látogató számláló

Kritika: Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars: The Force Awakens)

Feltámadt egy ősi erő!

SPOILERMENTES KRITIKA 

Megtartották a legújabb Star Wars epizód magyarországi sajtóvetítését, melyen mi is képviseltettük magunkat. Spoilerektől mentes kritika következik, de azért mindenki csak a saját felelősségére olvassa el.

sw7_pic_han_leia_620.jpg

A Star Wars: Az ébredő Erő egy újrahasznosított Új remény. Nagyon nagy csalódottsággal jöttem ki a mozi sötét terméből. Persze a nosztalgiafaktor megvan, a régi karakterek feltűnnek újra, ami megindítja az embert, ugyan azokat a régi Star Wars hang effekteket halljuk, csak sajnos ettől még nem lesz jó Az ébredő Erő. Ugyanis a Disney akkora marketinget csinált ebből a filmből, hogy megkaphatják a kapitalista érdemrend legeslegmagasabb kitüntetését. Mivel a Star Wars VII. része egy  135 perces promó a következő (VIII. részhez), valamint az Új remény rebootja. Annyi mindenre nem kapunk választ, olyan sok a kérdőjel, hogy az én szememet szúrta. Azért sokkal több kérdésre is választ kaphatunk volna, persze a következő részekben megkapjuk a válaszokat, de ez a rész csak egy promóció a következő részhez. És most jöhet nekem bárki azzal, de hát az IV. részben is sok kérdőjel volt. Erre meg csak azt tudom mondani, hogy nem igaz, és önállóan is élvezhető volt a film.

A másik, bár nem spoilerezhetek, a film Magyarországi forgalmazója is megkérte a magyar sajtót, hogy ne tegyék így én se fogom, de ugyan azok az elemek tűnnek fel a VII. részben mint anno a IV.-ben. Folyamatosan az az érzés fogott el, hogy ezt mint ha láttam volna már és nem egyszer, nem kétszer hanem többször. Ami szomorú, mert elég sok Star Wars könyvet/képregényt olvastam ami a VI. rész eseményei után játszódik és azok mutattak valami újat is, Az ébredő Erő viszont nem! Úgy tűnik a Star Wars univerzumba már nincs eredeti ötlet. Legalábbis a Disney szerint, és a Disney hiába jön azzal, hogy a régi kánont eltörölték és csak a számukra hivatalos létezik, azért meríthettek volna a régiből is.

Persze látványos a film, nagyon szépen néz ki, jó volt látni, hogy amit lehetett, megépítettek a készítők, és valós dolgok vannak a háttérben, nem pedig az látszik, hogy a színészek bolyonganak zöld vagy kék háttér előtt és azt se tudják mit nézzenek. Persze J.J. Abrams nem bírt magával és azért lens flare-t alkalmazott itt is, bár ha jól számoltam, akkor kétszer. A fiatal szereplők (ifjú titánok) nagyon jók, jól hozzák a karakterüket, és szinte mindegyikőjükkel lehet azonosulni. Bár egy-egy új karakterről is az jött le, hogy mint ha én már láttam volna őt korábban ebben az univerzumban. Van akinek bejön, aláírom, nekem nem! Mert a Star Wars univerzum pont arról szól, hogy megannyi sors, megannyi ember, lény, erre ugyanazokat megkapjuk akiket eddig is ismertünk már, csak fiatalabb köntösben. Gratulálok!

A Disney nem mert nagyot lépni, a kitaposott ösvényt járja, lehet, hogy a következő részek jobbak lesznek, de ez most kevés volt, bármekkora marketing van a film körül, nem engedtem magam elcsábítani. A film elején lévő szöveg (a Star Wars logó utáni nyitó szöveg) nagyon felcsigázott, de a film végére az izgalmam elmúlt. John Williams! Kérdem én, mi van veled? Az új számai nagyon rosszak, egy új száma se maradt meg bennem. Szóval zenei téren is csalódás a film. Ha nagyon pontoznom kéne a filmet tízes skálán, ahol tíz a legjobb és egy a legrosszabb, egy erős hetest adnék neki. Az előzmény trilógiánál (I-II-III) jobban sikerült ez a rész, de az eredeti trilógia egy részét se überelte, és aki azt írja, hogy ez a rész még a Birodalom visszavágnál is jobb, szerintem menjen orvoshoz. Bár ez is egy szubjektív vélemény, lehet velem egyetérteni és nem is, de a Star Wars univerzum nincs jó kezekben.

sw7_hun_p2_620.jpg


süti beállítások módosítása