látogató számláló

Könyvkritika: Suzanne Collins - A kiválasztott

Az éhezők viadalának harmadik kötete kivesézve. (Első kötet, második kötet.)

mockingjay.jpg

Végre sikerült kiolvasnom a trilógia utolsó kötetét és meg kell, hogy mondjam ez volt a legkaotikusabb. A cselekmény eleje még csak-csak fenntartotta az érdeklődésemet, de ahogy egyre jobban a végéhez közeledtem, úgy vált számomra érdektelenné az egész. Ebben a kötetben már nincs Győzelmi körűt, se viadal és lehet, hogy emiatt lett az utolsó rész gyengébb. Olvasás közben végig úgy éreztem, hogy küszköd az írónő. Az előző két kötet szépen volt taglalva: körzetek bemutatása, a viadalra való felkészülés, maga a viadal és a viadal utáni katarzis. Az utolsó kötetben meg úgy éreztem, hogy mivel ezt a taglaltságot már nem használhatja Collins a cselekmény miatt, így összedobott valami katyvaszt.

Miután elolvastam a könyvet felléptem az internetre, hogy mégis mi a véleménye az embereknek az utolsó kötetről és azt láttam, hogy nagyon megoszlik. Van, akinek nagyon tetszett és van, akinek nem. Hát, mint a fenti sorok elárulják, én is azok közé tartozom, akik szerint nem volt jó az utolsó kötet. Persze megértem, hogy egy írón nagy a teher, amikor egy történet utolsó részét írja, hisz minden egyes cselekményszálat le kell zárni, az elvarratlan szálakat meg kell oldani és a szereplőknek be kell teljesíteniük a végzetüket. Arról nem is beszélve, hogy ezt mind úgy, hogy a rajongók elvárásainak is eleget kell tenni. De nem akarom nagyon a földbe taposni az utolsó kötetet, mert voltak jó pillanatai is, bár nem sok, de volt. Egy-egy fejezetben nagyon átjött a háború kilátástalan helyzete és néha Katniss-szel is egyet tudtam érteni. Sőt még egy-egy epikus jelenet is volt. A trilógia legsötétebb kötete A kiválasztott, ami már az első oldalakon is érződik, és emiatt hamar be is szippantott, csak hát Katniss nyavalygása, meg a történet egy helyben való toporgása kizökkentett ebből és nem tudott visszahúzni. Ennek is köszönhető, hogy néha már nagy erőt kellet vennem magamon, hogy kezembe kapjam a könyvet. Pláne, hogy szinte a kedvenc szereplőim haltak meg sorra, így még jobban eltántorított az írónő, hogy folytassam az olvasást. Persze megértem: a háború veszteséggel jár, na de ennyivel?!

A szerelmi háromszög meg egyáltalán nem érdekelt már. De Katniss választása kicsit furcsa volt és kicsit megmagyarázatlan.

SPOILER: Úgy éreztem, hogy azért választotta Peetát, mert ő volt hozzá a legközelebb. (Aki olvasta a könyvet az érteni fogja). Oké beismerte, hogy szereti, de szerintem, ha Gale is a közelbe lett volna folytatódott volna ez a szerelmi vívódás. Na, mindegy igazából én akkor lepődtem meg volna igazán, ha Galet választja.
SPOLIER VÉGE.

Szerintem filmen sokkal jobban át fog jönni a háborús élmény, a társadalomkritika, és ha a film nem ütközik bele a könyv hibájába, akkor sokkal jobb lesz, mint az alapanyag. És kíváncsi leszek, hogy egy-egy jelentet hogyan fognak a vászonra vinni. Szóval izgatottan várom a filmet.

Végezetül csak annyit mondanék, hogy bár az utolsó kötet nem volt valami jó, azért nem bántam meg, hogy elolvastam a trilógiát. Egy jó kis kaland volt, ahol megismerhettem egy erős női karaktert, Katnisst, aki bár erős, azért megvannak a maga gyengeségei is, de hát minden ember esetlen. De azért más karakterek is nagy hatással voltak rám, és némelyiket jobban meg is szerettem, mint Katnisst. Élményekkel teli utazás volt, és Az éhezők viadalának a világát biztos, hogy egy darabig nem felejtem el. Ja és lányok, továbbra is azt javasolom, hogy inkább ezt a trilógiát olvassátok el, mint azt a szar Alkonyat sorozatot. Már bocsánat!

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!


süti beállítások módosítása