látogató számláló

Néhány dolog a Ted c. filmről

Augusztus 23-tól látható a magyar mozikban a Family Guy alkotójának első mozifilmje, amely egy életre kelt plüssmackóról szól. Háttérinfók és egyebek a készítésről a folytatásban.
A magyar hangokról ide kattintva olvashatsz.

A magyar hangokról ide kattintva olvashatsz.

Seth MacFarlane több mint egy évtizede feszegeti a komédia határait olyan sikeres rajzfilmsorozatok szülőatyjaként, mint a Family Guy, az Amerikai fater (American Dad!) és A Cleveland Show (The Cleveland Show). Most, első nagyjátékfilmjében még merészebb feszegetésre kerül sor, amit az is garantál, hogy MacFarlane egyszerre négy minőségben veti be magát: forgatókönyvíróként, rendezőként, producerként és a címszereplő Ted hangjaként.

MacFarlane John Bennett (Mark Wahlberg) történetét meséli el, akinek egyszerű gyermekkori kívánsága életre kelti kedvenc plüssmackóját. Az ártatlan gyermekkornak azonban már több mint három évtizede vége van. Tedet nem lehet levakarni Johnról, amit raplis barátnője, Lori Collins (Mila Kunis) egyre nehezebben visel.

Bár Lori elégedetlenségét csak fokozza, hogy John nem vitte semmire az életben, és egész nap füvezik meg sörözik a mackóval, nem ő az, aki a legjobban ki van bukva a férfira. John próbálja megtalálni a maga ösvényét a felnőttkornak nevezett útvesztőben, és pont gyerekkori játéka segíti hozzá ahhoz, hogy gyermeteg emberkéből érett férfivá válhasson.

Lássuk a medvét: íme Ted!

MacFarlane eredetileg rajzfilmsorozatnak képzelte el a Tedet, ám csakhamar rájött, hogy a történet jobban ki tud bontakozni a mozivásznon, már csak azért is, mert az utóbbi években hatalmasat fejlődött a számítógépes képalkotás. A sztori kidolgozásához segítségül hívta Alec Sulkint és Wellesley Wildot, akikkel együtt vitte sikerre a Family Guyt, és lassan alakot öltött a csodálatos plüssmackó meg az ő fejlődésben visszamaradott gazdája története.

A történet 1985 karácsonyán kezdődik, amikor egy magányos kisfiú azt kívánja, bárcsak életre kelne a plüssmackója. A kívánság teljesül, szenzációt keltve az egész világon. A kis John macija igazi celebbé válik, címlapokon szerepel és beszélgetős műsorok sztárja. Ám ahogy telnek az évtizedek, a felnőtt John számára egyre nagyobb terhet jelent fárasztó, mocskos szájú, cinikus társa. John érezni kezdi, hiába szereti Tedet, mindinkább mutatkoznak a jelei, milyen ára van annak, hogy ideje nagyobb részét vele tölti.

„Alec, Wellesley és én évek óta együtt dolgozunk – enged bepillantást az alkotófolyamatba MacFarlane. – Akkor találkoztam velük, amikor 2002-ben lefújták a Family Guyt. Éppen a FOX-nál dolgoztak a The Pitts című szitkomon, engem pedig fövettek konzultánsnak. Rájöttünk, hogy nagyon hasonló a humorunk, és jól megy a közös munka, ezért odavettem őket a Family Guyhoz, amikor újraindult. Logikus lépés volt, a legmenőbb forgatókönyvírók közé tartoznak. Pontosan érzik, mitől működik a cselekmény, hogyan lesz lelke, és persze ontják a poénokat. Ebben ők a legjobbak azok közül, akiket ismerek.”

„Seth régóta érlelgette a Ted ötletét – emlékszik vissza Wild. – Azt mondogatta, várja, hogy olyan fejlett legyen a technológia, amivel már élethű megelevenedett plüssmackót tudunk generálni. Szóval ez volt a koncepció, de nem ért rá foglalkozni vele, mert közben vagy húsz sorozaton dolgozott. Úgyhogy minket kért meg, hogy írjunk egy első változatot, aztán hétvégenként együtt csiszoltuk meg turbóztuk a szöveget.”

