látogató számláló

Kritika: Modern család - 7. évad (Modern Family)

Tavaly írtam egy rövidke összefoglalót a Modern család első 6 évadáról. Elmondtam, hogy miért szeretem a sorozatot, mik működnek jól benne, és miért ajánlom Nektek. Nos, idén véget ért a 7. évad és úgy éreztem, nem mehetek el szó nélkül amellett, hogy a széria mennyire önismétlő és unalmas lett - legalábbis szerintem.

Kezdem azzal, hogy szerintem a 6. évad elég magasra tette a lécet, még a mai napig emlékszem a legtöbb részre az előző szezonból, ami annak tudható be, hogy ötletesek voltak, és az újító elemek is jelen voltak a legtöbb részben. Sőt a 6. évad szezonzárója elég ütős véget ért, ami felkelthette a néző érdeklődését, hogy "na ebből mi lesz". Persze megértem az összes művészi ág képviselőjét, mikor alkot egy festményt, ír egy könyvet, vagy - hogy ne menjünk messzire - egy sorozatot készít, hogy mindig ott van a nyomás rajta, hogy jobbnak kell lennie a következő művének az előzőnél, és ilyenkor a nyomás alatt a legtöbb ember összeomlik, vagy csak egy egyszerű megnyilvánulás lesz rajta úrrá: "szarok az egészre".
A Modern család esetében az utóbbi volt számomra érezhető. A készítőket nem is érdekelték, hogy megüssék az előző évad szintjét, csak szimplán a kikövezett, mára már - szerintem mondhatom - rögös úton haladtak. Persze az évadnyitó egyből választ adott az előző évad kérdéseire, de ami engem zavart, az az volt, hogy még többet ki lehetett volna hozni ebben a szezonban egy-egy karakterből. Gondolok itt a Haley és Andy kapcsolatára, amibe az évad elején kapunk betekintést, és az évad végén. Alex karaktere is, szerintem több figyelmet kaphatott volna, sőt az egész évadot akár rá is lehet, volna húzni. Ehelyett megint sok idegesítően hangos Gloriát kaptunk, és már az unalomig ismételt homoszexuális párkapcsolati problémákat.

Persze, mentségére szóljon az évadnak azért volt egy-egy jó része is, ami megidézte a sorozat fénykorát, meg ez volt –hála az égnek – a legrövidebb évad. Szóval azért vannak jelei, hogy a készítőket a munkahelyi burnout kerülgeti. Nagyon össze kell kapniuk magukat a következő évadra szerintem. Dunphy-ék még hozták a maguk kellemes humorukat, de a többiek már tényleg nagyon önismétlődőek voltak és unalmasak. Ez látszik is az Emmy díjak számából is. Ennél az évadnál éreztem a legjobban, hogy a készítők belebonyolódtak a  túl sok szálas történetvezetésbe. Egy-egy karakter feltűnik egy rész elején, aztán csak a rész végén tűnik fel, és a néző csodálkozhat, hogy „nézd már, ő is benne volt ebben a részben”.

Egy szó, mint száz, talán a sorozat legrosszabb évada volt minőségileg és csak reménykedni tudok benne, hogy a továbbiakban javul a színvonal, és kapunk még olyan évadokat, mint az ötödik és a hatodik volt.

modernfamily_s7_poster.jpg


süti beállítások módosítása