látogató számláló

Kritika: Assassin's Creed

Asszaszinok a Templomosok ellen.

Idén játékadaptációkból sem volt hiány. Gondoljunk csak vissza, volt itt Angry Birds-film, Warcraft, sőt a PlayStation egyik exkluzív játéka, a Ratchet és Clank is idén mutatkozott be a nagyvásznon. Az év végén pedig megkaptuk az Assassin’s Creed-játéksorozat adaptációját is. Utoljára Ubisoft-játékból 2010-ben láttunk feldolgozást, ez volt a Perzsia hercege: Az idő homokja, ami szerintem rettentő rossz volt és egyáltalán nem volt méltó a játéksorozathoz. Szóval volt miből okulniuk a Ubisoftnál és úgy tűnt, hogy az Assassin’s Creed-film esetében megpróbálják a legtöbbet kihozni magukból ahhoz, hogy méltó adaptációja legyen a frnchise-nak. Sőt az alapötletük az volt, hogy nem a játék valamelyik részét dolgozzák fel, hanem egy külön sztorit találtak ki a filmhez, hogy nagyobb szabadsága legyen a forgatókönyvíróknak. A játékrajongók most biztos szomorkodnak, hogy egyik kedvenc irányítható főhősüket se láthatják a vásznon, és bár én is nem egy Assassin’s Creed-játékkal játszottam, nekem ez nem okozott semmiféle gondot.

assassinscreed_pic06.png

Na, de akkor a történet röviden: Cal Lynch (Michael Fassbender) fiatalon szemtanúja volt, ahogy édesapja megölte az édesanyját. Ezt követően elszökik otthonról és bő harminc éven át züllött életet él, aminek következtében börtönbe jut, és halálra ítélik. Ám kivégzése csupán egy álca volt, hogy egy titkos szervezet megszerezze magának és vele együtt a múltját...

Sok mindent fel lehet róni a filmnek, ahogy ezt a külföldi kritikusok megtették és a hazaiak is megfogják tenni (sőt van, aki már meg is tette), de én személy szerint élveztem a filmet. Mondom ezt úgy, hogy nem áll távol tőlem az Assassin’s Creed világa. Persze nem ez lesz a legjobb játékadaptáció, de ettől függetlenül számos pozitívumot fel tud mutatni. Egyrészt nagyon jó színészgárdával operál. Itt van Michael Fassbender, a szúrós tekintetű Jeremy Irons, és Marion Cotillard is, aki itt is jól néz ki, sőt a Fassbender és Cotillard közötti kémia is jól működik. Persze egyikük se életük alakítása hozza filmben, de így is remekelnek. Ami mellett még nem lehet elmenni szó nélkül, az a látvány. Mert igenis bitang látványosra sikeredett a film. A spanyolországi jelentek között volt egy-egy, ami tényleg monumentálisra sikerült. Az akciójelenetek dinamikusak és jól megkoreografáltak voltak. Persze azt is megemlíteném itt, hogy bár a játékban a kémkedéstől kezdve egészen az orgyilkosságig számtalan küldetés kapott a játékos, a filmben spanyolországi történetszálon csak egy nagy puccsnak a megakadályozását láthatjuk, ami összefonódik az Éden Almájának megtalálásával. Ja, és itt kiemelném azt is, hogy ezen a történetszálon a szereplők spanyolul beszélnek, ami szerintem remek hangulatot teremt. Én már a játéksorozatban is szerettem ezt a megoldást, hogy amikor más helyszínen vagyunk, akkor az ottani anyanyelven szólaljanak meg a helyiek.

Akik pedig amiatt szomorkodnak, hogy a film nem áll össze konzekvens egésszé, azoktól megkérdezném, hogy pl. a Legendás állatok és megfigyelésüknél ez nem bosszantotta őket? Mint már említettem, a Ubisoftnak volt egy elég rossz játékadaptációja és most biztosra akart menni, és tette ezt úgy, hogy a Templomosok és az Asszaszinok közötti viszálynak igazából csak a felszínét kapargatják ebben a részben, és filozófiai és társadalompolitikai kérdéseket is csak a multiplexekre leegyszerűsítve kapjuk meg. DE! Ettől függetlenül működik a film és én bizalmat adok egy folytatásnak. Ahogy a Legendás állatok és megfigyelésüknél is tapasztalni lehetett, egyrészt biztosra akartak menni a készítők, plusz az univerzumépítésen volt a hangsúly és az ok, ami miatt e két filmet egymás mellé állítom, az az, hogy mindkettő produkcióról a nagyközönség előtti bemutatókat megelőzve már azt nyilatkozták, hogy több részt terveznek belőlük. Szóval az Assassin’s Creed-film is ezt a trendet akarta követni, az már más kérdés, hogy meg is fog-e valósulni a folytatás. A kritikusok lehúzták, szóval a rajongókon a sor, hogy megmentsék a filmet, és bizalmat szavazzanak a folytatásnak.
Bár nem akarom elővenni a pesszimista oldalamat sok elfogult rajongó biztosan meg fogja említeni, hogy a filmben miért nem a játék jellegzetes dallamai csendülnek fel, miért nincs több akció, több kikacsintás a játéksorozatra és még sorolhatnám; ami őket biztos szíven szúrja, de engem nem zavart. Hozzáteszem, nem is vagyok elfogult rajongója a játéksorozatnak, csak szólok, hogy aki ugyanúgy élvezni akarja a filmet, mint én, az készüljön fel ezekre a dolgokra is. Mindenesetre kíváncsi leszek, hogy hogyan fog alakulni a film fogadtatása.

Ha már az imént említettem a zenét: valóban nem a játékból ismert dallamokat lehet hallani a filmben, de ettől függetlenül nagyon jó zeneszámok kerültek bele. Jed Kurzel, a film zeneszerzője tényleg kitett magáért.

Összegezve: nem lett tökéletes film az Assassin’s Creed, és a legjobb játékadaptációnak se mondanám, de így is egy klassz kis kaland lett. Én bizalmat szavazok a folytatásnak, mert minden adva van, hogy ott már kijavítsák azokat a hibákat, amiket ebben a részben elkövettek, és akkor talán végre láthatunk egy igényes játékadaptációt.
Addig is, éljenek az Asszaszinok!

assassinscreed_hun_p3.png


süti beállítások módosítása