látogató számláló

Kritika: Argo 2

Balogh Tibi és csapata visszatért!

argo2_kep_620.jpg

Nekem bejött az Argo első része. Tipikusan az a magyar film, ami a magyar nézőknek szól! Ami szerintem nagyon fontos, hisz a magyar nézőket kell becsalogatni a moziba (magyar filmre), nem a külföldieket. Persze, ki lehet vinni különböző európai filmfesztiválra a mi filmjeinket, de az csak a sznoboknak szól, meg nem ezt kell szem előtt tartania egy hazai rendezőnek, hanem azt, hogy becsalogasson minket, magyar nézőket a mi hazánk fiainak filmjeire. Mert ugye a filmrendezőink nyavalyognak, hogy kevés néző ül be a filmjükre, meg mindenkiben benne van a sztereotípia, hogy "magyar film = rossz film". És ennek kell ellentmondani, ami néha bejön. Főleg az Argo esetében. Mondanom se kell, hogy én vártam a folytatását, és bár nem az első rész történetét folytatja, a Strix aurum keresését, azért így is ajánlom mindenkinek, hogy üljön be rá, főleg, ha tetszett az első. De akkor miről is szól a film?
Röviden a történetről: Fekete Lótusznak meg kell keresnie az első floppy lemezt, ami hol máshol található, mint Magyarországon. Mivel Fekete Lótusz maga Kulka János, alias, Janos szan, így ismeri az országot, így adva van, hogy a japán szindikátus nagyfőnöke rá bízza a feladatot, hogy keresse meg és vigye Japánba. Janos szan, hogy ne sározza be magát, és, hogy más vigye el a balhét, felbérel egy profi csapatott. Na vajon kiket? Úgy van, Balogh Tibit (Kovács Lajos) és csapatát! Ám Tibiének nem csak Janos szan csapatával, hanem a roma maffia fejével, Hangyás Johnnyval (Nagypál Gábor) is szembe kell néznie, na meg a fejlődő, modern technikával.

Nos, igen, az Argo 2 nem tököl, egyből belevág a közepébe, és végig pörög. (Na jó, majdnem végig.) Az akciójelenetek bravúrosak, tényleg, mintha csak egy nagy Hollywoodi filmet nézne az ember. Látványilag, technikailag nagyon ott van a szeren. Még a CGI is jó, nagyon jó! Maga a történet is frankó. Ugyanolyan, mint az első részé, de sokkal nagyszabásúbb és merészebb.

Ami a legjobban zavart, hogy sokat kellet olvasni. Ez most furán írtam le, de megpróbálom kifejteni: ugye a történetnek van egy Japán vonulata, ami jó is, meg nem is. Ami nem jó benne, hogy folyamatosan japánul beszélnek, és feliratozva van, és elég sok ilyen jelenet van, szóval nem hittem volna, hogy egy magyar filmen ennyit fogok olvasni. De nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy nem passzol ez a sok feliratozás egy ilyen suttyó filmhez. Illetve ez a történet szál, mármint a japános, kicsit unalmas, néha teljesen ki tudott zökkenteni Tibiék dinamikus történtéből. Meg néha hülyén jött ki, hogy Tibiék folyamatos káromkodása zajlik, aztán vágás és japán szövegek, magyarul feliratozva, hogy milyen fontos a floppy lemez megszerzése.
Ami jó volt benne, hogy ennek a történetszálnak köszönhetően kaptunk egy Psycho (Bicskey Lukács) vs. János szan összecsapást és még egy Psycho vs. Yumiko (Young-Shin Kim) harcot is. És mondanom se kell, mindkettő színvonalas összecsapás volt. 

Poénok? Ugyan olyan jók, mint az első részben, nagyon sok van, és nagyon jók is. Az egész terem nevetett, még én is.

Szóval, kedves Árpa Attila, tudom, hogy kijelentetted, hogy nem érdekelnek a kritikusok véleményei. Ne aggódj, én csak ajánlom a filmet. Sőt, nem sajtóvetítésen láttam, hanem fizettem is érte, és az egész családot magammal hurcoltam, hogy együtt megnézzük a filmedet. Ja, és azt is kijelentetted, hogy téged csak a nézőszám érdekel. Hát akkor megnyugtatlak, sokan voltak a filmeden, bár nem volt teltház, de sokan voltak. Bízom benne, hogy a 130.000-es nézőszámot a második rész túlugorja, és ha esetleg harmadik részt is csinálnál, nos, én örülnék neki.

Összefoglalva, az Argo 2 ugyanolyan szórakoztató suttyó film, mint annak idején az első rész volt. Aki teheti nézze meg, mert garantált a szórakozás.

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!

argo2_p1_620.jpg


süti beállítások módosítása