UIP hírek (2010. január 12.)
Ezen a héten: DiCaprio: patkányokkal táncoló; Rachel Weisz ki-be kapcsolja magát; 3D-s lesz a Robin Hood?;Már majdnem írják a G.I. Joe 2-t, a Függetlenség Napján támad a Star Trek 2; Top 10 országos (2010. január 7-10.)
DiCaprio: patkányokkal táncoló
Megviselte Leonardo DiCapriót a Viharsziget című thriller forgatása, nemcsak a mostoha időjárási körülmények miatt, hanem azért is, mert két napig száz patkánnyal volt összezárva egy szobában. – Ez már a negyedik közös filmünk, a legjobb barátok vagyok, de akkor mintha egy kicsit idegesen nézett volna rám – idézi fel a történteket a film rendezője, az Oscar-díjas Martin Scorsese. – A patkányok benne voltak a forgatókönyvben, ráadásul fontosnak gondolom a jelenetet, nem lehetett megúszni. Mivel az az elvem, hogy lehetőleg nem használok trükköket, nyilvánvaló volt, hogy igazi patkányokkal oldjuk meg a dolgot. Hoztak vagy százat, jól táplált, elégedett példányokat, és az idomárok is ott álltak ugrásra készen, tehát Leonardo nem volt veszélyben. Mégis, sosem felejtem el, egyszer véletlenül hozzáért az egyikhez – undorral rántotta vissza a kezét, és olyan arcot vágott, amilyet még nem láttam nála. Tudtam, hogy most nem játszik, tényleg nagyon ki van akadva. Remélem, ettől hitelesebb lesz a film!
A Viharsziget Dennis Lehane magyarul is olvasható bestselleréből készült. Hőse egy rendőrbíró (DiCaprio), akinek társával különös esetet kell felderítenie. Egy kopár szigeten működő elmegyógyintézetben eltűnik egy őrült gyilkos – a bezárt szobából. Ahogy halad a nyomozás, egyre furcsább dolgokra derül fény, és a két rendőrnek hamarosan nemcsak az elmebeteg bűnözőkkel és a nem kevésbé sajátos észjárású orvosokkal gyűlik meg a baja, hanem saját félelmeikkel is szembe kell nézniük.
(Shutter Island – hazai bemutató: 2010. március 4.)
Rachel Weisz ki-be kapcsolja magát
Szerencsésnek tartja magát Rachel Weisz, mert példás az önkontrollja: a kamerák előtt tökéletes átéléssel játszik, de amikor vége a napnak, nem viszi haza a figurát. – Amikor a rendező int, bekapcsolom magam, vagyis átállok színész üzemmódba, és legjobb tudásom szerint hozom a karaktert – magyarázza az Oscar-díjas színésznő. – De ahogy befejeztük a forgatást, jön a kikapcs, és újra én vagyok én. Ez azért nagyon fontos, mert ha különösen traumatizált karaktert alakítok, nem tenne jót a családomnak, ha egy hisztis anyuka menne haza.
Legutóbb Mark Wahlberg arra panaszkodott, többgyerekes családfőként nagyon megviselte, hogy a Komfortos mennyország című filmben olyan apát kellett alakítania, akinek meggyilkolták a lányát. Nos, Rachel Weisz játssza Wahlberg feleségét a történetben, de neki nem volt olyan problémája, mint kollégájának.
– Nagyon szerettem Abigail figuráját, mert még sosem játszottam hetvenes évekbeli amerikai családanyát – mondja Weisz. – Tetszett benne, hogy nem idealizált karakter: szinte összeroppan a gyász alatt, de közben elege van abból, hogy a kisvárosi nők szokványos életét kell élnie, akinek a mosás-főzés meg a kedvezményekre jogosító kuponok gyűjtése tölti ki az életét. Magát a Komfortos mennyországot pedig azért találtam roppant izgalmasnak, mert nem sok olyan történet van, amelyet egy elhunyt személy szemszögéből ismerünk meg.
(The Lovely Bones – hazai bemutató: 2010. március 11.)
3D-s lesz a Robin Hood?
Egymásnak ellentmondó hírek kaptak szárnyra arról, hogy a hollywoodi 3D-őrület hatására Ridley Scott legújabb filmje, a Robin Hood is extra dimenziót kap. Az első információ arról szólt, hogy a jeles rendező 8 millió dollárt kért és kapott a Universal stúdiótól, hogy konvertálja a filmet, most azonban a stúdió illetékese határozottan cáfolta, hogy ilyesmit terveznének. Ám nem kell mérget venni kijelentésére, mert ha egy kicsit utánaszámolnak, még bőven meggondolhatják magukat a bemutatóig.
Ugyanakkor Hollywoodban arra készülnek, hogy térhatásúvá varázsolják a klasszikus akciófilmeket, mint például a Top Gun. A speciális 3D stúdiók átlagosan 16 hét alatt tudnak térhatásúvá tenni egy másfél-kétórás filmet 8-10 millió dollárból. A ráfordítás bőven megéri, mert a 3D-s mozijegyek jóval drágábbak, mint a hagyományosak, és a klasszikusok felturbózásával az azóta felnőtt nemzedékek számára újra el lehet adni ugyanazt a produkciót.
(Robin Hood – hazai bemutató: 2010. május)
Már majdnem írják a G.I. Joe 2-t, a Függetlenség Napján támad a Star Trek 2
Fölszállt a füst a Paramount stúdiónál, döntés született két bombasiker folytatásával kapcsolatban. Tárgyalnak Rhett Reese és Paul Wernick forgatókönyvírókkal, őket kérnék fel a G.I. Joe-folytatás sztorijának kidolgozására. A 175 millió dollárból készített produkció tavaly szépen muzsikált a mozikban, összesen 302 millió dolláros bevételt hozott.
A Star Trek 2 forgatókönyvén már javában dolgozik az a három alkotó, akik az első részt sikerre vitték: Roberto Orci, Alex Kurtzman és a Lost – Eltűntek kreátora, Damon Lindelof. A Paramount fájdalmas csapást akar mérni a konkurenciára, mert már biztos, hogy az Enterprise űrhajó legénysége 2012. június 29-én bukkan fel újra a mozikban, ami azt jelenti, hogy övék lesz a Függetlenség Napjára, azaz július 4-ére eső hétvége, amelyet hagyományosan egész Amerika a multiplexekben tölt. A 150 millió dollárból készített Star Trek 385 milliós összbevételt ért el, ezzel az eredménnyel újraindítva a legendás sorozatot.
Top 10 országos (2010. január 7-10.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.