látogató számláló

Kritika: Zero Dark Thirty - A bin Láden-hajsza

Amerikai hősök.

Zero Dark Thirty nem másról, minta a Bin Láden utáni hajtóvadászatról szól. Oké, először a film magyar címéről akarok beszélni. Egyszerűen nem fogom fel, hogy miért kellet egy ilyen alcímet adni neki (A Bin Láden hajsza). Miért? Akkor már legyen simán az eredeti cím, vagy szerepeljen egyedül az alcím, mint főcím. A film kemény 157 perces. Amiből 100 perc unalom a maradék 57 izgalom, bele értve a végén lévő stáb listát. Komolyan az izgalmasabb, ahogy a nevek lentről felfelé mennek. Megértem, hogy valaki nagyon vevő erre a filmre engem is érdekelt ezért is ültem be rá, de nem ilyen tálalásban érdekel. Aprólékos és realista jellegű, de valahogy engem nem fogott meg ez az egész. Mint említettem azért vannak benne izgalmas jelenetek, de nagyon kevés. Ez a film akkor működött volna szerintem, ha dokumentumfilmnek készül. Tipikusan ez is Oscar kompatibilis film. Túlságosan is az. Néha azért a rendezőnő zsenialitása látszik egy-két jeleneten, és a színészek is jók benne. Főleg Jessica Chastain remekel.  De unalmas! Sőt ha csak abból állt volna a film, hogy híradós jelenteket vágnak be, megmerem kockáztatni még úgy is jobban sikerült volna az én szemembe és akkor még rá lehetne a filmre címkézni, hogy na, ez valami újat is akar mutatni és nem csak az ilyen fajta filmek, kitaposott ösvényét járni. Tipikusan az a film, ami az amcsikat dicsőíti, csak nem annyira, mint például a Transformers, de itt is szemet szúró. Én a Bombák földjéért se voltam oda, de itt a rendezőnő túlvetette a sulykot. Akinek van, ideje az tényleg nézze meg, lehet, hogy érdekelni fogja. Akinek viszont nincs, az ezzel a témával foglalkozó cikkeket olvasgassa. Az nem vesz el annyi időt, mint a film.


süti beállítások módosítása