Néhány dolog a Deadpool c. filmről
Az alábbiakban elolvashatjátok a Deadpool sajtókönyvét. A magyar hangok listáját ide kattintva találod meg.
A DEADPOOL a Marvel egyik legeredetibb (anti)hősének története, mely a kezdetektől meséli el, miként lett egy félresikerült orvosi kísérlet nyomán az egykori különleges alakulatos katonából, a gyógyíthatatlan betegségben szenvedő Wade Wilsonból szuperképességekkel rendelkező, ám meglehetősen elvetemült természetű gyilkológép. A nagyszájú, kegyetlen humorú Deadpool elindul, hogy levadássza azokat, akik tönkretették az életét.
Ryan Reynoldsnak, a DEADPOOL főszereplőjének – aki egyúttal producerként is közreműködött a filmben – aligha akad lelkesebb rajongója a Marvel Comics egykori elnökénél, Stan Lee-nél. Jól mutatja ezt az, hogy Lee egy cameo-szerepet is vállalt a produkcióban. „Nincs még egy olyan figura a képregény-történetben, mint Deadpool, ez a sehová sem tartozó, egyszerre taszító és izgalmas lény – mondja Stan Lee. – Ryan Reynoldsnál éppúgy nem tudok elképzelni alkalmasabbat Deadpool megformálására, mint ahogy Robert Downey Jr-nál sem létezhet hitelesebb Iron Man. Erre a szerepre született.”
Reynoldsnak sikerült megjeleníteni Deadpool eltérő, sokszor egymással ellentétes arcait. „Az elismerésre méltót és a torzat is – teszi hozzá az executive producer. – Deadpool személyisége annyira sokrétű, szélsőséges, a stílusa pedig oly szokatlan, hogy az ember nem tudja eldönteni, hová tegye magában. Agyatlan-lelketlen gonosz vagy nagyon is gondolkodó-érző lény? Világmegmentő hős? Pszichopata? Vagy együtt valamennyi? Engem pontosan ez a sokféleség, a figura számtalan megítélési lehetősége izgatott.”
A direktori székbe Tim Miller került, akinek a DEADPOOL az első nagyjátékfilmes rendezése. „Ryan személyiségében – és szerintem a génállományában is – van valami Deadpooléból – mondja a rendező. – Ryan nem teketóriázott, elsőre megértette a karaktert, nem úgy, mint mi, többiek, akik sokáig méricskéltük magunkban ennek a furcsa hősnek a cselekedeteit, szavait és személyiségvonásait.”
„Ryannek iszonyú jó humorérzéke van, és vág az esze – mondja Rhett Reese, aki Paul Wernickkel a forgatókönyvet írta –, elsősorban ebben hasonlít Deadpoolra. Ráadásul nála jobban kevesen ismerik a képregények világát. Ha elakadtunk a munkában, hozzá fordultunk segítségért. Azonnal tudta, hogy illik-e egy-egy poén Deadpool szájába, vagy teljességgel idegen a stílusa.”
„Igyekeztünk, hogy a lehető leginkább hűek maradjunk a figurához – teszi hozzá Reynolds. – Sőt, nem a véletlen műve, ha úgy tűnik, maga Deadpool is tudatában van annak, hogy ő egy képregénybeli antihős. A döntéssel, hogy kiinduló- és érkezési pontunk egyaránt a figura lesz, szabadságra tettünk szert: úgy mesélhettük el a történetet, ahogyan akartuk. Olyan terepet törtünk fel ezzel, amelyen még egyetlen más képregény, illetve képregény-adaptáció készítői sem jártak.”
A nagyszájú Deadpool, aki pont olyan bőven ontja a poénokat, mint ellenfelei vérét, abban is különbözik a többi képregényhőstől, hogy őt nem elég nézni. Őt hallgatni kell. „Más szuperhősökre elég ránéznünk, és máris tudjuk, mire képesek, mi a céljuk, melyik oldalon állnak – vélekedik Reese. – Deadpool nem az a fajta hős, mint a magának való Farkas, aki negyedórán át meg sem szólal, csak cselekszik. Akció közben elhangzó humoros kommentárjai, ellenfeleivel folytatott párbeszédei, éles visszavágásai legalább annyira fontosak, mint a tettei. Ezért nagy hangsúlyt fektettünk a dialógusokra és a verbális poénokra. A DEADPOOL többi szereplője nemigen jut szóhoz mellette, mert ő mániákusan megjegyzést fűz mindenhez. Válaszol, ha nem is kérdezték, és a legsúlyosabb csendet is megtöri frappáns, de elmebajos beszólásaival.”