„Seth durván korhatáros vígjátékot akart – veszi át a szót Sulkin. – A mackó egy kisfiú kívánságára kel életre, aztán ugrunk majdnem harminc évet, és Ted az a lakótárs, aki nem akar elköltözni. Minden szépen kezdődik, Ted nagy szenzáció lesz, aztán olyanná válik, mint egy elfelejtett egykori gyereksztár. Híres volt, még mindig köztünk van, de már nem számít sztárnak. Az emberek persze azért még felismerik, például amikor Ted füvezni indul Johnnal a parkba, a rajongó csajok letámadják őket, és közös fotót követelnek.”

MacFarlane nem tagadja, annak a helyzetnek a humora érdekelte, amikor a mackó és a kisfiú már felnőttek, és Ted nem szenzáció többé. „A fő humorforrás az, hogy eltelt jó sok idő, az emberek megszokták az életre kelt mackót, és már a kutyát nem érdekli. Vagyis azt bontottuk ki, mi történik, amikor a csúcspont már megvolt az életedben, és valamit kezdeni kellene a maradék 95 százalékkal, ami hátravan.”

A projektet a Bluegrass Films vette szárnyai alá, ahol Scott Stuber producer és Jonathan Mone executive producer nagyra értékelték, hogy a forgatókönyv okos és egyedi, ugyanakkor a klasszikus történetmesélés szabályait követi.

Bár a film alkotói durva poénokkal akarták megtűzdelni a korhatáros Tedet, tudták, a film nem működhet őszinte érzelmek nélkül. „Seth úgy állt hozzá, hogy a poénokkal mindenkit meg kell sérteni, nem csak egy kitüntetett csoportot – magyarázza Stuber. – Ugyanakkor a történetnek lelke van, vicces és abszurd, és végül is arról szól, hogy előbb-utóbb nem árt felnőni és magunk mögött hagyni gyerekkorunk relikviáit. Seth rengeteg dolgot elegyít ügyesen. Van egy pár olyan őrült dolog a filmben, hogy az embernek leesik az álla, és azt mondja, nem igaz, hogy ezt meg merték csinálni. De Sethék végig nem felejtették el, mi a film üzenete, és ez csak a legjobb vígjátékok esetében mondható el.”

MacFarlane kreátorként és konzultánsként számos produkció létrehozásában vett részt (jelenleg is három ilyen sorozat fut a FOX-on), ezért gazdag tapasztalatok birtokában ült életében először a rendezői székbe. „Az elsőfilmes rendezők gyakran húsz különféle megoldásban gondolkodnak, és bizonytalanok, de Seth-nek hihetetlen ösztöne és rengeteg tapasztalata van – mondja John Jacobs producer, aki évek óta MacFarlane munkatársa. – Ráadásul most három szerepben kellett teljesítenie: rendezett, színész is volt, és felügyelte a címszereplőt életre keltő számítógépes munkát. Az már csak hab a tortán, hogy hozta kegyetlen humorát meg elképesztő vizuális érzékenységét, amit a Family Guy-rajongóknak nem kell bemutatni.”

Ménkőpajtik mindörökre: a szereplőválogatás

A kis John Bennett és Ted örök barátságot fogadtak rögtön találkozásuk pillanatában. Közösen élvezték a gyermekkor megannyi örömét, például gokartoztak, hóembert építettek, megnézték a Flash Gordont, jelmezben mentek el a Baljós árnyak helyi premierjére (mint Darth Maul és Yoda), együtt téptek be, és ezredszer is újranézték a Flash Gordont. Még az asztafóbiájuk is közös volt: mindketten rettegtek a mennydörgéstől. Ezért találták ki, hogy ők a Ménkőpajtik, akik közös, lélekemelő énekléssel űzik el az égiháborút. A fóbia egyébként felnőttkorukba is elkísérte őket.

