelenetnél, ahol Susan lerepül a robotról. A titok neve Line Andersen főanimátor - de ezúttal nem szakmai kvalitásairól van szó, hanem a testéről.

Line testfelépítése hasonló, mint Susané: magas, karcsú, kisportolt. Facundo Rabaudi modellkészítő hungarocellből megépítette San Francisco egy részének méretarányos makettjét, és benépesítette épületekkel. Andersent aztán szabadidőruhába öltöztették, amely hasonlít Susan öltözékéhez, és elindították a mini-San Fran utcáin.

„Elkezdtük őt filmezni - magyarázza Vernon - A makettvároska tele volt lámpaoszlopokkal, kis fákkal és autókkal. Arra kértük Line-t, hogy kezdjen el sétálni az utcán. Valahányszor rálépett valamire, lenézett és azt mondta: ó, bocsánat, kidöntöttem ezt a lámpaoszlopot. Pontosan ez volt a célunk! Azt szerettük volna, hogy reagáljon, valahányszor rálép egy autóra vagy egy fára. Arra is kíváncsiak voltunk, milyen érzés, ha valaki fekszik az ágyában az ötödik emeleten, és hirtelen elhalad az ablaka előtt egy gigantikus nő arca - ahogy King Kong vagy Godzilla. Ezért aztán a kamerát különféle helyekre raktuk, hogy érzékeltetni tudjuk, mit lát egy normális ember, ha egy óriási nő végigsétál az utcán."


Néhány dolog a Szörnyek az űrlények ellenről #1

Amikor egy kaliforniai lányt, Susan Murphyt (eredeti hangja Reese Witherspoon) esküvője napján véletlenül eltalál egy meteor, ami tele van űrtrutyival, rejtélyes módon 16 méteresre nő. A hadsereg azonnal akcióba lép, elfogják Susant, és egy titkos bázisra viszik. Elnevezik Ginormicának, és egy csomó fura szörny közé rakják. Köztük van a pengeagyú, ámde rovarfejű dr. Csótány PhD, a macsó félig majom, félig hal Hiányzó Láncszem, továbbá B.O.B., az elpusztíthatatlan zselélény és egy 120 méter hosszú hernyó, Rovaroszaurusz. Fogva tartásuk azonban véget ér, amikor egy titokzatos földönkívüli robot landol a Földön, és megtámadja Amerikát. Az elnököt meggyőzik, hogy küldje harcba a szörnyek csapatát a robot ellen, hogy megmentsék a világot a pusztulástól.

Volt egyszer, hol nem volt egy a miénkhez hasonló galaxis...

A szörnyekről és nem evilági lényekről szóló mesék évszázadok óta szórakoztatják és rémisztgetik az embereket az egész világon. Az ilyen témájú irodalmi művek idővel eljutottak Hollywoodba is, és létrejött a szörnyfilm műfaja, majd a sci-fi mozi. Az ötvenes-hatvanas években számos sci-fi film vagy tévésorozat úgy kezdődött, hogy az emberek titokzatos jelet fogtak egy távoli bolygóról, amit kötelező hátborzongató orgonazene festett alá. Hamarosan meg is érkeztek a földönkívüliek, és vagy legyőzték az emberiséget, vagy megtanították egy-két hasznos dologra, hogy könnyebben tudjon boldogulni.

A Szörnyek az űrlények ellen meséje a DreamWorks Animation főhadiszállásán született, s világra jötte olyan ismert nevek bábáskodásával történt, mint Jeffrey Katzenberg, a cég elnöke, illetve Rob Letterman és Conrad Vernon filmrendezők.

A „szörny" szó hallatán minden valamirevaló filmrendezőnek fölcsillan a szeme - márpedig Letterman és Vernon kétségtelenül ilyenek -, pláne, ha az „űrlény" szóval párosul. Annak idején a két rendező is a tévé előtt töltötte a szombat délutánokat, és szörnyes B-filmeket néztek, amelyek természetesen tanulsággal is szolgáltak (Ne zavard meg a természet rendjét! A radioaktív sugárzás hatalmas szörnyeket hoz létre!).

