látogató számláló

Kritika: Bosszúállók - Ultron kora

A Marvel nagyágyúi visszatértek, hogy megint kasszát robbantsanak!

avengers2_pic2_620.jpg

Már megint egy Marvel film. Ajaj... Oké, most teljesen szubjektív írás következik, bár mindegyik írásom az, de most tényleg kijelentem, mert tudom, hogy milyen sokan szeretik a Bosszúállók című filmet és milyen sokan várják a folytatását. De úgy érzem, hogy hazugságot leírni bűn. Miért hazudnék nektek? Meg eleve tuti van olyan, aki ugyanúgy vélekedik a filmről, mint én, és lehet, hogy nem is az írás egészével, de egy részével egyet fog érteni. Ezt bármiféle beképzeltség nélkül jelentem ki. Na, szóval csak annyit akartam mondani, hogy most tényleg az olvassa tovább, aki nem fog csúnya szavakkal teli kommenteket írni, hogy miket ki nem jelentek az ő kedvenc filmsorozatáról, mert ugye több Bosszúállók film vár ránk, szóval már beszélhetünk filmsorozatról. Na, akkor vágjunk is bele.
Nekem az első Bosszúállók nem tetszett. Leginkább a Transformers filmekhez hasonlítanám. Története, ha nem is nulla, de közel van hozzá, viszont jó látványvilággal és akcióval rendelkezett. Ezért se értem, hogy miért kapott IMDb-n olyan nagy pontszámot és hogy miért tetszett ennyire a kritikusoknak. (Tényleg van olyan ember akinek a Transformers tetszett, de a Bosszúállók már nem, vagy fordítva?) De ezt még lenyelném, de már magunk mögött hagytunk egy A galaxis őrzői című filmet is, ami bebizonyította, hogy nem szükséges a karaktereket megismerni plusz filmekben, elég beletenni őket egybe, aztán, mint egy szép kémiai reakció, valami ki fog belőle sülni. Mondom ezt úgy, hogy az első Bosszúállók fele játékideje a csapat összekupálódásáról szólt. És mondjuk A galaxis őrzői nem szenvedett vele annyit. (Legalábbis ameddig láttam a filmet, mármint A galaxis őrzőit mert a felénél meguntam). Ha az összes Marvel filmet elemzem ,nagyon, de nagyon leegyszerűsítve mindig az van, hogy vannak a jók, vagy egyedüli jó, és van egy gonosz akit le kell győzni. A jók szenvednek, "a nagy erő nagy felelősség" elmélet alapján, aztán valahogy csak legyőzik a gonoszt és bár sok hullát/sebesültet hagynak maguk után a jó fiúk/lányok így is a nap hősei lesznek. És ezzel nem lenne bajom, ha egy évben egy ilyen film jönne ki. De mióta a nagy Marvel mánia van, egy évben, kijön legalább három ilyen film. A DC-s filmekről nem is beszélve. Ennek ellenére vettem a fáradságot és megnéztem újra az első Bosszúállókat és a véleményem semmit se változott. Másnap - Marvel nosztalgiám végett - megnéztem az Amerika Kapitány: A tél katonáját, és ha választhatnék, a két film között inkább az utóbbit választanám. Nem sokkal jobb, de legalább láttam a filmen, hogy próbálkozni akar, bár a zenén lenne mit javítani. És a film végén betekintést kaphatunk a következő Bosszúállók részbe. Hogy a folytatás az jó lett vagy sem, az most kiderül!

Röviden a történet ott folytatódik ahol az Amerika Kapitány 2 története abbamaradt. A SHIELD szétesett és Loki jogara a Hydra szövetség kezébe került, amit könnyen vissza is szereznek a Bosszúállók. Tony Stark a jogar elemzése során rájön, hogy a benne lévő erő nem csak erő, hanem intelligencia, ami képes gondolkodni. A két ész (Stark és zöld pajtása, Bruce Banner) közös összefogással megpróbálják ezt az intelligenciát beletenni egy fém testbe azzal a céllal, hogy majd ő megvédi a földet, ha egy újabb invázióra kerülne sor. Pechjükre ez fordítva sült el, és akiről azt hitték, hogy megvédi a földet, pont az akarja elpusztítani azt. És hát mindenki tudja, kiről van szó: Ultronról.

A trailerből kiderül, hogy Natasha Romanoff és Hulk között egy romantikus szálat akarnak elhinteni a készítők, ami a film elején még tűrhető is, de a végére már olyan szinten tépte az idegeimet, hogy ilyet már rég éreztem egy film nézése során. De kimondom a lényeget, ez a romantikus szál időhúzás. Ennyi! Semmi értelme sincs. Ami tetszett a filmben az az volt, ahogy Skarlát Boszorkány játszik a Bosszúállókkal és ez belső viszályokat szül köreikben. Amire leginkább kíváncsi voltam, az Ultron volt. Magára a karakterre. Engem tényleg becsapott az előzetes, mert én Ultrontól azt vártam, hogy egy súlyosabb, mélyebb gonosz karakter lesz. De sajnos becsapott az előzetes, mert néha úgy viselkedett, mint egy hétéves. És mélysége kimerül annyiban, hogy az emberiség rossz, ezért kell elpusztítani. Semmi mély filozófia, semmi mélyebb gondolat. Emberek, mi rosszak vagyunk, ezért bűnhődnünk kell és itt van Ultron, mint a megváltó, aki igazságot szolgáltat, de halált hirdet. Azért ennél többet vártam. Ez a legnagyobb bajom a Marvel filmekkel: nem gyűri le a képregényvilág sztereotípiáit, nem újít, nem tesz merész lépéseket, mint Nolan a Sötét lovag esetében.

Viszont a film látványvilága nagyon ott van. Szebb, mint az első rész, ami várható volt, ha már a Disney ennyire terjeszkedik. 2x annyi ember, 2x annyi teljesítmény, csak szomorú, hogy ezt a történetre nemigen lehet mondani, az ugyanis annyira jelentéktelen szerepet tölt be, hogy az már kínos.
Volt szerencsém IMAX 3D-ben látni a filmet, és nekem tetszett a 3D. A kamera annyira mozgott az akciók közben, hogy már jojóztak a szemeim. Nem tudtam, hogy hova kell néznem, viszont amikor végre ráállt a szemem egyből váltott a kamera és kezdődött az egész előröl.

A zene maradt a régi: számomra semmitmondó. Nem hiszem el, hogy valami jó kis zeneszerzőt ne tudnának a fejesek leszerződtetni a Marvel filmekhez. Persze lehet, hogy valakinek tetszik ez a fajta zene, mindenesetre én maradok Hans Zimmernél.

Zárásként annyit tudok mondani, hogy nekem nem tetszett, persze akinek az első rész tetszett annak ez is tetszeni fog. Csak sajnos nem értem, hogy miért áll a folytatás is olyan magas pontszámon. De ez számomra örök rejtély marad. Ja, és ugye stáblista közben bent maradni, még akkor is, ha a mozi jegykezelői már kizavarnának.

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!

avengers2_hun_p1_620_1.jpg


süti beállítások módosítása