MacFarlane számára egy pillanatig sem volt kétséges, hogy Mark Wahlberg az ideális választás John szerepére. „Elképesztően vicces tud lenni, miközben őszinte érzelmeket közvetít. Amikor a mackóhoz beszél, teljesen hihető, hogy egy élőlény ül vele szemben. Mark nem sok vígjátékban játszott, de ez a néhány szerepe is nagyszerű bizonyíték arra, milyen ritmikai és fizikai érzéke van a komédiához.”

Wahlberg készségesen egyetért, hogy nem nagyon játszik Johnhoz hasonló figurákat. „Éppen a Csempészek készítése idején kaptam meg a Ted forgatókönyvét, és amikor olvasni kezdtem, félóra után teljesen mindegy volt, hogy a másik főszereplő történetesen egy plüssmackó. Csak arra tudtam gondolni, hogy ez mekkora buddy movie lesz, amibe még egy csaj is bekavar. (A buddy movie-ban két gyökeresen eltérő és gyakran egymással szemben ellenséges karakter kerül össze, és rengeteg közös megpróbáltatás után igaz barátok lesznek /pl. 48 óra, Halálos fegyver, Csúcsformában/ – a ford.). Aztán találkoztam Seth-tel, és alig vártam, hogy megkapjam a szerepet.”

Wahlberg szerint a közönség nem fog csalódni a filmben. „Olyan, mintha Seth a megszokott stílusához képest is beszedett volna egy marék gyorsítót. Amikor először láttam a Family Guyt, alig tudtam elhinni, hogy szabad volt neki ilyen rajzfilmet csinálni. Most ezzel a korhatáros vígjátékkal rátesz egy lapáttal. Egyszerűen mindenkibe belerúg. Nincs kivétel, senki nem ússza meg.”

„John egy autókölcsönzőben dolgozik, és van egy csinos barátnője, Lori – mutatja be karakterét Wahlberg. – John kamasz szeretne maradni, de Lori arra vágyik, hogy érett férfi váljon belőle. John élvezi az életet, jól elvan a barátnőjével meg a legjobb haverjával, Teddel, szinte mindent hármasban csinálnak. Ám mindez veszélybe kerül, mert Lori komolyabb kapcsolatra vágyik.”

Mivel ez volt az első, animációs részeket is tartalmazó filmje, Wahlberg nagyon ügyelt arra, hogy mindent jól csináljon. „Annyira realisztikus akartam lenni, amennyire csak lehet. Teljesen komolyan adtam elő magam, hogy ne miattam, hanem a fura helyzetnek köszönhetően legyen vicces az adott jelenet. Seth-nek pedig pontosan erre volt szüksége.”

Mila Kunis játssza Lori Collinst, John korábban oly türelmes barátnőjét, aki szépreményű PR-szakemberként sző álmokat a jövőről. A színésznő majdnem 13 éven át kölcsönözte hangját a Family Guyban a Meg nevű karakternek, tehát szinte együtt nőtt föl a rendezővel. „Logikus volt, hogy ő kapja a szerepet, hiszen nagyon jó barátok vagyunk, ráadásul Mila mostanában kerül a legnagyobb sztárok közé, teljesen megérdemelten” – mondja MacFarlane.
„Milától ugyanazt vártuk, mint Marktól – folytatja a rendező. – Teljesen hihetőnek kellett lennie, hiába kerül a karakter a legképtelenebb helyzetekbe. A kapcsolata megfeneklett, mert a plüssmackó folyton ott lófrál körülöttük, és nem hagyja fejlődni sem a pasiját, sem a kettejük közötti viszonyt. Hihetetlenül nehéz feladat egy színésznek mindezt fapofával eljátszani, Mila azonban végig brillírozott. Az ember simán elhiszi, hogy egy plüssmackó miatt borult fel az élete.”

