látogató számláló

Kritika: Pi élete

Spoiler tartalmú az írás.

Pi családja állatkertet üzemeltet Indiába. Ám az állam kénytelen megvonni az anyagi támogatást az állatkerttől, így kénytelenek lesz a család Kanadába költözni egy jobb élet reményében. Az utat egy hatalmas teherhajóval teszik meg. Egyik nap viszont a hajó viharba kerül és elsüllyed. Egyedül Pi marad életbe, egy mentőcsónakba. De a csónakkal osztoznia kell egy zebrával, orángutánnal, hiénával és egy bengáli tigrissel, kinek neve Richard Parker. Mielőtt belevágnék, leszögezem, hogy ez az én véleményem. Így nem kell megegyeznie az Oscar – bizottság egyik tagjáéval se. Csak szólok. Tehát a film. Nagyon lassan indul be. Az első harminc perc vallási kérdésekkel foglalkozik. Meg úgy az egész felvezetés elég monoton. Viszont amikor a hajó elsüllyed, onnantól beindulnak az események. Előzetes alapján egy hatásvadász filmet vártam. Amit félig-meddig meg is kaptam. Van pár olyan jelenet, ami csak úgy úszik a giccs tengerbe. Lehet, hogy ez valakit nem zavar, de engem egy idő után igen. A CGI meg szerintem annyira nem jó, mint mondják. Mikor a hiéna neki esik a zebrának a csónakba, ott azért látszik, hogy azok az állatok csak animációk. Ez igaz Richard Parkerre is. Igazából nagyon nem izgultam Piért. Egyrészt, tudtam, hogy túléli, mert a film azzal kezdődik, hogy az idős Pi elkezdi mesélni az életét egy regényírónak, másrészt, meg Richard Parker mozgásán is lehetett látni, hogy CGI. 3D se ad hozzá semmit a film hangulatához. Persze én nem 3D-ben néztem, mert A Hobbit előtt lement a film előzetese és azt kell, hogy mondjam semmi pluszt nem adott, hogy húúú ezt most látnom kell, 3D-ben. Ez van. Amin személy szerint meglepődtem, az volt, hogy a fiatal Pit alakító színész mennyire jól játszott. És talán ez az egyetlen pozitívum, amit ki tudok emelni. Ha csak úgy nézzük, mint egy túlélőfilm, akkor is egy átlagos kategóriás filmet kapunk (vagy csak én kaptam). Igazából az egész történet egy nagy szimbolikára van építve, amit a film végén meg igazából a szánka rágnak. Leírom ide, hogy tiszta legyen mindenkinek: a film lényeg az, hogy a vallás bennünk él. Kicsit sokkalom, hogy 11 Oscar díjra jelölték a filmet. Úgy néz ki, hogy Oscar-bizottság tagjai szeretik azokat a filmetek, amiben indiai gyerekek szerepelnek, hisz a Gettó Milliomos is sok díjra jelölték. Persze a végén valamennyire meghatódtam, de szerintem kihagyható alkotás. Talán azok nézzék, meg akik nyitottak a vallási dolgokra, na meg azok, akik szívesen látnák, ahogy CGI állatok egymást megölik.


süti beállítások módosítása