látogató számláló

Kritika: Frankenweenie - Ebcsont beforr

Kutya baja.

Kíváncsi voltam a filmre, mert őszintén bevallom elég rég láttam Burton-filmet. Ezzel a filmmel viszont pótolni akartam a hiányt. A Frankenweenie nem új film. Pontosabban Burton ezt a filmet már megcsinálta 1984-ben. Ugyanúgy Disney film, csak élőszereplőkkel és csupán harminc perc játékidővel. Logikus lépés volt tőle, hogy hozzányúljon újra ehhez a történethez. Őszintén, én a 84-es Frankenweenie-t is láttam és nem nagyon tetszett. A színészi játék rossz volt (egyedül a kutya hozta rendesen a szerepet) és, mint már említettem, a film is elég rövid, így a történet összecsapott lett. Persze a díszletek, hangvétel azért mind-mind Burtonre vallanak. Akinek esetleg van fél óra szabadideje, az nézze meg.
De miről is szól a film?  A történet röviden: a fiatal Victornak van egy kutyája, Sparky. Egyik nap szörnyű tragédia történik a kutyával. Elüti egy autó. Victort nagyon megrázza az eset. Pár napig ki is bírja a kutyája nélkül, de mivel nincsenek barátai és nagyon hiányzik neki Sparky, úgy dönt, visszahozza az élők sorai közé. Sikerül is neki, de senki nem tudhatja meg, hogy Sparky újra él. Ám egyik osztálytársa megtudja és kezdődnek a bonyodalmak. Az egész film egy szívmelengető történet. Amin nagyon meglepődtem, hogy a film fekete-fehér és így Burton szakított az előző, színkavalkáddal teli munkáival, lásd: Alice Csodaországban. Én élveztem a filmet. Kedvenc karakterem a kutya, Sparky. Nagyon hűséges kis eb, imádnivaló. Plusz rendesen kibővítette, még több történést rakott bele. Tele van filmes utalássokkal, több morbid humorral. Aki esetleg egy képkockát se látott a filmből, még az előzetesét se, annak elmondanám, hogy ugyan olyan technikával készült, mint a Karácsonyi lidércnyomás illetve A hallott menyasszony, 3D-vel megspékelve. Bár technikailag gyerekfilm, a sok hátborzongató jelenet azért ijesztő lehet számukra. Tehát korhatárt betartani! Nekem nagyon tetszett. Aki esetleg már lemondott Burtonről, hogy már elavult, annak tudom ajánlani, mert látszik, hogy szívét-lelkét beleadta a filmbe.


süti beállítások módosítása