Deadpool igencsak eltér a Marvel-univerzum többi szereplőjétől. Megalkotói, Fabian Nicieza és Rob Liefeld sok szempontból anti-szuperhősnek teremtették. Mint a Marvel-képregények sokszor kissé álszent, túlságosan is szuper hőseinek és gonosztevőinek ellenpontja, a polgárpukkasztó Deadpool állandóan viccet csinál mindenből és mindenkiből. Ledönt minden tabut és kommunikációs korlátot, szavai nyomán minden, ami nemesnek tűnt, nemtelenné, mesterkéltté válik.
„A DEADPOOL teli lesz kőkemény akcióval, nem finomkodtunk – mondja Liefeld. –Ryan, Tim, Paul és Rhett előásta az összes fellelhető alapanyagot a képregényekből. Vagy tíz évig dolgoztak, mire összeállt a végleges forgatókönyv.”
Az elsőfilmes Miller nem lineáris narrációval mutatja be Deadpool történetét, hanem ide-oda ugrál az időben. A rendező azt akarta, hogy ne legyen kiszámítható, mi fog történni az egymást követő jelenetekben, ugyanakkor az a néző is megérthessen mindent, aki soha korábban nem találkozott a „Nagyszájú Zsoldossal” (ahogy a képregényekben emlegetik Deadpoolt). Az elbeszélői konstrukció széttördelésével még inkább világossá válik, hogy a főszereplő hasadt személyiség, vagy mondjuk inkább úgy: számos énje van. Nem ritka például, hogy harc közben nem ellenfeleihez, hanem saját magához beszél. Ilyenkor a nézőnek az az érzése támadhat, hogy a kommentár egyenesen neki szól, és azt a célt szolgálja, hogy a látottakat más szemszögből magyarázza. Deadpool, akárcsak a képregényekben, melyekben néha kibámul az olvasóra, a jelenetek közben olykor belenéz a kamerába és kiszól a nézőkhöz, áttörve ezzel a „negyedik falat”, amely a színházban a nézőtér és a színpad között, jelen esetben pedig valahol a kameralencse síkjában húzódik.
Ezek a kommentárok rendkívül humorosak. A humor az eszköz a főszereplő megértéséhez. „Deadpool derűs figura, aki örök optimizmussal szemléli az életet, noha jutott neki néhány kalappal… – mondja Reynolds. – A kísérlet, amely számára az egyetlen kiutat jelentette a rákból, és amely által fel akarták ruházni Farkas (Logan) regeneráló képességével, undorító torzszülötté tette. Arcát és egész testét bizarr dudorok és kelések borítják. Az átalakulás megfosztotta a szerelemtől, és ebbe bele is golyózott rendesen.
Tim [Miller, a rendező] egyben-másban hasonlít Wade Wilsonhoz – állapítja meg a színész. – Egyszerre beszél és cselekszik például, de közös jellemzőjük a fanyar humor is. Ezek a rokon vonások bizonyára segítségére voltak abban, hogy egyensúlyt tudjon létrehozni a rengeteg akciójelenet és geg meg a tragikus sors pátosza között.”
BARÁTOK, ELLENSÉGEK, SZERETŐK ÉS MUTÁNSOK
Miller empatikus elbeszélésmódja empátiát kelt a nézőben minden szereplő iránt. Különösképp szimpátiát ébreszt Wade és Vanessa Carlysle iránt, akiknek megrendítő szerelmi történetét a DEADPOOL részletesen elbeszéli. Rendhagyó módon ez a két ember nem egymás értékes és vonzó tulajdonságaiba szeret bele. Ők hibáik miatt, hibáik dacára lesznek egymáséi. Vanessának kemény gyerekkora volt, és élete azóta is tele gyötrelemmel. Amikor találkozik Wade-del, prostituáltként keresi kenyerét. Szerelmük küldetés: mindkettejük számára lehetőség, hogy jobb emberré váljanak.