Letterman és Vernon nem csupán a szörnyfilmeknek voltak nagy rajongói, a műfaj plakátjai is komoly hatást gyakoroltak rájuk. A Szörnyek az űrlények ellen című produkcióra az ötvenes évek B-filmjei és ezek plakátjai mellett a korabeli Mad magazin illusztrációi is hatottak, amelyeket olyan legendás rajzolók jegyeztek, mint Jack Davis, Don Martin és Jack Rickard. (A „vájtszemű" néző felismerheti az e forrásokra való utalásokat abban a jelenetben, amikor a katonák a hadműveleti teremben visszanézik az ötvenes években készült archív felvételeket a még szabadlábon grasszáló szörnyek ámokfutásáról.)

Letterman éppen befejezte az Oscar®-díjra jelölt Cápamesét (Shark Tale), amikor találkozót beszélt meg Jeffrey Katzenberggel, hogy a stúdiófőnök következő projektjéről egyeztessenek. „Mutatott nekem egy alakulóban lévő forgatókönyvet, amely szörnyekről szólt - emlékszik vissza Letterman. - Mindig szerettem volna egy olyan vígjátékot rendezni, aminek alap sztorija A piszkos tizenkettőére (The Dirty Dozen) hasonlít. Érdekes módon a szörnyek pont olyan meredek figurákból álló csapatot alkotnak, mint a piszkos tizenkettek, tehát megvolt a film, amiről álmodtam."

Vernon számára 10 ezer kilométerrel odébb kezdődött el a szörnyes történet. „Cannes-ban voltam a Shrek 2-vel, és a Szörnyek... egy korai változata akadt a kezembe - meséli a rendező. - Láttam, hogy szorosan kötődik az ötvenes évek B-filmjeihez, ami még nem fordult elő animációs produkcióval. Úgy gondoltam, érdemes kidolgozni a koncepciót, és személyiséggel felruházni ezeket a lényeket, miközben az egész film a régi szörnymozik paródiája. Már csak azért is nagyon jónak találtam az ötletet, mert lehetővé tette, hogy tisztelegjünk a különféle filmkészítési stílusok és műfajok előtt."

Letterman nagyon örült, hogy olyan elszánt szörnymozi-rajongóval dolgozhat együtt, mint Vernon. „Conrad tehetséges storyboard-készítő, tapasztalt rendező, ráadásul szinkronizálni is tud: például ő volt a Mézeskalácsember a Shrek-filmekben. Ennek nagy hasznát vettük, mert fel tudta mondani a színészek szövegeit, úgyhogy a forgatókönyv fejlesztése közben már a filmmel is tudtunk foglalkozni, nem kellett megvárnunk az igazi szinkronhangokat."

Vernon boldogan osztotta meg Lettermannal a rendezői feladatokat. „Nem választottuk el élesen, ki mit csináljon, inkább oda-vissza módszerrel dolgoztunk. Állandó kapcsolatban álltunk, és ötleteltünk a jelenetekről meg a karakterekről. Ez garantálta az állandó összhangot, nem kellett attól tartanunk, hogy párhuzamosan két különböző filmet csinálunk."

Közben egy producer is csatlakozott a stábhoz. Lisa Stewart - aki olyan filmeket jegyez, mint a Majdnem híres (Almost Famous) és a Jerry Maguire - A nagy hátraarc - találkozott Katzenberggel, és az élete ezzel váratlan fordulatot vett...

„Amikor megláttam az első képet Susanról, tátva maradt a szám - mondja Stewart. - Egy benzinkút tetején ült. A vőlegénye épp kirúgta, kénytelen volt számot vetni az életével. Átvillant rajtam, hogy meg akarom ismerni ezt a lányt, és szeretném elmesélni a történetét."

