látogató számláló

Kritika: A hobbit - Smaug pusztasága

Sárkány ellen sárkányfű!

The-Hobbit-The-Desolation-of-Smaug-Dwarves.jpg

Bármennyire is meglepő a történet ott folytatódik ahol az első rész abba maradt. Nem is akarok belemenni a történetbe, mert, van, aki olvasta a könyvet így ő már kívülről tudja és van, aki nem olvasta, az meg mindenképpen nézze meg! Igen mindenképp nézzétek meg, hiába van tele sok idióta (jobb szót nem tudok) ember negatív írásával az internet erről a filmről, ne higgyétek el nekik, hogy ez egy rossz film.

Nem értem az embereket, hogy lehet erre a filmre azt mondani, hogy rossz, helyenként unalmas, meg nem erre vártam és a többi, és a többi. Mikor  Peter Jacksonnak sikerült egy gyerekkönyvet felhúznia egy epikus filmé! Úgy, hogy a humoros vicces jelenetek és a komoly jelenetek összhangban vannak egymással! Senki ismétlem senki az elmúlt jó 4 évbe a váltakozó hangulatváltást ilyen jól nem tudta filmre vinni. Aki unalmasnak tartja, a filmet az árulja már el, hol unalmas? Mert én nem jöttem rá, és szerintem nincs is olyan része a filmnek, ami unalomba menne át. Aki meg ezt állítja az szőrszálhasogató (de ezt csak jó indulatból írom). Szívét, lelkét beleadta ebbe a filmbe Jackson, úgy, mint a Gyűrűk Urába. Nem tudom felfogni, hogy van, aki ilyeneket ír, hogy jó-jó, de mégse az igazi. Az elmehet a büdös pics..

SPOILER! Én örültem, hogy láthattam, ahogy Gandalf harcol Szauronnal. Azt aláírom, hogy nem volt a könyvbe, meg a Gyűrű Szövetségébe mindenkit váratlanul ér, hogy Szauron él. De, furcsa módon túl tettem magamat rajta és élveztem a jelenetet. Bár ez csak saját véleményem lehet, hogy a következő részbe a seregével együtt legyőzik, vagy legyengítik annyira, hogy nem fog újra veszélyt jelenteni, de majd kiderül. SPOILER VÉGE!

Mindenestre jót tett a filmnek, hogy szerteágazó cselekményszálak voltak benne, amikből a következő részbe sokat kilehet majd hozni. Persze ez a szerteágazó cselekmény miatt is kapott meg még most is kap a film negatívumokat, mert sok hülye szerint mindegyik üresjárat. És inkább a törpéket kellet volna jobban bemutatni, mélyebben megismerni. Szerintem meg pont jó így, mert akkor a másik végletnek lenne az a baja, hogy a törpék unalmasak stb.

Van, akinek az a nagy problémája, hogy Legolas alig beszél a filmbe. Szerintem elég szövege van ahhoz, hogy ne tűnjön felesleges karakternek. Aztán mások Taurielt szidják, hogy felesleges karakter. Szerintem egyáltalán nem felesleges, sőt! Jackson elég jól megformálta a karakterét. Nekem nagyon bejött.

Azog ebben a részben kevesebb szerepet kap, helyette egy újabb orkot állítottak a középpontba. Ami szintúgy nem zavart, felőlem annyi ellenséget kreálhatnak, amennyit akarnak. Nem nagyon értem ezen is miért kell szintén kiakadni.

Imádtam a filmet! Első másodperctől az utolsóig olyan tempót diktál a film, hogy észre se vettem, hogy eltelt 2 és fél óra.

A látvány pazar volt. Ám helyenként egy-egy CGI elég rosszul nézet ki. Nekem se tetszik, hogy helyenként irreálisan sok a CGI. Például a Bakacsinerdő, úgy ahogy van díszlet és CGI azért szerintem lehetett volna találni Új-Zélandon alkalmas erdőt, amiben forgathattak volna. Smaug nagyon jól nézet ki, a karakterét is nagyon jól eltalálták. Sárkányszív óta nem láttam rendes karakterrel bíró sárkányt filmvásznon. 

A hordós jelenetnél van 2-3 kamera shotot amit belső nézetből csináltak szerintem felesleges volt.

Peter Jacksonnál is megfigyelhető ez a CGI mánia, ami George Lucasnál. Mondjuk Jacksonnál annyira nem vészes a helyzet, de a Hobbit pár év múlva látvány szempontból nem fogja azt a hatást kelteni, mint most. Míg a Gyűrűk Ura a mai napig akár DVD-n akár Blu-ray-en jól néz ki. Gyűrűk Urában, amit lehetett mind megépítettek, csak akkor használtak CGI amikor szükség volt rá. Ám lehet, hogy a CGI javítani fognak a Blu-ray és DVD kiadáshoz, mert nekem meg van a Váratlan Utazás bővített kiadásban és mintha ott szebb lenne egy-két jelenet, mint egy éve a moziban.
A film zenéje is zseniális, Howard Shore megint hozta a formáját. 

Ami miatt igazán zseniálisnak tartom ezt a részt az nem más, mint a vége. Peter Jackson megcsinálta a saját Empire Strikes Back-jét. Nem valami vidám hangvételben ér véget a film, ami nekem nagyon bejött. Szeretem az ilyen filmeket, amik nem happy enddel végződnek. Még akkor is, ha tudom, hogy nem ez a történet befejező része.

Mást nem tudok elmondani a filmről nekem tetszett, jobb, mint az első rész, izgalmas, pörgős, epikus. A rendező már megint  cameozik, úgy ahogy a lánya is.

Plusz infó eredetileg Azog így nézet volna ki:

640px-BOLG_ORC_HOBBIT_.jpg

 Szerintetek melyik a jobb?

A film hazai nézettsége a nyitóhétvégén: kattints ide az adatokért!


süti beállítások módosítása