„Seth-et 15 éves korom óta ismerem – meséli a színésznő. – Ha egy régi barátoddal dolgozol, jobb feladatról nem is álmodhatsz. Az okvetetlenkedő plüssmackó pedig pontosan rávall Seth-re, Alecre és Wellesley-re. Rögtön összeállt bennem minden, egyetlen ellenvetésem sem volt. Ha a Family Guyban lehetett beszélő kutya, akadjak ki a beszélő plüssmackón?”

„Ted olyasféle lakótárs, aki mindig útban van – magyarázza Kunis, karaktere miért nincs elragadtatva a hármas felállástól, amiből nem tud kiszakadni. – Lori keményen dolgozik, és szereti Johnt, amiért olyan nagy gyerek, de úgy gondolja, jó lenne már gyökeret ereszteni, és biztonságban érezni magát, amit a párja nem tud megadni neki. John igazán aranyos srác, csak olyan, mint egy retardált kamasz, aki mindig jót akar, de képtelen túljutni egy bizonyos ponton. Egész nap csak füvezik a plüssmackóval. Lori szeretné rávenni Johnt, hogy tegye helyre Tedet, mert akkor végre elkezdhetnék a közös életüket.”

Bár a vígjáték története Tedre, Johnra és Lorira koncentrál, a film alkotói el akarták kerülni, hogy a mellékalakok csak sablonfigurák legyenek.

„Ki akartuk tölteni hőseink életét – magyarázza Stuber. – Mi, filmesek nagyon gyakran elkövetjük azt a hibát – legyen szó vígjátékról vagy romantikus komédiáról –, hogy nem mutatjuk meg, hogy a hősök eltérő életet élnek. Be kellett avatnunk a nézőt, mivel foglalkozik Ted, Lori és John, hogy mélységet nyerjenek a figurák, és ehhez a legjobb karakterszínészeket válogattuk össze.”

Joel McHale, aki a Balfékek (Community) és a The Soup című sorozatokkal szerzett hírnevet, Lori főnökét, a kéjsóvár Rexet alakítja. Mivel nincs hozzászokva az elutasításhoz, első sikertelen próbálkozása után ostrom alá veszi a lányt. Addig nem jár eredménnyel, míg John és Lori külön nem válnak egy katasztrófa miatt, amit Ted idézett elő.

„Rex nem a legjobb ember a világon – ismeri be McHale. – Sugárzik róla, hogy mindenben sikeres, de érdemtelenül. Hihetetlenül gazdag, Bugattival jár, saját PR-cége van, szóval az élet napos oldalán él, legalábbis ő biztos ebben. Már mindenkit meghúzott az irodában, és ezt a hagyományt folytatni szeretné.”

Giovanni Ribisi – nemrég Wahlberggel játszott a Csempészekben – Donnyt játssza, akinek gyerekkorában szintén szüksége lett volna egy olyan barátra, mint Ted, s ez a vágy veszedelmes megszállottsággá alakult, mire felnőtt lett. „Attól tartok, Donnynak nehéz gyerekkora lehetett – mondja Ribisi. – Nem volt plüssmackója, ami fájó hiányt jelentett számára. Tedet akarja, mert ahogy felnőtt, elhatalmasodott rajta a mánia, hogy meg kell kapnia, ami hajdan nem lehetett az övé. Annyira üres lett az élete, hogy alig várja álma beteljesedését.”

MacFarlane mint Ted

Az első színész, akit a filmbe szerződtettek, maga a rendező volt. A forgatáson négyszeres feladatot ellátó MacFarlane hangjával és mozgásával kelti életre a plüssmackót. A rendező a digitális mozgásrögzítéshez szükséges, relékkel ellátott öltözékben játszott, és a trükkcsapat feladata volt, hogy mozdulatait számítógépen a mackó mozgásává alakítsák.
„Mindennap szükség volt a mozgásérzékelős öltözékre, és egy csomó jelenetet úgy rendeztem, hogy közben le sem vettem – mesél MacFarlane. – Nagy szerencsémre Jason Clark talált egy céget, amely kifejlesztette a Moven nevű különleges technológiát. Ez olyan mozgásérzékelős rendszer, amit föl lehet venni a ruha fölé. Igencsak kapóra jött, mert voltak olyan forgatási napok, amikor végig rajtam volt a cucc, és nagy gond lett volna, ha szűk vagy elvonja a figyelmemet.”

