látogató számláló

Kritika: A messzi dél vadjai

Jönnek a vadak!

Az elfelejtett, de tudatos kis nép, akik egy mocsaras vidék, egy folyó holt ágánál élnek messze a világtól, biztonságban. Itt él a hat éves Hushpuppy. Anyja már rég nincs, és a szeretett apja, Wink egy vadember, aki állandóan messze jár otthonától. Így tehát a magányos Hushpuppy egy másik társaságra van szorulva. A természetet úgy látja, mint egy törékeny, élő környezetet, amelyben minden dolog lélegzik, és a világegyetem minden darabkájának pontos helye van valahol. Amikor egy hatalmas vihar feldúlja otthonát, és még a történelem előtti szörnyetegeket is a világra szabadít, ráadásul édesapja is egy súlyos betegségben haldokolni kezd, Hushpuppy céljává válik, hogy valahogy visszaállítsa az elveszett egyensúlyt a világban, illetve hogy megtalálja rég eltűnt édesanyját. A legnehezebb feladat azonban az, hogy ő maga is túlélje ezt a katasztrófát.

Gyönyörű egy film. Színészi teljesítmény kiemelkedő főleg, Hushpuppy-t alakító kislányé. Komolyan már csak miatta érdemes végignézi a filmet, hogy mégis mi fog vele történni. Főleg, azért csodálom, Quvenzhane Wallis (Hushpuppy) alakítását, mert olyan helyzeteket kellet át élni, mint színész, hogy én…ledöbbentem. Azért megnézném, hogy pszichés rendellenesség nem jelentkezett e nála a film során. Visszakanyarodva a filmre. Van itt minden: filozofikus gondolatok, dráma, szeretett. Van egy fajta hangulata, amit az ember vagy befogad, vagy nem. Aki viszont befogad, az egy élménnyel lesz gazdagabb. A film nagyon szépen van fényképezve. Képi világ hangulatos, passzol a filmhez. A filmet Benh Zetlin rendezte, kinek ez első egész estét filmje. Bárcsak mondhatnám, hogy nincsenek benne hibák, de sajnos nem. Mert van egy pár. A film néhány pontját túlságosan is elnyújtja. Említettem pár sorral feljebb, hogy Hushpuppy apja súlyos beteg lesz a film közepénél. Spoiler Normális nézőnek leesik, hogy az apuka a cselekmény végére tuti meghal. Ez így is van, de annyira el van nyújtva, hogy az már felesleges. Egy csomó olyan jelenet van mikor drámaibb  lenne a hatás, de ezek mellet elmegy a rendező. És így az apuka halála középszerű jelenet lesz. Spoiler vége. Aki megtekinti a filmet, annak biztos fel fog tűnni, hogy rángatózó kamera effektussal van tele a film. Ennél a filmnél szerintem egyáltalán nem zavaró. Engem nem zavart, de tuti lesz olyan, akit viszont igen. Szerintem ezzel, csak fokozták a film hangulatát. Ilyet még egy rángatózó kamerás filmre nem mondtam.
Mindenesetre én csak ajánlani tudom a filmet, nekem nagyon tetszett. Az év egyik legjobbja így is. Ja és Oscart neki! Ám azért azt megjegyezném, hogy a film megtekintéséhez kell egy kis gyomor, mert vannak benne visszataszító jelenetek.


süti beállítások módosítása