látogató számláló

Kritika: Kick-Ass 2

Újabb seggberúgás. 

kick-ass_16.jpg

2010 egyik kellemes meglepetése a Kick-Ass volt. Nem túlzok szerintem, ha az állítom, a Kick-Ass az újdonság erejével bírt. Hisz hány filmben láttunk olyan tizenéves kislányt, aki nem fél a haláltól, és az apukájával szívesen nyírja ki a rossz fiúkat. Persze ha film történetét jobban szemügyre vesszük, akkor társadalomkritikát is találunk benne. Ami engem nem kicsit gondolkodtatott el. A szereplőgárda jó volt, a film humora nagyon átjött, és minden korosztálynak emészthető volt. Kis irónia, hogy a Kick-Ass film is képregény adaptáció, ha esetleg valaki nem tudná. A képregényt Mark Millar írta. Bár a Kick-Ass képregény nem jelent meg nálunk, azért Mark Millar képregények adódnak a magyar piacon is. Mind a képregény, mind a film annyira tetszett az embereknek, hogy követelték a folytatást. És láss csodát, idén a mozikba került a második rész.

Azért egy két változtatás akadt. Az első rész rendezőjét, Matthew Vaughn-t leváltotta Jeff Wadlow. Továbbá a filmben egy-egy mellékszereplőt is leváltottak, de ez nem zavaró.
Nicolas Cage helyett van Jim Carrey, aki nem valami sokat szerepel a filmben, de erre még kitérek.

A film története: Az első rész óta eltelt időben Hit-Girl továbbra is a gonosz legyőzése ellen küzd. Szabadidejében meg Kick-Ass edzi. Mindy/Hit-Girl egy nap nevelőapja előtt lebukik - mert megígérte, hogy abbahagyja, a hősködést - ezért eltiltja a lányt a szuperhősködéstől. Persze Mindy-nek/Hit-Girlnek eleinte nem tetszik a dolog, de végül kénytelen beletörődni. Így összebarátkozik a gimi legmenőbb csajbandájával. Ez idő alatt Kick-Ass egyedül marad, és úgy érzi, egyedül nem tudna legyőzni senkit, ezért csatlakozik Jim Carrey igazságosztó csapatához. Aztán feltűnik a gonosz, The Motherfucker. Aki szintén csapatot gyűjt, hogy Kick-Ass-t és a többieket legyőzze.

Én teljesen ellettem volna egy Kick-Ass filmmel is. Szerintem tipikusan az a film, amiből nem kell folytatás. Most, hogy láttam a második részt, kijelenthetem, hogy az első rész színvonalát nem közelíti meg, de így se lett annyira rossz film, mint amilyennek más kritikusok, akár itthoni, akár külföldi beállítja! Leginkább az a baj a filmmel - amit már az írásom elején kifejtettem -, hogy nem szolgál újdonsággal. Hit-Girl megint durván szétveri a rossz fiúkat, most is egy csomót káromkodnak, stb. De ami az első részben sikerült, az itt nem. Nem gondolták tovább a készítők ezt az egészet. Szerintem ki lehetett volna hozni sokkal többet ebből a filmből. Sokan kritizálják a Mindy/Hit-Girl szálat, hogy egy idő után unalmas azt látni, hogy be akar illeszkedni a suliba, meg ahogy bosszút áll a többieken. Hát, szerintem ez nem így van. Sőt Chloë Grace Moretz alakítása volt a legjobb a filmben. Jim Carrey se volt rossz, viszont olyan keveset szerepelt, hogy a karakterét teljesen felületesen lehetett csak megismerni. Ez nagyon zavart, mert látszott rajta - mármint a karakterén - hogy teljesen zakkant és nem sajnáltam volna, ha többet megismerek belőle. The Motherfucker karakterén kívül senki nem eset át nagyobb jellemfejlődésen, ami azért zavaró, mert szerintem sokkal inkább Kick-Ass karterének kellet volna ez a nagy jellemfejlődés, nem pedig az utolsó két percre hagyni.

Azért az akciójelenetek szépen kidolgozottak. A film humora megint jó lett. A zenék is rendben voltak. A film végi nagy összecsapás meg a legállatibb jelenet volt a filmben.
Azért mindenkinek ajánlom. Egyszeri megnézést mindenképp megéri. 


süti beállítások módosítása