látogató számláló

Kritika: Elrabolva 2.

Isztambuli akció.

Túléltük volna, folytatás nélkül? Igen. Minden estre itt van. És, hogy milyen lett? Azt mindjárt leírom, de egy picit beszámolok az első részről, hogy miért nőtt annyira a szívemhez. Az első rész teljesen korrekt akció film volt. Sok verekedéssel, lövöldözéssel és néhol igen "sokkoló" jelenettel (aki látta az első részt, az érteni fogja). Persze voltak hibái a filmnek, mint a legtöbbnek. Moziból kijövet órák hosszat beszélgettünk a haverokkal egy-egy jelentről. Mikor megjelent DVD-n, egyből megvettem. Igaz, talán kétszer, ha itthon megnéztem. Ez azért van, mert a felvezetés, hogy elrabolják a csajt, hosszú. Körülbelül harminc percig kell nézni, ahogy szegény Liam Neeson próbálkozik a családja szeretetét elnyerni, lánya kedvében járni. Meg mennek a nyafogások a női oldalról, hogy "jaj, apa miért nem engedsz el Párizsba?", "olyan vagy...". stb. Ez engem nem érdekel. Minden estre a többi hatvan perc remek munka.

Na, de a második rész.  Bryan Mills (Liam Neeson) munkát kap Isztambulban. Közben támad egy remek ötlete, hogy a családját is vigye magával. Kimet (Maggie Grace) és Leonort (Famke Janssen). Főleg azért ajánlja fel nekik az utat, mert a volt felesége szakító félben van és kell neki egy kis kikapcsolódás. Ám azt egyikőjük se tudja, hogy pár albán tag el akarja őket kapni Isztambulban, hogy bosszút álljanak Bryanen és így az egész családon, mert Bryan sokuk családját ölte meg Párizsban. Röviden a történet.

Most szólok, aki azt hinné, hogy itt szidni fogom a folytatást, az abba is hagyhatja az olvasást. Miért? Mert nekem tetszett a film. Le kell nyelni azt, hogy ebben a részben max. 3 verekedős, lövöldözős jelenet lesz. Akinek sikerül ezt megtenni, az élvezni fogja a filmet. Itt a feszültségkeltésen van a hangsúly. A menekülésen, hogy most sikerül megúsznia Kimnek, hogy nem kapják el, vagy őt is elkapják. Most sikerül időben kiszabadulnia Bryannek, vagy nem. Tehát máshol van a hangsúly. Igazából engem végig lekötött. Izgultam, olyannyira, hogy a székem karfáját majdnem eltörtem, mert nekem annyira átjött az izgalom.  Valamennyi jellemfejlődést mutattak a karakterek. Kim egész ügyesen kezelte a krízishelyzetet és elég sokat segített édesapjának. Bryan még mindig az "egyszemélyes hadsereg". Leonor meg, hát nála annyi figyelhető meg, hogy sokkal jobban kijön a Bryannel, mint az előző részben. Párbeszédek rendben voltak. Érezhető volt Luc Besson keze nyoma. A zene meg... hát nem egy Hans Zimmer. Középszerű. A vágás iszonyat szar volt. Főleg az autós üldözés jelenetnél. Azt hittem, epilepszia rohamom lesz. Én amúgy is allergiás vagyok arra, hogy a verekedős/üldözős jeleneteket szarrá vágják. Na de ilyen pocsék munkát rég láttam. Ütni a vágásért felelős emberkét!  Persze más hibái is vannak a filmnek. Ezt még elmondom.  És most egyben spoiler következik: Az autós üldözés úgy ér véget, hogy az Amerikai nagykövetségre gurul be az autóval Bryan és lánya, Kim. Ez így oké. Na, az már nem, hogy a felesége még mindig az albánoknál van. És nem, hogy Bryan megkérné arra a követséget, hogy segítsenek neki megmenteni a feleségét. Makacs módon egyedül néz szembe velük. Jaj, ez azért nagy hiba volt. Spoiler vége.

Minden esetre én csak ajánlani tudom a filmet. Nekem tetszett, bár az tény, hogy az első résznél nem jobb, de egy teljesen korrekt akciófilm lett.


süti beállítások módosítása