Stewartot az sem zavarta, hogy még sosem volt dolga animációs produkcióval: „A jó sztori az jó sztori, és én mindenképpen el akartam mesélni, mi történik Susannal és barátaival."


Julia Roberts nem farag színészt a gyerekeiből

Kizártnak tartja Julia Roberts, hogy három gyermeke szerencsét próbáljon Hollywoodban. - Mindenki tudja, mi történik a gyerekekkel a szórakoztatóiparban - mondja az Oscar-díjas színésznő. - Rengetegen tönkremennek, drogosok, alkoholisták lesznek, maradandó lelki sérüléseket szereznek. A gyerekeim majd akkor menjenek Hollywoodba, ha már kiforrott személyiségek, és bírják a strapát. 

Amióta ikrei, a most négyéves Hazel és Phinnaeus megszülettek, a színésznő nem vállalt olyan szerepet, amely hetekre elszakította volna családjától. A most 20 hónapos Henry érkezése után azonban eleget tett egy felkérésnek, mert kémet még sosem alakított. A Kettős játék című filmben olyan ipari kém bőrébe bújik, aki partnerével át akar verni két gyógyszermultit, hogy az így szerzett pénzzel végleg visszavonulhassanak. (Duplicity - hazai bemutató: 2009. április 30.)

Mickey Rourke benne lesz az Iron Man folytatásában

Legutóbb nem kapott ugyan Oscart, de igencsak megnőtt Mickey Rourke ázsiója Hollywoodban. Ezt bizonyítja, hogy a hírek szerint fontos szerepet kap az Iron Man 2-ben. Valószínűleg az egyik gonoszt fogja játszani. Ivan orosz gengszter, aki kiborggá válva veszélyes ellenfele vasembernek. (Iron Man 2 - várható hazai bemutató. 2010. április)

Brad Pitt Barack Obama rokona

- Helló uncsitesó! - akár így is köszönhetne Barack Obama Brad Pittnek, ugyanis rokonok. No nem éppen közeliek: kilenced unokatestvérek. A közös ős egy Edwin Hickman nevű seriff, aki 1769-ben halt meg Virginia államban. Fiatalabb fiától egyenes vonal vezet Obama fehér édesanyjáig, a seriff idősebb fiától pedig a Pitt családig. Az elnök és a szupersztár nem hasonlítanak egymásra különösebben, kivéve lefegyverző mosolyukat. Hiába, a gének ellen nincs mit tenni.

Az elnök távoli rokonát legközelebb a Becstelen brigantyk című Tarantino-filmben láthatjuk. A második világháború idején játszódó történetben Brad kommandósokat vezet, akik németeket gyilkolnak. (Inglourious Basterds - hazai bemutató: 2009. augusztus 20.)

IMAX-ban is támadnak a szörnyek és az űrlények

Mérföldkőhöz érkezett a hazai mozizás: hamarosan bemutatják nálunk az első egész estés 3D-s filmet, mely IMAX verzióban is a moziba kerül. A Szörnyek az űrlények ellen az első olyan háromdimenziós animációs film, amely teljes egészében egy új technológiával készült. InTruTM3D-nek hívják, és forradalmasítja a mozizást.

- Az újgenerációs 3D legalább annyira megváltoztatja a moziélményt, mint amennyire a színes film megjelenése tette annak idején - magyarázza Jeffrey Katzenberg, a Szörnyek az űrlények ellen-t gyártó DreaWorks Animation elnöke. - Ha azt mondjuk, 3D, mindenki azonnal azokra a gagyi szemüvegekre meg béna effektusokra gondol, amikkel eddig traktálták a közönséget. Az efféle háromdimenziós attrakció ma már inkább a vidám parkba való, mint a moziba. Ami most történik - és az egész folyamat nem egészen két éve kezdődött -, olyan lélegzetelállító 3D-s filmek elkészítését teszi lehetővé, hogy a nézőknek újra kell gondolniuk, amit eddig a moziról hittek.

