látogató számláló

Kritika: Deadpool 2

Szóljon egy kis dubstep.

SPOILERMENTES!

A stúdió, amely megölte Farkast és idén két X-Men-mozit is a jövő évre tolt, bemutatja Deadpool második eljövetelét.

deadpool2_620.png

A Deadpool első része nagyot ütött annak idején, ráadásul úgy, hogy a szuperhősfilm-dömping már régóta tartott, és mégis újként tudott hatni. Ami részben a képregényhű adaptálásnak volt köszönhető, mert Deadpool karakterét és annak minden jellegzetességét sikerült tökéletesen a vászonra álmodni. Kis költségvetésből készült produkcióról volt szó, de az elhivatottság és tökösség végül meghozta gyümölcsét. Én, mint korábban is nagy Deadpool rajongó, elégedetten jöttem ki a moziteremből, mondván, ez rendesen odab*szott. Ezek után gondolhatjátok, mennyire vártam a folytatást. És igen, még a Végtelen háborúnál is jobban!

Természetesen a Fox se tökéletes, sok ostobaságot képes elkövetni, s ezzel együtt rajongók százainál kihúzni a gyufát, de azért a stúdiónak sokszor van olyan döntése is, ami a mérleg nyelvét a helyes irányba billenti. Ez a Deadpool folyatása kapcsán is így tűnt… egy darabig. Megnövelték a költségvetést, ám a rendezői székből Tim Miller váratlanul távozni kényszerült. Helyét David Leitch foglalta el, aki olyan filmeket dirigált, mint a John Wick és az Atomszőke. Ez azért kelthetett sokakban aggodalmat, mert Miller egy karaktercentrikus filmmel rukkolt elő az első résszel, és félő volt, hogy Leitch szakít ezzel és csak az akciójelenetekre fog összpontosítani. Bár hozzátenném, David Leitch nagyon benne van az akció világában, mivel kaszkadőrként kezdte a pályafutását, és a John Wick számomra az egyik legjobb akciófilm lett. Így személy szerint nem aggódtam a rendezőváltás miatt; gondoltam, legalább egy zúzós szuperhősös filmet kapunk folytatás gyanánt...

Na, de ilyen hosszú felvezetés után rá is térnék végre a lényegre, azaz magára a filmre. A Deadpool 2 jó film lett. Ha azok közé tartozol, akik arra számítottak, hogy Leitch egy karakterek nélküli akciófilmet fog csinálni, büszkén jelentem, hogy nem így lett. Mert a címszereplő karaktere a folytatásban is nagy hangsúlyt kap. És ez most bármennyire is hülyén jön ki egy ilyen abszolúte komolytalan figura esetében, igen erősen építenek Mr. Pool (Ryan Reynolds) érzelmeire, vívódásaira. Ami persze humorforrásként is szolgál az esetek túlnyomó részében. Viszont a többi jelenlévő szereplőnél a készítők nem vitték annyira túlzásba, hogy kibontsák a történetüket. De ez annyira nem is baj, a lényeget így is megtudjuk a főbb szereplőkről.
A cselekmény során kiderül, hogy miért utazott vissza a múltba Kábel (Josh Brolin), de az X-Force csapat szuperképességeibe is betekintést nyerhetünk. De csak a képességeikbe, és itt Dominó (Zazie Beetz) esetében kicsit csalódott voltam. Mert ugyan megtudjuk milyen hihetetlen vagány képességgel rendelkezik, de a múltjáról nem sok mindent derül ki, csak egy-egy szituációban szólal meg, hogy "én voltam már itt", meg hasonlók. De a legfőbb oka annak, hogy csak a "jó" jelzőt használtam a filmre, az az, hogy az első egy órája ugyanaz, mint az előző részé. Konkrétan semmi újdonság nincs benne. Persze ami működött az első részben, az működik most is, csak egy kicsit "ctrl+c ctrl+v" érzésem támadt.

Viszont ha ettől eltekintünk és csak a második felére koncentrálunk, na akkor bátran kijelenthetem, hogy a Deadpool 2 nagyobb és jobb lett! Az X-Force csapat első bevetése valami szenzációsra sikeredett. Komolyan mondom, én még ilyen hangosan nem nevettem fel egy film alatt sem. Úgy éreztem, hogy én is a csapat tagja akarok lenni (na jó, ez vicc volt). Az akciójelenetek is látványosak voltak, főleg a szállító konvojos jelenetekre gondolok. Viszont, mint azt már korábban is írtam, a folytatás ugyan nagyobb költségvetést kapott, ám sajnos egy-egy CGI effektnél nem nagyon látszódott. Két CGI-jal megalkotott mutáns összecsap a film alatt, de egyszerűen olyan semmilyennek hatott a kettejük harca. Persze oké, mindkettő képregényhű megjelenítést kapott, de hiába a nagy költségvetés, a látványon néha nem látszott. De ez még ugye korrigálható...

A humor nagyon ütős lett, és bár hallani híreket, hogy a Fox kivágatott egy Disney-t fricskázó poént a filmből, azért így is kap rendesen a stúdió, sőt még a stúdió birtokában lévő stúdiók is (igen, például a Marvel Studios). De persze a DC-moziverzum is megkapja a magáét. Ezen kívül meg számos popkulturális utalást kapunk, meg persze obszcén és önreflexív poénokból sem lesz hiány, sőt számos remek cameo van elrejtve a filmben.

Összegezve: hiába van ott az első egy óra nulla új ötlettel, azért így is csak ajánlani tudom folytatást, mert a film második fele rendesen odavág. Nagy szívvel rendelkezik, egy igazi családi mozit kapunk - de természetesen korhatárosat. Ja, és a stáblista közbeni jelenet szintén a film egyik legnagyobb erőssége lett.

deadpool2_hun_p3_1.png


süti beállítások módosítása