„Vanessa nem elveszett figura, aki csak úgy hányódik a sors hullámain – magyarázza Reynolds. – Mindig is képes volt harcolni magáért, de akkor látszik csak, micsoda elszántság lakozik benne, amikor nyakig van a bajban. Akkor aztán megmutatja, milyen vagány, kőkemény csaj – mondja a színész. – Számomra a kezdetektől Morena Baccarin testesíti meg Vanessát.”
„Ez a nő rettenetesen különbözik minden általam játszott figurától – mondja Baccarin. – Okos, szexi, erős és még jó fej is! Egyszerre fiús és nagyon nőies. Gyengéd szerető, de könyörtelen harcos. Üdítő volt találkozni egy ilyen nőtípussal a szuperhősmozik között, mert ezekben eddig kizárólag a férfiak lehettek tökösek és eszesek.”
Deadpool ősellensége Ajax, akit a Transporter: A szállító – Örökség című filmből ismert Ed Skrein alakít. Ajax az oka annak, hogy Deadpool nem egészen a várt módon alakult át haldokló katonából X-Manné. „Ő irányítja az X-fegyver projekt nevezetű műhelyt. Nem szépítek, egy szadista barom – mondja Miller. – Különös örömöt lel abban, hogy kínozza Wade-et a kísérlet folyamán.”
Ajax – eredeti nevén Francis – keresztülmegy ugyanazon a kegyetlen műtéten, amin egykor Wade. A gonosztevő ekkor tesz szert képességeire: roppant gyorsaságára és erejére, valamint érzéketlenségére a fájdalommal és mindennemű emberi érzéssel szemben. Ajax képtelen a szánalomra, a könyörületre, semmi és senki nem kelt benne vonzalmat vagy akár csak rokonszenvet. Nincs benne semmi, ami visszatartaná a kegyetlenkedéstől. Áldozatai kínzása közben még émelyegni sem képes.
Ajax szolgálónője a szépséges Angel, aki hihetetlen szupererővel rendelkezik. Jobbára ő végzi Ajax helyett a piszkos fizikai munkát – és ezek minden pillanata gyönyörűséggel tölti el.
„Angel testében adrenalin árad szét saját szupererejének gyakorlása közben – mondja az őt alakító Gina Carano, aki korábban nemzetközi harcművészeti versenyek győztese volt. – Akár egy ló, alig várja, hogy nekiiramodhasson. A gyeplő azonban Ajax kezében van.”
A különbség az ellenség és Deadpool mutáns szövetségesei – Negaszonikus Tini Torpedó és a behemót Kolosszus – között olykor igen csekély. Épp csak egy halvány vonal választja el őket egymástól. Negaszonikus Tini Torpedó, azon kívül, hogy szupererővel rendelkezik, tipikus lázadó kamasz. A stílusa kimért, gúnyos, hányaveti, az iskolát pedig ostoba, unalmas intézménynek tartja, amely csak birkákat nevel.
Negaszonikus Tini Torpedó kiképzését és felügyeletét az X-Men-mozikból jól ismert Kolosszusra bízzák, arra a monstrumra, aki organikus acélpáncéllá tudja alakítani a bőrét. A filmben sajátos dinamika figyelhető meg Deadpool és Kolosszus kapcsolatában. „Amikor elolvastam a forgatókönyvet, kiderült, hogy ez nem az X-Men-filmek Kolosszusa lesz, hanem pontosan olyan figura, mint a képregényekben – meséli Liefeld. – Zseniális ötletnek tartottam a dolgot, mert mindig is úgy véltem, hogy ebben a szereplőben nagyobb lehetőségek vannak. Ez a film felemeli Kolosszust oda, ahová való.”
Az übererős szuperhősök közt akad egy kakukktojás is, Deadpool barátja és szárnysegédje, a számítógépzseni Cserkész (az eredetiben Weasel), akit a színész-humorista T.J. Miller alakít. Cserkész „Margit nővér otthona hontalan leányoknak” nevű kocsmája egy titkos intézmény, ahol a zsoldosok leihatják magukat. Ennek rejtekében található Cserkész fegyverüzlete is.
„A DEADPOOL nem akármilyen mozi – mondja Miller. – Nemcsak a világ egyik legjobb kardozós-lövöldözős története – nevet a rendező –, de egyedülállóan önreflexív is: Deadpool tudja, hogy ő egy képregényfigura, aki történetesen egy filmben szerepel. A már emlegetett »negyedik falon át« be-beszólogat a közönségnek. A nézők persze megérdemlik! Mit várnak egy folyton regenerálódó degenerálttól?”
