látogató számláló

Kritika: Trónok harca - 5. évad

SPOILER VESZÉLY!

Anno mikor a 3. évad futott, mindegyik részről külön-külön beszámoltam nektek (ezeket a beszámolókat ide kattintva találjátok meg néhány más témával együtt, mivel akkoriban átmenetileg nem volt blogunk), elmondtam a véleményemet, és így visszaolvasva azt vettem észre, hogy odáig voltam a sorozatért. Persze meg is értem, hogy miért, csak a mostani fejemmel vicces visszaolvasnom, hogy mennyire elfogult voltam. De lényegében az első három évad tényleg jó volt. A 4. évadot is vártam, de a várakozás közepette azt vettem észre, hogy most tulajdonképpen a 3. évad után kinek is kéne szurkolni? Akkor úgy éreztem, hogy két irányba folytatódhat a sorozat, vagy behoznak még pozitív karaktereket, vagy az unszimpatikus karaktereket ölik meg. Persze ez teljesen szubjektív, főleg a Trónok harcában, hogy kinek ki a kedvenc karaktere, de szerintem azzal sokan egyetértenek, hogy a 3. évad 9. részében történ események sokunk kedvenceit kicsinálták. Így legalábbis számomra alig maradt olyan karakter, akinek szurkoltam, hogy révbe érjen és sikerüljön a küldetése, életben maradása. Na, a lényeg, hogy a 4. évadot már nagy kétségek között "vártam", és bár meghal benne Joffrey Baratheon, azért a mérleg mégse egyenlítődött ki. Persze Tywin Lannister is meghal, de még így is vígan néztem volna, hogy pusztul ki a Lannister ház. Számomra a 4.évad kedvence Oberyn Martell volt, elég hamar megkedveltem a karakterét, aztán hoppá, az évad vége felé megint egy kedvencem halt meg.

De ennyi bevezető elég is, térjünk rá az 5. évadra, ami saját magában hasalt el. Tehát idáig ugye az váltott ki nagy reakciót az emberekből, hogy olyan karaktereket nyírtak ki a sorozatban, akiknél biztosak voltunk, hogy áh, ezeket sose nyírják ki, mert megkedveltük őket, és lényegében ők képezték a jó oldalt. Persze ez mind szép volt, meg működött is pár évadig (amíg voltak ilyen karakterek), de ennek köszönhetően az 5. évadba csak (legalábbis számomra) unszimpatikus karakterek maradtak életben. Számomra két karakter van jelenleg akinek úgy tényleg érdekelt a legújabb évadban a történetszála, ez pedig Arya Stark és Tyrion Lannister. Bár az évad vége felé már Tyrioné se érdekelt, mert ahhoz a hülye csajhoz Daenerys Targaryenhez csatlakozott. Amit én sajnálok. És lényegében azért, mert szerintem Daenerys baromira nem jó karakter. Fösvényes, makacs, arrogáns és még sorolhatnám. Én tiszta szívből remélem, hogy nem ő Azor Ahai  és nem ő fog a Vastrónon ülni. Daenerys semmit nem tett le az asztalra, mindig volt neki segítsége, ténylegesen semmiért se kellet megküzdenie. Szóval én nem értem, hogy mi ez a Daenerys őrület, még mindig a rajongók oldaláról. Úgy, hogy még mikor Tyrionnal is találkozott, vele is teljesen lekezelő volt. Daenerys tipikusan az –az uralkodó, hogy a szája nagy, de a tettei nem azt mutatják. Meereen-be se tud, rendesen uralkodni akkor mit akar a Vastrónnal.. Bár a jelek nagyon azt mutatják, hogy döntő szerepe lesz még a többi évad során is. Szóval én csalódott vagyok e tekintettben. Bár ebbe a sorozatban bármi megtörténhet, szóval ki tudja..