A film készítői arra törekedtek, hogy minden mackós jelenet olyan hatást keltsen, mintha két élő színész létezne ugyanabban a térben. Nagyon gyakori, hogy a számítógéppel generált jelenetekhez hetekkel korábban vagy hetekkel később veszik fel a hangot, és előfordul, hogy ez nem nagyon passzol ahhoz, amit a színészek a csinálnak. „A spontaneitás érdekében Seth minden jelenetben ott volt a mozgásérzékelős cuccában, és együtt dolgozott a színészekkel, tehát nem volt szükség utószinkronra – magyarázza Jacobs. – Teljesen olyan hatást keltett, mint egy élő előadás. Minden szereplővel rögtön tudott végszavazni. Ez hatalmas pluszt jelent, különösen vígjáték esetében, ahol az improvizációnak óriási a jelentősége.”

„Ideális esetben Ted produkciója ugyanolyan színészi teljesítmény, mint a többi szereplőé – folytatja MacFarlane. – A valóságnak ugyanazt a szintjét képviseli. A Roger nyúl a pácban nagyszerű film, és az ott alkalmazott megoldások jó részét mi is használtuk, de nem akartunk olyan felállást, hogy egyfelől vannak az emberek, másfelől meg a rajzfilmfigurák. Azt szerettük volna, hogy mindenki hús-vér szereplő legyen, akik közül az egyik véletlenül pont plüssmackó. A trükk az volt, hogy Tedet ugyanúgy kezeltük, mint bárki mást. Mindent kiiktattunk, ami arra utalt volna, hogy ő nem valódi személy, akit mondjuk föl kell venni, ha bele akar ülni a székbe.”

„Az én nagy példaképem Jim Henson – folytatja a rendező. (A Muppet Show alkotója és egyik főszereplője – a ford.) – A Muppetek valódi emberek voltak, teljesen szabadon éltek a maguk világában. A Nagy Muppet Rajcsúrozásban Kermit és Fozzie egy lapnál dolgoznak, és Jack Warden a főnökük. Teljesen olyan a viszonyuk, mint az újságíróknak és a főszerkesztőnek bármelyik filmben, csak ők ketten közben bábuk. Mi is erre törekedtünk.”

Stuber egyetért a rendezővel. „A film nem működik, ha nem hihető, hogy a mackó is valóságos személy, akárcsak John. Ahogy ezt sikerült elérni, tudtuk, hogy sínen vagyunk. Seth rengeteg energiát fordított az animációra, a mozgásra és a hangra. Ez mind megkönnyítette a Teddel dolgozó többi színész dolgát.”

Amikor Ted még csak beszélő plüssbocs, egy kisfiú, Zen Cowans alakítja. Ő játssza egyébként azt a szemét kiskrapekot is, aki folyton szívatja Johnt a film elején. Az ifjú színész MacFarlane-hez hasonlóan élőben adta elő szerepét, miután felöltötte a Moven-öltözéket.

A film szereplői

MARK WAHLBERG (John Bennett) Oscar®- és Arany Glóbusz-jelölést kapott a 2010-es A harcos (The Fighter) című filmben nyújtott alakításáért, és A tégla (The Departed) című filmért is Oscar®-ra és Arany Glóbuszra nominálták.