Deadpool nagy ritkán tart szünetet a szájalásban és a mészárlásban, ilyenkor többnyire otthon pihen lakótársa, Vak Al, a világtalan nyugdíjas hölgy társaságában. A figurát Leslie Uggams énekes-színésznő alakítja. „Al egy független, jó humorú, szarkasztikus és vagány kis öregasszony – mondja Uggams –, akinek alaposan felvágták a nyelvét. A frappáns visszavágások nagymestere. Szópárbajban felveszi a harcot lakótársával, és ügyesen visszafordítja ellene verbális fegyvereit.”
Deadpool és Vak Al meglehetősen rendhagyó lakótársak, és eléggé bizarr párost alkotnak, ám hamar barátok lesznek. „Ez egy kiegyensúlyozott adok-kapok kapcsolat: Zsoldos szerzi a pénzt, Al pedig vezeti a háztartást… többé-kevésbé – magyarázza a színésznő. – Mivel nem látja Deadpool rútságát, és nem ítélkezik, kényelmes társaság a férfi számára.”
ADDIG JÓ, MÍG KARDÉLRE NEM HÁNYNAK
A rendhagyó szuperhős figurájának életre keltése rendhagyó hangulatú forgatást eredményezett. „Tim Miller és Ryan Reynolds végtelen egyetértésben dolgoztak – mondja Stan Lee –, mert pontosan ugyanolyan elképzelésük volt a készülő filmről. Mindketten izgalmas játéknak tekintették a munkát. Végre azzal foglalkozhattak, amit világéletükben a legjobban szerettek! Nem kellett erőlködniük, és ez jótékonyan hatott a stáb valamennyi tagjára. Én például észre sem vettem, hogy dolgozom, amikor felvettük a jelenetemet. Meg is kérdeztem Timtől: »Mikor kezdek?« Mire nevetve így felelt: »Hiszen készen vagy!«”
Ez a fajta játékosság jellemzi az akrobatikus akciójeleneteket is. „Deadpool mindig is rugalmasabb, fürgébb volt a Marvel-univerzum bármelyik alakjánál – véli Liefeld. – Pillanatnyi bizonytalankodás nélkül képes beugrani egy mozgó kocsiba, és kiiktatni egy csapat fickót, miközben megállás nélkül löki a sódert.”
Wade különleges katonai kiképzést kapott, Deadpool pedig halhatatlan, azonnal regenerálódó testet. „Ez a kombináció legyőzhetetlen harcossá teszi – mondja a kaszkadőrmutatványokat irányító Philip Silvera. – A néző elsőre feltehetőleg nem fogja látni, de a jelenetek előrehaladtával bizonyára észreveszi majd, hogy Deadpool nem csak úgy rögtönöz, rendszer van a küzdelmi stratégiájában!”
Deadpool harctechnikáját minden idők legnagyobb bokszolóinak egyike ihlette. „Kölcsönvettünk néhányat a híres ökölvívó, Muhammad Ali jellegzetes mozdulatai közül – mondja a kaszkadőrmutatványok koordinátora, Rob Alonzo. – Köztudomású, hogy Ali folyton beszélt harc közben, a meccsei alatt. Ha megnézzük Ali korai mérkőzéseit, például azokat, amelyeket Sonny Liston, Joe Frazier vagy George Foreman ellen vívott, látszik, hogy egyszerre volt veszedelmes, ugyanakkor játékos. Ezt az önfeledt magabiztosságot igyekeztünk átültetni Deadpool stílusába. Ryan pedig nemcsak kitűnő kondícióját tette bele a munkába, de tényleg tud bokszolni, ezt bizton állíthatom, mert előfordult, hogy felvettük a kesztyűt, és bizony megesett, hogy kiütött.”
„Deadpool mozdulatai őrült dinamikusak – teszi hozzá a vizuális effektekért felelős Jonathan Rothbart. – Mivel szuperhős, el lehetett túlozni ezeket a mozdulatokat, és el lehetett szállni a munkában, úgyhogy az egész nagyon izgalmas volt.”
