látogató számláló

Könyvkritika: Suzanne Collins - Futótűz

Az éhezők viadalának második kötete kivesézve. (Az első itt.)

suzanne-collins-catching-fire.jpg

Na, sikeresen elolvastam az Éhezők viadalának második kötetét. Bátran mondhatom, hogy minden tekintetben jobb, mint az első. Nagy piros pont az írónőnek, hogy az első kötet erősségeire gyúrt és azt vitte tovább a másodikba. Ennek köszönhetően lett ez a kötet pörgősebb, izgalmasabb. Sokkal jobban átjött a feszültség, és a viadal is sokkal akciódúsabb lett. Bevallom, mikor a Futótüzet láttam filmen, nem tetszett, főleg az eleje, egyszerűen unalmas volt. De a könyvben valahogy sokkal jobban átjött a Győzelmi körút fontossága, hogy Katnissnek és Peetának a körzetekben lévő feszültséget kell enyhíthetni, nehogy lázadás legyen a végén. Meg mikor Katnisst meglátogatja Snow elnök, szó szerint libabőrös lettem. A romantika is visszafogottabb lett, bár jelen van az egész könyv során, hisz a főbb szereplőket a szerelem/szeretet motiválja. Persze azért negatív dolgok is vannak a könyvben. A második kötet első felében még nem, de az utolsó oldalak felé már nagyon idegesítettek Katniss belső vívódásai. Megértem a helyzetét és néhol tényleg logikusan gondolkodik, viszont a legtöbb esetben már túlvariálja a helyzetet, néha pedig képes olyan banális döntéseket hozni, hogy az már fájt.

Az új karakterek közül ki kell emelnem Finnicket, aki bár egy bunkó állatnak tűnik, azért róla is kiderül, hogy egy érző lélek, és számára is vannak fontos dolgok és karakterek. A filmben végig utáltam, valahogy nem éreztem át a karakterének helyzetét, de így a könyv olvasása közben elégé megkedveltem. Persze továbbra is a legkirályabb karakternek Haymitchet tartom. Humoros és bár külsőleg egy megbízhatatlan részeg embernek tűnik, sokszor ő húzta ki Katnisséket a szarból. Kifejezetten tetszett, hogy a könyv kitért arra, hogy mi történt vele akkor, mikor neki kellet átélnie a viadal nehézségeit. És remélem Cinna karakterétől nem kell véglegesen elbúcsúzni, és a következő kötetben visszatér.

Ami még tetszett az az volt, hogy konkrétan már lehet tudni, hogy mi van a Tizenharmadik Körzetben és várom már, hogy Katniss odaérjen és elkezdődjön a nyílt háború.

Zárásként meg csak annyit, hogy engem igazából ez a szerelmi háromszög nem nagyon érdekel. Felőlem Katniss bármelyik fiút választhatja, egyik se tartozik a kedvenceim közé. Engem valójában a lázadás és annak kimenetele érdekel, hogy sikerül-e Katnissnek helytállnia, mint kiválasztott, és sikerül-e a Kapitóliumot megsemmisítenie a lázadókkal együtt.

És engedjétek meg nekem, hogy kedvenc idézetemet idézzem a könyvből: „…emlékeztetőül, hogy még a legerősebb lázadó sem győzheti le a Kapitóliumot….”

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!


süti beállítások módosítása