látogató számláló

Kritika: Amerikai botrány

Szélhámosnak lenni jó!

american-hustle-620.jpg

Az Amerikai Botrány az én figyelmemet is felkeltette. Egyrészt a rendező, másrészt a színészgárda miatt. Bár az előzetesből konkrétan semmi nem derült ki, de mégis úgy éreztem, hogy ezt a filmet látnom kell!

Irving Rosenfeld (Christian Bale), kisstílű, zűrös figura. Kenyerét azzal keresi, hogy embereket ver át. Egy nap, nagy balhéba keveredik, szeretőjével Sydney Prosserrel (Amy Adams), egy magabiztos, feltörekvő FBI-ügynök (Bradley Cooper) lefüleli őket. Az FBI- ügynök, később alkut ajánl fel nekik. A feladat nem más, mint lebuktatni néhány nagyfiút.
A képbe kerül a New Jersey-i polgármester, aki egy nagy kaszinó-beruházására készül. És mind tudjuk, hogy a kaszinó egyenes út a maffiához, korrupt politikusokhoz.

Amerikai Botrány bő két órája alatt könnyen ellehet veszíteni a fonalat. Ehhez hozzájárulnak még a mélyen dekoltázsos női ruhák is, amik úgyszintén elterelik az ember figyelmét. Szóval 100%-os oda figyelést igényel a cselekmény. Maga a történet nem rossz. Csavaros, furfangos, néha meglepő fordulatokat kínál, de ezen kívül semmi több. Úgy fogalmaznám meg az élményt, hogy „nesze semmi, fogd meg jól!” És csomó közhelyet elhintenek, merj nagyon álmodni, mert nagy lenni és még sorolhatnám.
David O. Russell (A film rendezője) azt nyilatkozta, hogy utálja a sztorikat és inkább a karakterek érdeklik. Ez meg is látszik a filmjén! Mindegyik karakter nagyon szépen ki van dolgozva. Mindegyikről eleget tudunk meg ahhoz, hogy azonosulni tudjunk velük. Ehhez még hozzájárulnak a nagyszerű színészek is. Ha már színészeknél tartunk, Amy Adams nagyon jól hozza a karakterét, de nem éreztem olyan erősnek az alakítását, hogy idén neki kellet, volna adni a Golden Globe díjat. Így van ez Jennifer Lawrence is. Bármennyire is jó volt, nekem mégis kevésnek tűnt. A férfiak voltak azok, akik ebben a filmben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak szerintem.

A film nagyon jól visszaadja a 70-es évek Amerikáját. Maga a látványvilág, a ruhák, a zenék. A hangulat, nagyon ott van a szeren, beszippantott a film atmoszférája és nem enged. Történéseknek van némi köze a valósághoz, valóban történet egy arab átverés terv.

Egy szó, mint száz: jó film, de szerintem ez a nagy „reklám”, ami körülötte forog szerintem sok. Főleg ez a mondat tett be: „Utóbbi évek legjobb vígjátéka”. Szaksajtó néha bődületesen eltud rugaszkodni a valóságtól. Voltak benne jó poénok, sokat nevettem, de azért nem kiemelkedő alkotás se vígjáték, se dráma terén. A rendező korábbi alkotása a Napos oldal sokkal összetettebb volt, mint ez. 


süti beállítások módosítása