Emlékezetes jelenet például, amikor a Nagyszájú Zsoldos katanával [szamuráj karddal] felszerelkezve csap össze gyűlölt ellenségével, Ajax-szal, aki két súlyos baltát forgat a kezében. „Deadpool katanái nem igazi, hagyományos japán szamuráj kardok – magyarázza Silvera –, inkább mintha a japán, kínai harcművészet és a Fülöp-szigetek nemzeti sportja, a Kali gyilkos technikáit ötvöző fegyver volna.”
SEBHELYEINKBEN A HIBA
A költő szavaival: „a legnagyobbakat hegek bélyegzik”. Deadpool egész testét rémisztő sebhelyek borítják, vagy ahogy haverja, Cserkész durván megjegyzi egy ízben: „Úgy nézel ki, mintha Freddy Kruegert pofán b…ták volna egy domborzati térképpel.”
Reynolds a forgatás során nemcsak a jellegzetes vörös jelmezt, de még a rút hegeket is úgy viselte, mint valami megtisztelő díszegyenruhát, teli kitüntetésekkel. Amikor Deadpool először húzza le a kamera előtt vörös-fekete maszkját, és előbukkan eltorzult ábrázata, a néző – túl az első döbbeneten és viszolygáson – óhatatlanul is szánalmat érez iránta. Ez az a pillanat, ahol a megátalkodott, brutális Deadpool felfedi sebezhetőségét, és emberivé válik.
„Sokat kacagtunk Ryannel annál a jelentetnél, amikor Cserkész először pillantja meg Wade arcát – emlékszik vissza T.J. Miller. – A látvány ugyanis elég rettenetes, olyannyira az, hogy sokszor, amikor rajta volt a sebhelyes maszk, nehezemre esett beszélnem Ryanhez. Volt, hogy közel hajolt hozzám, és így szólt: »Hé, T.J., olyan magányos vagyok, kéne egy barát!« Hátrahőkölve kiáltottam rá: »Tűnj innen! Olyan a pofád, mint a pokol térképe!«”
Ez a taszító arc a Bill Corso maszkmester vezette csapat és a karaktertervező mérnökök keze munkáját dicséri. „Rengeteg makeup-tesztet és tervet készítettünk, hogy Deadpool arca egyszerre legyen visszataszító és jópofa – mondja Corso. – Tudtuk, hogy Ryan személyisége eleve biztosít egy nagy adag sármot a figurának, így hát nem volt más dolgunk, mint hogy adottságaival, arcberendezésének paramétereivel addig játszadozzunk, míg el nem érjük a kívánt hatást. Elég mulatságos volt látni Ryan megannyi mutánsát.”
„Erőszak, szex, durva nyelvezet” – a DEADPOOL az Egyesült Államokban a legszigorúbb besorolást kapta. Nem ok nélkül: a harcjelentek véresek és éppolyan nyersek, mint Wade és Vanessa heves szerelmi jelenetei, Deadpool érzékletes beszédstílusa pedig – amiben a film szinte egész terjedelmében gyönyörködhetünk – kifejezetten obszcén. „Azt hiszem, sokat nyertünk az R-besorolással – véli a rendező –, mi, a film készítői szabadabbak, kreatívabbak lehettünk, a nézők pedig érzékletesebb, húsbavágóbb élményt kapnak. Kellett ez a besorolás ahhoz, hogy feszegethessük a zsánerhatárokat, és újat tudjunk nyújtani a műfajban. Meggyőződésem, hogy nyújtottunk.”
A SZEREPLŐK
RYAN REYNOLDS (Deadpool, producer) nagyjátékfilmes szerepei és animációs szinkronmunkái: Mississippi Grind, Hölgy aranyban (Woman in Gold), A hangok (The Voices), Önkívület (Selfless), Turbó, Croodék (The Croods), Nász-ajánlat (The Proposal), X-Men kezdetek: Farkas (X-Men Origins: Wolverine), Mindenképpen talán (Definitely, Maybe), Káoszelmélet (Chaos Theory), A kilencek (The Nines), Füstölgő ászok (Smokin’ Aces), A rettegés háza (The Amityville Horror), Buliszerviz (Van Wilder), Csak barátok (Just Friends), Penge – Szentháromság (Blade Trinity), Testcsere (The Change-Up), Zöld lámpás (Green Lantern), Élve eltemetve (Buried), Védhetetlen (Safe House), Adventureland – Kalandpark, Ryan Reynolds a képzelt szuperhős (Paper Man), Villámtolvaj – Percy Jackson és az olimposziak (Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief), A furcsa srác (Cyrus), Adni jó (Please Give), Jóbarátnők (Friends with Money), A szólista (The Soloist), Ahol a vadak várnak (Where the Wild Things Are), An American Crime, A John Malkovich menet (Being John Malkovich), Capote, Minden azzal kezdődött (What Just Happened), Hamlet 2., Út a vadonba (Into the Wild), A 40 éves szűz (The 40 Year Old Virgin), A tolmács (The Interpreter), Jack és Rose balladája (The Ballad of Jack and Rose), Adaptáció (Adaptation), Szemből telibe (Full Frontal), Mint a kámfor (Out of Sight), Dögölj meg, Smaci! (Death to Smoochy), Egy erkölcstelen mese (Your Friends and Neighbors), Simpatico, Holdfényszelence (Box of Moonlight), A szőke az igazi (The Real Blonde).
