látogató számláló

Kritika: Modern család (Modern Family)

A modern család a jelenleg futó egyik legjobb szitkom. Dokumentarista stílusa (lásd: The Office, Városfejlesztési osztály) persze hagy némi kívánnivalót maga után, de aki megszokja a stílus jellegzetességeit, annak ez a sorozat sok vidám percet fog okozni. Igazából nem is áldokumentum-sorozatról van szó, hanem inkább ál-áldokumentum-sorozatról, mert a szereplők sokszor a kamerába sandítanak, a kanapén ülve a kamerába beszélnek, és sokszor kommentálják az adott szituációt.

modernfamily.jpg

Na, de ahogy a cím is sugallja, a sorozat egy családról szól, egy igen nagy családról és természetes ez a család modern. De miért is modern? Mert bár sok vitájuk van egymással, elfogadják egymást, és mert ez a család elég sokszínű. Ott van például Jay fiatal felesége, Gloria és a fia, Manny, akik Kolumbiából származnak. De van egy meleg házaspárunk is, Jay fia, Mitchell és az ő párja, Cameron és kettőjük örökbefogadott vietnami gyereke, Lilly. Na meg persze ott vannak Dunphyék, akik szerintem a sorozat legjobbjai. És bár elég sok karakter van a szériában, de így is minden egyes epizódot kerek egésznek érezhetünk. Mindig, minden egyes karakternek megvan a saját ideje, pedig csak 20 perces epizódokról beszélek.

A Modern család némi újdonságot hozott a műfajon belül, de mégis a szitkom jellegzetes vonásainak 100%-os kihasználtsága hozta meg neki a sikert, és ettől olyan jó! Sőt igazából az egész sorozatot a karakterek viszik el a hátukon, hisz rajtuk múlik, hogy megszeretjük-e a sorozatot, tudunk-e valamelyikőjükkel azonosulni, vagy csak épp kedvelni, megszeretni őket. És mint mondtam, igen sok karakter van benne, szóval nem hiszem el, hogy aki elkezdi a sorozatot, az egyikkel se tud azonosulni. Maradva a karaktereknél: bármennyire is egy vígjátékról beszélünk, ebben a sorozatban is megjelenik a karakterfejlődés. Mondok egy példát: Jay nagyon rühelli, hogy a fia, Mitchell meleg, persze próbál a gondolattal megbarátkozni, de sokáig nem sikerül neki. Még az ötödik évadban is kifejtette a nézeteit a meleg esküvőről, de végül a fia érdekében átgondolja az egészet. Igazából szerintem a legnagyobb erőssége a sorozatnak, hogy szájbarágás nélkül tud tanulságot közvetíteni! És bár sokan kritizálják, hogy a 4. évadtól esett a sorozat színvonala, én egyáltalán nem éreztem, sőt még a 6. évadot is remeknek találtam. Azt elismerem, hogy elég nehezen indul be egy-egy évad. Tehát a sorozat legjobb részeit ne az évadnyitó és az utána következő 5 résznél keressük, hanem valahol a közepe, illetve vége fele. De ettől függetlenül én a sorozat összes részét szeretem.

Ja, és milyen a sorozat humora? Jó, sokszor a sztereotípiákat karikírozza ki, főleg a Mitchell-Cameron történetszálon. A sorozat próbálja a melegekről alkotott sztereotípiákat lerombolni, de van mikor meg megerősíti, persze vicces formában, és úgy, hogy még egy nem liberális nézetet valló tévénéző is tudja élvezni. Viszont van, mikor helyzetkomikumok uralkodnak a sorozatban, sőt a legtöbb esetben ez a jellemző. De aki vevő rá, annak garantált a szórakozás. Sőt néha angol humor is megfigyelhető a műsorban.

És akinek nem lenne elég, annak elárulom, hogy sok rendhagyó epizód van a sorozatban. Pont az idén befejezett hatodik évadban, az egyik epizód (16. rész) MacBook Pro kijelzőn játszódik. És eme egyedi koncepcióval szerintem remekül feldobták a készítők az egész évadot.

Hát, ennyit a Modern családról, én szívesen ajánlom bárkinek! Persze van/lesz olyan is, aki a sorozatot sztereotipnak fogja tartani, vagy humortalannak, de én bátran kijelentem, hogy a Modern család egy jó sorozat. De tényleg! Aki nem ismeri, nyugodtan álljon neki.

Ha esetleg valaki magyarul szeretné megnézi a sorozatot, annak  elárulom, hogy háromféle magyar szinkron is készült hozzá! Miért!? Nem is értem, ne lenne elég egy. Szerintem ez baromi idegesítő!
De én a Comedy Central-féle magyar szinkront ajánlom, jelenleg az 1. és az 5. évad fut náluk. De ott van még az HBO-féle magyar szinkron és az RTL+-os ahol a 2. évad fut jelenleg, de szerintem az utóbbi a legrosszabb. Ja, és tudjátok, milyen címen fut az RTL+-on? "Egy rém modern család". Értitek, csak azért, mert Ed O'Neil (Al Bundy) játszik benne.Ezt a logikát...

modernfamily_poster.jpg


süti beállítások módosítása