Szerintem, bár az csak az én elképzelésem, lehet, hogy Daenerysnek döntő szerepe lesz a Másokkal szembeni háborúban, de utána lehet, hogy eltörlik a Vastrón jellegű rendszert, tehát, hogy egy uralkodó uralkodik hét királyság felett. Mert idáig pont azt láthattuk 5 évadon keresztül, hogy a hatalom, hogy mérgezi meg az embereket. De persze majd ezt is meglátjuk.

Akkor még mi bajom volt az 5. évaddal? Hát az, hogy lényegében semmi érdemleges sem történik ebben az évadban (kivéve az utolsó három epizódot). És a sorozat a legrosszabb hagyományát követi, és majdnem minden részben mindenkivel szeretne foglalkozni egy kicsit, ezért érdemben senkivel sem tud a végén, és ez szerintem nagyon idegesítő. Az utolsó három rész viszont tényleg jó volt, bár a 9. rész szerintem az is gyenge volt, abban a részben csak Shireen Baratheon halála volt az a tipikus Trónok harcás feeling. De az, hogy Daenerys meglovagolja Drogont szerintem nagyon gyenge volt, sőt a CGI is ronda volt. A 10. részben azért vígan voltak meglepetéseket. Sansa és Theon ugrására leszek kíváncsi, hogy túlélték-e, vagy nem. Bár ekkora ugrást kiélne túl? Azért Deres körül se volt nagy hó főleg úgy, hogy már olvadozott. Sokak szerint Theonra ugrott Sansa és ebből kifolyólag csak Sansa fog életbe maradni, mások szerint meg az előbb említett történet szálnak csak azért lett így vége, mert még az író se (George R.R. Martin) tudja még, hogy ezzel a két karakterrel mi legyen. Hát minden estre majd jövőre kiderül. Még a 10. résznél Jon Snow halálát akarom megejteni, mely szerintem nem halál, mert nem hiszem, hogy meghal. És ez szerintem csak marketing, hogy a Jon Snow-t alakító színész (Kit Harington) azt nyilatkozta, hogy nem tért vissza a következő évadba. Melisandre se véletlenül jött vissza az epizód végén a Fekete Várba. Meg igazából Jonnon kívül senki nem tudja, hogy a Valyriai Acél is jó a mások megölésére. Ja, de Samwell, de hát ő lelépett. De majd minden kiderül a maga idejében. Minden estre az évad elég érdekesen zárult, sok kérdést hagyott megválaszolatlanul. Arya történetszála is érdekesen maradt abba, szóval azt is nagyon várom.

És szerintem a könyvet olvasóknak abba kéne hagyni a nyavalygást, hogy ez nem így volt a könyvben, ez nem volt a könyvbe, jajj ez spoiler stb. Örüljenek, hogy őket is meglepetés éri sorozatnézés közben. Azt pedig nem hiszem, hogy a sorozat és a könyv is más befejezést kap, maximum egyes karakterek történet szála fog más befejezést kapni, de a nagy egész, az ugyan olyan befejezést fog kapni.

Összességébe a Trónok harca 5. évada szarul nyitott és tűrhetően zárult (direkt nem írom, hogy jól), de ha továbbiakban is ilyen színvonalas évadokat kapunk, akkor baj lesz (szerintem) főleg akkor, ha Daenerys nem hal meg. Ja és remélem Dorneba nem jutunk vissza, mert amit a Homokkígyók és Oberyn felesége leművelt az katasztrófa volt. Nem hiszem el, hogy nem lehet megérteni, hogy Oberyn párbajban halt meg, tehát vállalta a halálát, nem pedig a Lannisterek ölték meg. Na, az ilyen karaktereket kéne kicsinálnia kedves George R.R. Martin.

A Trónok harcának egy nagy szerencséje van, hogy a kategóriájában lényegében egyeduralkodó és az alapanyag nagyon magas minőségű. Így igazából a sorozat készítői azt csinálhatnak, amit akarnak.

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!

got_poster_620.jpg


süti beállítások módosítása