MORENA BACCARIN (Vanessa) televíziós szerepei: Firefly, Serenity, „Way Off Broadway”, „Our House”, Homeland, V, mint veszélyes (V), Narancsvidék (The O.C.), Csillagkapu – Tűzpróba (Stargate SG-1), Az Igazság Ligája (Justice League), Gotham.
ED SKREIN (Ajax) filmszerepei: Transporter: A szállító – Örökség (The Transporter Refueled), A modell (The Model), „Kill Your Friends”, Trónok harca (Game of Thrones), Ill Manors – Rázós környék, Sweeney – A törvény ereje (The Sweeney), „Tiger House”, „Piggy”, Északiak – A viking saga (Northmen – A Viking Saga), A bosszú kardja (Sword of Vengeance), „Goldfish”, „The Tunnel”.
T.J. MILLER (Cserkész) szerepei: Transformers 4., Szilícium-völgy (Silicon Valley), Cloverfield, Túl jó nő a csajom (She’s Out of My League), Míg a világvége el nem választ (Seeking a Friend for the End of the World), A lökött tesó (Our Idiot Brother), Maci Laci (Yogi Bear), Száguldó bomba (Unstoppable), Felhangolva (Get Him to the Greek), A Liga (The League), „Carpoolers”, Happy Endings, Így neveld a sárkányodat 1–2. (How to Train Your Dragon 1-2), Sárkányok – A Hibbant-sziget harcosai (How to Train Your Dragon, rajzfilmsorozat), Rejtélyek városkája (Gravity Falls).
GINA CARANO (Angel) eddigi munkái: „Extraction”, Heist (Heist/Bus 657), Kickboxer, Halálos iramban 6. (Fast and Furious 6), A bűn hálójában (Haywire).
BRIANNA HILDEBRAND (Negaszonikus Tini Torpedó) eddigi szerepei: „First Girl I Loved”, „Annie Undocumented”.
AZ ALKOTÓK
TIM MILLER (rendező) a Blur Stúdió alapítója és kreatív igazgatója. Több mint húszévnyi tapasztalattal rendelkezik a számítógépes grafika és a vizuális effektek szakterületén, amit Oscar-, Annie- és Ves-díjra jelölése is tanúsít. Rendkívül járatos a sci-fi, a képregények és a számítógépes játékok világában, és ez idáig több tucat reklámot, játékelőzetest írt, illetve rendezett. Ő volt a direktora a Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World) című Marvel-film prológusának, valamint a Microsoft marketingkampánya, a „Halo 4: Scanned” című videónak.
Dolgozott továbbá a Warner Bros. Batman: Arkham City, a Sony DC Universe Online című játékának kifejlesztésében, és David Fincher A tetovált lány (The Girl with the Dragon Tattoo) című filmjében. Jelenleg a 20th Century Fox, a Legendary és a Sony Pictures égisze alatt rendez nagyjátékfilmeket.
RHETT REESE & PAUL WERNICK’s (forgatókönyvíró, executive producer) korábban megfilmesített munkáik: Zombieland, G.I. Joe – Megtorlás (G.I. Joe: Retaliation), Daniel Espinosa: „Life”, Cowboy Ninja Viking. Egyik legutóbbi írásuk alapján „The Real Coke, The Real Story” címmel jelenleg készül film.
Mielőtt közös munkákba kezdtek, Reese többek közt dolgozott a Pixarnak (Szörny Rt.), a Walt Disneynek (Dínó), a Warner Bros-nak (Clifford nagyon nagy kalandja). Wernick különféle internetes show-műsorok elkészítésében közreműködött. Híradós munkáiért háromszor kapott Emmy-díjat.
