látogató számláló

Kritika: Sin City - Ölni tudnál érte

Nos, mielőtt belevágnék a közepébe, szeretnék pár szót ejteni Robert Rodriguezről. Rodrigueznek megvolt a maga fénykora, ezt az időszakot én a Desperado-tól egészen a Sin City - A bűn városáig tartom nyilván. Jó volt, szép volt, de sajnos elmúlt. A Sin City második részére úgy ültem be, hogy ha most nem alkot nagyot Rodriguez, akkor a saját kedvenc rendezőim listájáról kihúzom. Ugyanis amit az utóbbi négy évben leművelt az szörnyű volt!  Kezdve a Machete baromságtól egészen a Kémkölykök negyedik részéig. A Machete egy jó film lett volna, ha Rodriguez nem esik át a ló túlsó oldalára. És sajnos átesett és a Machete második része is ezt bizonyította. De, hogy konkrét legyek, arról van szó, hogy annyit hülyült, olyan sok szar filmet nézett (ZS-kategóriás grindhouse jellegű filmet), amiből ötletet merített a Machete első és második részéhez, hogy végül ő is lecsúszott arra a szintre. Egyedül a Sin City második része mentheti meg. De vajon megmentette-e?

SinCity2_Marv.jpg

Azt mindjárt tisztázzuk, hogy a Sin City: Ölni tudnál érte egyszerre prequel és sequel is egyben. Ezért van az, hogy Dwight szerepében most Josh Brolin van, és nem Clive Owen. Ugyanis az első részben Shellie említette, hogy plasztikai műtéten esett át korábban a karakter. A film három történetszálat vázol fel, amiből kettőt Frank Miller kifejezetten a filmhez írt, tehát képregény formájában nem lelhető fel. Az egyik Johnny (Joseph Gordon-Lewitt) történetszála, a másik meg Nancy (Jessica Alba) történetét viszi tovább.

Teljes mértékben egyetértek azzal, akinek nem jött be a Sin City második része. Én is látom a film hibáit. De ettől függetlenül én nem tudok rossz filmként nézni rá!  Nem ér fel az első részhez, de azért így is egy jó kis film lett. Rodriguez sajnos még mindig nem tud rendezni. Nem is tudom mi lesz vele így. Sikerült a Sin City látványvilágát elrontania. Egyszerűen túl high tech lett a film képi világa, ami nem passzol ehhez a film noir stílushoz. Olyan speciális effekteket raktak bele, ami szerintem felesleges volt és erőltetett. A vágásokkal is baj volt, de szerintem ezen javítanak, mert van egy olyan érzésem, hogy lesz ebből is egy bővített változat. Mivel sok olyan jelenet nem volt a filmben, ami az előzetesekben viszont volt.

De nem csak Rodriguez rendezte, hanem Frank Miller is. Bár azt nem tudom megmondani, hogy Miller mennyire szólt bele, de szerintem nem nagyon. De most maradjunk Millernél. Frank Miller a képregényvilág királya, így nem is értem, hogy volt képes két olyan történetszálat írni a filmhez, amik egyszerűen szörnyűek. Komolyan a Sin City 2-t Dwigtht történet szála menti meg, az élvezhető a legjobban, és valahogy abból jobban sugárzik ez a noir-os hangulat. Joseph Gordon-Lewitt történetszálával az a baj, hogy rossz a vége, egyszerűen sehova nem vezet. Értem én, hogy miért rakták bele, gyengébbek kedvéért elárulom: azért kellet erőltetni mert éreztetni akarták a film készítők Roark szenátor gonoszságát. Ami működött is volna, de mivel a történetszál vége zsákutca, így ez nem sikerül. Nancy történetszálával meg az a baj, hogy nem jön át a dráma. Nancyt 20 percig táncolni látjuk aztán 2 percig meg sírni. Ez így nem jön át, legalábbis nekem nem jött át. Mondjuk erre Jessica Alba színészi képessége is rányom. Amit még sajnáltam, hogy Marv (Mickey Rourke) nem kapott külön történetszálat, pedig szerintem sok ember nevében beszélek, ha azt mondom, ő a legjobb karakter Sin City világában. A második részben konkrétan csak statiszta, ha a főkarakterek bajba kerülnek, akkor bemennek a kocsmába, és segítséget kérnek tőle.

Zárásként szerintem nem egy rossz film a Sin City: Ölni tudnál érte, én tuti megnézem párszor. Minimum a nők miatt érdemes megnézni, mert nagyon dögösek benne. Rodriguez meg, ha nem kapja össze magát, akkor az ő karrierjének vége, pedig még a Kémkölyköket is bírtam tőle, legalábbis az első három rész gyerekként tetszett. És egyelőre Rodriguez marad a listán!

Jövő héten pedig lázadni kezdünk, ugyanis visszatérek Az éhezők viadala trilógia kivesézéséhez, amit már elindítottam az első könyvvel és az első filmmel

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!


süti beállítások módosítása