látogató számláló

UIP hírek (2009. augusztus 5.)

Ezen a héten:

  • A G.I. Joe Obama filmje
  • Angelina és Brad gyorséttermet reklámoz?
  • Tarantino berúgott a Tarantino bárban
  • Tarantino kedvenc filmjeivel zsibbasztotta a Brigantyk főszereplőit
  • A komoly Sandler is kelendő

A G.I. Joe Obama filmje

Nem George Bush, hanem Obama filmje a G.I. Joe: A kobra árnyéka, és maga a címszereplő sem egy rágózó amerikai katona, hanem az Egyesült Nemzetek titkos szuperkommandója (G.I. Joe - Globally Integrated Joint Operating Entity, azaz Globálisan Egyesített Közös Bevetési Egység).

Ezt kommunikálja a filmet forgalmazó stúdió, a Paramount Pictures, nehogy a nézők azt higgyék, hogy a produkció a híres akciófigura mítoszára alapozva az Egyesült Államok világcsendőri szerepét akarja reklámozni. 

A stúdió kétféle kampányt dolgozott ki, egyet Amerikának, a másikat Európának. (Ázsiának nem dolgoztak ki külön stratégiát, számukra a távol-keleti szereplők hivatottak vonzóvá tenni a filmet.)

Amerikában a film kampánya az Air Force One, azaz az elnöki különgép bázisán indult. A főszereplők katonai helikopterrel érkeztek, a bázis parancsnoka és a pilóták ünnepélyesen fogadták őket, a csillagos-sávos zászlók pedig lobogtak a szélben. Az amerikai kritikusok rögtön élcelődni is kezdtek rajta: a nyitány nyilván azt sugallja, hogy a film hazafias küldetést teljesít, aki nem nézi meg, az egy követ fúj az ellenséggel.

Az európai kampány az Eiffel-torony megsemmisítésére koncentrál, mert ez a film egyik leglátványosabb jelenete, és az objektumot mindenki ismeri. Hangsúlyt kapnak a tokiói és egyiptomi akciójelenetek is, mert a filmbeli csapat nemzetközi áldozatvállalását húzzák alá.

 (G.I. Joe: Rise of Cobra - hazai bemutató: 2009. augusztus 6.)

Angelina és Brad gyorséttermet reklámoz?

Amerika megdöbbent! Egy héten belül már másodszor bukott Angelina  Jolie és Brad Pitt: McDonald's-ban vettek kaját. Egy Los Angeles-i behajtós Mekiben ásványvizet vettek, továbbá Happy Meal menüket a gyerekeknek. Ez súlyosan ellentmond annak, hogy Angelina többször is kijelentette: egészséges életmódra neveli három saját és három örökbe fogadott gyermeküket. Mindenesetre ha így folytatják, azt fogják róluk gondolni, hogy a Meki önkéntesei.

Brad Pittet legközelebb Quentin Tarantino régen várt filmjében, a Becstelen brigantykban láthatjuk. (Inglourious Basterds - hazai bemutató: 2009. augusztus 20.)

Tarantino berúgott a Tarantino bárban

Amikor Berlinben forgatta a Becstelen brigantyk egyes jeleneteit, Quentin Tarantino ellátogatott abba a bárba, amit róla neveztek el, és tele van Tarantino-relikviákkal. - A tulaj teljesen megszállott, ha nem csinálja meg ezt a bárt, biztosan folyton követne, és távolságtartási végzést kellene kérnem ellene - meséli Tarantino. - Nagyon klassz a hely, tele van engem ábrázoló poszterekkel meg képekkel a filmjeimből. Amikor beléptem, a tulaj majdnem elájult, mert sosem gondolta volna, hogy egyszer csak úgy besétálok. Amikor magához tért, csak ennyit mondott: Üdvözöllek otthonodban. Utána elkezdtünk piálni. A végére már nem emlékszem, de arra igen, hogy nagyon jól éreztem maga.  (Inglourious Basterds - hazai bemutató: 2009. augusztus 20.)

Tarantino kedvenc filmjeivel zsibbasztotta a Brigantyk főszereplőit

Mint minden filmrajongónak, Quentin Tarantinónak is igen fejlett házimozi-rendszere van, és abból is rendszert csinál, hogy hetente mozicsütörtököt rendez a barátainak. Ezt megtapasztalhatták a Becstelen brigantyk főszereplői is, akiket a mester meghívott egy mozicsütörtökre.

- Mindig van hamburger meg popcorn, ez nála hagyomány - meséli Diane Kruger, aki egy kémnőt alakít a filmben. - Quentin az elején tart egy kis bevezetőt, elmagyarázza, miért pont az az egyik kedvenc filmje, amit látni fogunk. Aztán jön a mozi, nekünk A piszkos tizenkettőhöz és a Volt egyszer egy vadnyugathoz volt szerencsénk. Kicsit elfáradtunk, de amikor megnéztük készen a Becstelen brigantykat, megértettük, miért rendezte nekünk azt a szeánszot. (Inglourious Basterds - hazai bemutató: 2009. augusztus 20.)

A komoly Sandler is kelendő

A hétvégén első helyen végzett a mozis toplistán Amerikában Adam Sandler legújabb vígjátéka, a Ki nevet a végén. A film 23,4 millió dollárt hozott, ami azért szép eredmény, mert Sandler ebben a produkcióban nem a tőle megszokott koleszos humor húrjait pengeti, hanem komolyabb témának esik neki. Egy halálos beteg sztárkomikust alakít, aki asszisztensévé fogad egy fiatal, feltörekvő komédiás kollégát (Seth Rogen - A 40 éves szűz, Felkoppintva). Az új fiú hamarosan megtapasztalja, hogy egyesek a halál árnyékában is ugyanolyan önzők és gonoszok tudnak maradni, mint voltak... (Funny People - hazai bemutató: 2009. december 3.)

süti beállítások módosítása