SIMON KINBERG (producer, forgatókönyvíró) első forgatókönyvíróként jegyzett filmje a Mr. és Mrs. Smith (Mr. and Mrs. Smith) volt. Ő írta továbbá az X-Men – Az ellenállás vége (X-Men: The Last Stand), a Sherlock Holmes (2009), a Kémes hármas (This Means War) forgatókönyvét. Munkái producerként vagy executive producerként: Hipervándor (Jumper), X-Men – Az elsők (X-Men: First Class), Abraham Lincoln, a vámpírvadász (Abraham Lincoln Vampire Hunter), Elysium – Zárt világ (Elysium), Chappie, Kamuzsaruk (Let’s Be Cops), X-Men – Az eljövendő múlt napjai (X-Men: Days of Future Past).
LAUREN SHULER DONNER (producer) az egyik legsikeresebb és legsokoldalúbb producer Hollywoodban. Valamennyi korábbi X-Men-filmben közreműködött. Korábbi főbb nagyjátékfilmjei, melyeket producerként jegyez: Idővonal (Timeline), A méhek titkos élete (The Secret Life of Bees), A kispapa (Mr. Mom), Sólyomasszony (Ladyhawke), St. Elmo tüze (St. Elmo’s Fire), Álmodj rózsaszínt! (Pretty in Pink), Dave, Szabadítsátok ki Willyt! (Free Willy), A szerelem hálójában (You’ve Got Mail), Minden héten háború (Any Given Sunday), Radio Flyer – Repül a testvérem! (Radio Flyer), Három szökevény (3 Fugitives), Tűzhányó (Volcano), Nyomd a sódert! (Bulworth), Szakítópróba (Just Married), Félprofi (Semi-Pro).
STAN LEE (executive producer) munkái: Pókember (Spider-Man), Hihetetlen Hulk (The Incredible Hulk), A Fantasztikus Négyes (The Fantastic Four), Iron Man 1–3., Daredevil, a fenegyerek, A Fantasztikus Négyes és az Ezüst Utazó (The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer), Dr. Strange, Bosszúállók (The Avengers), Bosszúállók: Ultron kora (The Avengers: Age of Ultron), A Farkas (The Wolverine), Thor, Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World), Amerika kapitány: A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier), Amerika kapitány: Az első bosszúálló (Captain America: The First Avenger), A csodálatos pókember 1–2. (The Amazing Spider-Man 1-2), X-Men – Az elsők (X-Men: First Class), X-Men – Az eljövendő múlt napjai (X-Men: Days of Future Past).
KEN SENG (operatőr) készítette a Step Up 3D lélegzetelállító akciójeleneteit. Korábban olyan filmekben dolgozott, mint a Project X – A buli elszabadul (Project X) című vígjáték, az Őrült szenvedély (Obsessed) című thriller vagy a Karantén (Quarantine) című horror.
SEAN HAWORTH (látványtervező) munkái: Libabőr (Goosebumps), Végjáték (Ender’s Game), A dolog (The Thing, 2011). Művészeti igazgatóként dolgozott az Avatarban, a Trón: Örökség (Tron: Legacy), a Charlie és a csokigyár (Charlie and the Chocolate Factory), a Thor, a Mission: Impossible III. és a Transformers című filmekben.
JULIAN CLARKE, ACE (vágó) nagyjátékfilmes munkái: District 9, Elysium – Zárt világ, Chappie, Az Almanach-projekt (Project Almanac), A dolog (The Thing, 2011).
TOM HOLKENBORG (zeneszerző), közkedvelt nevén Junkie XL, Grammy-re jelölt zenei producer és zeneszerző, akinek lemezei közül jó néhány platinaalbum lett. Főbb nagyjátékfilmes munkái: Fekete mise (Black Mass), Mad Max – A harag útja (Mad Max: Fury Road), Holtpont (Point Break), Batman Superman ellen – Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), Éjszakai hajsza (Run All Night), Paranoia, A beavatott (Divergent), 300 – A Birodalom hajnala (300: Rise of an Empire), Az acélember (Man of Steel), A Sötét Lovag – Felemelkedés (The Dark Knight Rises), Eredet (Inception).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.