Legutóbbi sikerfilmje a Csempészek (Contraband) volt, amely csaknem százmillió dolláros összbevételt ért el.
A közelmúltban készült filmjei: Komfortos mennyország (The Lovely Bones), A legyőzhetetlen (Invincible), Négy tesó (Four Brothers). Wahlberg első filmszerepeit Penny Marshall Reneszánsz ember (Renaissance Man) és Scott Kalvert Egy kosaras naplója (The Basketball Diaries) című filmjében alakította, majd a Rettegés (Fear) című produkcióban játszott. A Boogie Nights hozta meg számára az igazán nagy népszerűséget, ennek köszönhetően egy csapásra Hollywood egyik legkeresettebb színésze lett. Későbbi filmjei: Sivatagi cápák (Three Kings), Viharzóna (The Perfect Storm), Az olasz meló (The Italian Job), Orvlövész (Shooter), Az éjszaka urai (We Own the Night), Az esemény (The Happening), Max Payne.

Wahlberg executive producere az HBO-n futó Törtetők (Entourage) című sorozatnak, amelyért három Arany Glóbusz-jelölést kapott. Ugyancsak executive producere a rendkívül sikeres Gengszterkorzó (Boardwalk Empire) és az In Treatment című sorozatoknak.

Nagyon messziről jutott a csúcsra. Kilencgyerekes családban született, kamaszkora autólopással, drogozással és ivással telt, 15 évesen egy olyan galeri tagja volt, amely rasszista indítékból fekete fiatalokat inzultált. Egyszer leütött egy vietnami férfit, egy másiknak kiütötte a szemét, amiért két év börtönre ítélték, de csak 45 napot ült.

Huligán pályafutásával párhuzamosan formálódott zenei karrierje. Öccsével, Donnie Wahlberggel alapító tagja volt a The New Kids on the Block nevű fiúbandának. Később kiszállt, mert nyálasnak találta a stílusukat, és szólókarrierbe fogott Marky Mark néven.

A harmadik terület, ahol a filmezés előtt jelentős eredményeket ért el, a modellkedés volt. Kisportolt alakjának köszönhetően keresett fehérnemű-modell volt, a Vanity Fair számára Annie Leibovitz fotózta meg alsónadrágban. Marky Markként fitneszvideót is kiadott.

Tíz éve él együtt Rhea Durham modellel, 2009-ben házasodtak össze, negyedik gyermekük 2010 elején született.

MILA KUNIS (Lori Collins) Hollywood egyik legígéretesebb fiatal színésznője. 2010-ben a Fekete hattyú (Black Swan) című filmben nyújtott alakításáért elnyerte a Marcello Mastroianni díjat a velencei filmfesztiválon, emellett Arany Glóbuszra, a színészkamara díjára és a kritikusok díjára is jelölték.
A színésznő legutóbbi filmjei: Barátság extrákkal (Friends with Benefits), Párterápia (Date Night), Éli könyve (The Book of Eli), Kivonat (Extract), May Payne – Egyszemélyes háború, Lepattintva (Forgetting Sarah Marshal), Szívatós szívesség (Moving McAllister).
A színésznő két legismertebb szerepe a FOX legsikeresebb sorozataihoz kötődik. Az Azok a 70-es évek show-ban (Those ’70-s Show) nyújtott alakításáért kétszer is elnyerte a YoungStar Awardot; a Family Guyban a Meg Griffin nevű karakternek kölcsönzi hangját.

A szovjet-ukrajnai Csernyivciben született Milena Kunis néven. Hétéves volt, amikor a család kivándorolt, jórészt a növekvő antiszemitizmus miatt. Milát hétévesen íratták be egy Los Angeles-i iskolába, ekkor még egy szót sem tudott angolul. Kilencévesen azonban már színészetet tanult. Kisebb sorozatszerepek után 14 évesen jelentkezett az Azok a ’70-es évek show-ba, azt állítva, nemsokára 18 lesz. Bár kiderült a turpisság, a producerek ragaszkodtak hozzá, hogy kapja meg az egyik főszerepet.

