látogató számláló

Kritika: Asterix és Obelix - Isten óvja Britanniát!

Jönnek a gallok!

Az 1999-ben bemutatott Asterix és Obelix-mozifilm nekem tetszett. A díszletek jók voltak, a poénok nem voltak erőltetettek, és elég jól visszaadta a képregények hangulatát. Ám ezzel a véleménnyel nem voltam egyedül, ugyanis három évre rá, 2002-ben elkészült a folytatás, a Kleopátra-küldetés, ami minden szempontból felülkerekedett az előző részen. A zene, a díszlet, a poénok tökéletesek voltak egy vígjáték szintjéhez képest. Ja, meg benne volt a világ egyik legszebb nője, Monica Bellucci. Teljesen méltó volt rá, hogy eljátssza Kleopátrát.
2008-ban viszont a képzeletbeli hullámvasút csak lefelé ment. A harmadik rész teljesen új színészgárdát kapott - Gérard Depardieu kivételével -, amivel lehet, hogy mások meg tudnak békélni, de én annyira nem. Szerencsére nem moziban láttam, hanem otthon, így nem voltam ideges utána, hogy pénzt költöttem rá. A harmadik rész egy kalap szar volt.

És akkor a mostani film. Ceasar meg akarja hódítani Britanniát, ám egy kis falu ellenáll a támadásnak. De ez a falu sem bírja soká, ha nem kap segítséget. Így Kordélia királynő úgy dönt, hogy egyik szolgáját elküldi Galliába, hogy ilyen nehéz időkben adjanak nekik kölcsön pár liter varázsfőzetet. A szolga kap is egy jó nagy hordónyit, ám a hordó mellé jár Asterix és Obelix is, meg harmadiknak Kishippix. Így négyen a főzettel elindulnak Britanniába. De az út, és az ott töltött idők máshogy fognak alakulni, mint amire számítottak...

Szerintem, már öreg vagyok az ilyen alkotásokhoz. De az is lehet, hogy a film volt rossz. (Szerintem mindkettő picit szerepet játszik.) Egyetlen egy poénon sem nevettem! Mindegyik erőltetett volt. A díszletek, nem tudom, hogy a 3D miatt, de nagyon szúrták a szemem, nem voltak valami elragadóak. Ja, meg a 3D semmit nem adott hozzá az élményhez. Meg maga a film is igazán unalmas volt, majdnem elaludtam rajta. És közel kétórás! Mert ha körülbelül hatvan perces lett volna, nem nagyon érződik, hogy igazából történet nagyon nincs. Az egészről lerí, hogy a készítőknek fantáziájuk sem nagyon volt, és ők is unták az egészet. Lévén a produktum egyáltalán nem volt szórakoztató (nekem).

Családi matiné, ahol a gyerekek jót nevetnek, és élvezik, hogy szemüveg van rajtuk, és milyen jó a három dimenzió. Nekik biztosan fog tetszeni, bár szerintem ők is hosszúnak fogják érezni a közel kétórás játékidőt. A szülők pedig menjenek be az új Bond-filmre, vagy igyanak sok kávét, vagy próbáljanak a pattogatott kukorica és egy zsinór segítségével nyakláncot csinálni. Bármi más jöhet a filmnézés kivételével.


süti beállítások módosítása