A Szörnyek az űrlények ellen elején leszáll egy titokzatos földönkívüli robot, és megtámadja Amerikát. A kormány már csak azokban a mutánsokban bízhat, akiket egy titkos bunkerben tanulmányoznak. A szörnyek fel is veszik a harcot a gonosz betolakodókkal. (Monsters vs. Aliens - hazai bemutató: 2009. április 2.)


Chris Lake buli - Sensation Club

Chris Lake, a jelen idő egyik legpopulárisabb producere, március 13-án végre Budapestre, a Club Sensation-be látogat. A warm-upot ezúttal Andrewboy végzi, aki egy speciális szettel készül a számára különleges feladatra, míg Chris Lake után Newtone veszi át a party levezénylését. 

Március 13-án tehát egy roppant színvonalas elektronikus zenei eseményre számíthatunk minőségi progi, house, elektro és minimál zenékkel! Join us!!!

Ráhangolódáskénthallgasd meg két Chris Lake 2 aktuális zenéjét:

Only One itt!

If You Knew itt!



Közellenségek (magyar feliratos előzetes)


A Zsaruk becsülete

Megsebesül négy rendőr: kettő halálosan, kettő életveszélyesen. Egy New York-i drograzzia tragikus következményei ezek, aminek a kivizsgálásával Ray Tierney nyomozót bízzák meg. Tierney azonban nem csak emiatt áll kapcsolatban az üggyel: a tőrbe csalt rendőröknek a bátyja volt a parancsnoka, sógora pedig, aki szintén rendőr, gyakran velük járőrözött. Minél több bizonyíték kerül elő, Ray és családtagjai között annál feszültebb lesz a viszony, a testvéri kötelék pedig annál jobban gyengül.

Az Edward Norton, Colin Farrell, Jon Voight és Noah Emmerich főszereplésével készült kőkemény krimiben egy többgenerációs rendőrfamília tagjai a kőkemény valósággal és könyörtelen döntési helyzetekkel szembesülnek - A zsaruk becsülete megmutatja, mi történik, ha egy család tagjai a törvény ellentétes oldalaira kerülnek.

A Zsaruk becsülete 2009. április 14-én jelenik meg az FHE gondozásában, DD5.1-es magyar és angol hanggal és felirattal, valamint 1.85:1-es képaránnyal és a következő magyar feliratos extrával:

  • A becsület forrása - Így készült A zsaruk becsülete

Változó vizeken

Hunt, Lonzo, Jack és Cons világéletükben kagylóhalászok voltak, ám egy terjeszkedő nagyvállalat kiszorítja őket Long Island vizeiről, és ezzel veszélybe kerül a megélhetésük. Noha mindegyiküknek van valamilyen hobbija - Hunt amatőr fotós, Cons droggal üzletel, Jack megrögzött nőcsábász, Lonzo pedig feleségével, Julie-val a gyermeknemzésből űz sportot -, mindennapjaik egyhangúságából csak Hunt apjának halála rázza fel őket. A temetés után Hunt egy nagyvárosi lánnyal, Zoey-val kezd találkozgatni, míg Jack Hunt nővérével, Ginával bonyolódik kalandba, és lassan mindannyian ráeszmélnek, hogy a beköszöntő változásokhoz előbb-utóbb nekik is alkalmazkodniuk kell...

A Változó vizeken 2009. április 21-én jelenik meg a FHE kiadásában. Magyar sztereó és DD5.1-es angol hanggal, valamint magyar felirattal, 1.78:1-es képaránnyal és a következő extrákkal:

  • Kimaradt jelenetek és bakik választható audiokommentárral
  • A Higher Definition kisfilmje a Diggersről
  • Dokumentumfilm: Az öböllakók
  • Audiokommentár Katherine Dieckman rendező és Ken Marino író/főszereplő közreműködésével

süti beállítások módosítása