GIOVANNI RIBISI (Donny) legutóbb a Csempészek (Contraband) főgonoszát alakította, illetve a Rumnapló (The Rum Diary) egyik főszereplője volt.
Fontosabb filmjei: Avatar, Közellenségek (Public Enemies), Szex a neten (Middle Men), Vadidegen (Perfect Stranger), A halott lány (The Dead Girl), A nagy fehérség (The Big White), A Főnix útja (Flight of the Phoenix), Sky akapitány és a holnap világa (Sky Captain and the World of Tomorrow), Hideghegy (Cold Mountain), Jóbarátok (Friends – 9 epizód), Elveszett jelentés (Lost in Translation), Rossz álmok (The Gift), Tolvajtempó (Gone in 60 Seconds), Brókerarcok (Boiler Room), Drogosztag (The Mod Squad), Ryan közlegény megmentése (Saving Private Ryan).

A film alkotói

SETH MacFARLANE (rendező, sztori/forgatókönyvíró, Ted hangja, producer) Emmy-díjas szórakoztatóipari szakember, akinek leghíresebb munkája a Family Guy. Animációt és dizájnt tanult. Tehetsége felkeltette a FOX csatorna vezetőinek figyelmét, akik felkérték, készítsen egy pilotot egy létrehozandó rajzfilmsorozat számára. MacFarlane fél év alatt létrehozta a félperces bemutató kisfilmet, amiből a Family Guy kinőtt. A pilotnak ő volt a kreátora, animátora, forgatókönyvírója és rendezője, ráadásul az ő hangján szólalt meg az összes férfi szereplő. Munkáját 1998 májusában mutatta meg a FOX vezetőinek, hetekkel később zöld utat kapott a sorozat. MacFarlane 24 évesen a televíziózás legfiatalabb executive producere lett.

Az évek során MacFarlane három Emmyt kapott a Family Guyért (legjobb animációs szinkron, legjobb zene és szöveg, legjobb rajzfilmsorozat).

Egyebek között az Amerikai fater (American Dad!) és A Cleveland Show (The Cleveland Show) társkreátora, executive poducere és szinkronhangja. Szintén executive producere A Flintstone család (The Flintstones) legújabb változatának, valamint a Cosmos: A Space-Time Odyssey című dokuszériának, amelyek jövőre kerülnek adásba.

MacFarlane ünnepelt dzsessz-zenészként teltházas koncerteket ad, első albuma két Grammy-jelölést kapott.

2011 szeptemberében ő vezette a Comedy Centralon a Roast című celebgúnyoló show-t, ő az egyetlen, aki harmadszor volt roastmaster.

2011. szeptember 11-én, mivel téves időpontot kapott, tíz perccel lekéste azt a gépet, amely később a World Trade Center északi tornyába csapódott.

SCOTT STUBER (producer) legutóbbi sikere a Csatahajó (Battleship) című sci-fi akciófilm. A rendkívül nagy költségvetésű szuperprodukció a szkeptikus várakozások ellenére csaknem százmillió dolláros nyereséget termelt. Stuber másik friss filmje, a Védhetetlen (Safe House) több mint 200 millió dolláros összbevételt ért el. Legutóbbi filmjei közé tartozik a Szerelem és más drogok (Love and Other Drugs),Páros mellékhatás (Couples Retreat) és a Derült égből szerelem (Love Happens).
Stuber nyolc éven át felügyelte a Universal stúdió produkcióinak gyártását, tucatnyi sikerfilm elkészítése fűződik a nevéhez: King Kong (King Kong), Bőrnyakúak (Jarhead), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Vágta (Seabiscuit), A remény bajnoka (Cinderella Man), München (Munich), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), A Bourne-rejtély (The Bourne Identity), A Bourne-csapda (The Bourne Supremacy), Egy fiúról (About a Boy), 40 éves szűz (The 40-Year-Old Virgin), 8 mérföld (8 Mile), A múmia (The Mummy) filmek, az Amerikai pite (American Pie) filmek, Péntek esti fények (Friday Night Lights), Segítség, apa lettem! (The Family Man), Hajrá, csajok (Bring It On).
További fontosabb filmjei immár saját cégének égisze alatt: Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Királyság (The Kingdom).

Jelenleg a Keanu Reeves főszereplésével készült 47 ronin (47 Ronin) utómunkálatait felügyeli.


süti beállítások módosítása