látogató számláló

Kritika: Britney kontra Spears (Britney vs Spears)

Apa pici szeme fénye.

Bármennyire is különös, de kamaszként Britney Spears rajongó voltam. Persze plátói szerelem volt, de ettől függetlenül volt pár zenéje, ami kifejezetten tetszett. Az egyik albuma, A Greatest Hits: My Prerogative a mai napig megvan. Az énekesnőből a celebbotrányai miatt ábrándultam ki, és 2007 után – szerintem – olyan emlékezetes számai sem voltak. Ezzel nem arra célzok, hogy rossz előadó lett, de minőségbeli változást lehetett érezni, és egyszerűen az én látómezőmből el is tűnt Britney. Nem szeretem a bulvárt, meg nem is szeretek celebek magánéletével foglalkozni, de a #FreeBritney mozgalom híre hozzám is eljutott, és így a Netflix új dokumentumfilmje, a Britney kontra Spears is.

Elsősorban arra voltam kíváncsi, hogy a kész film mennyire lesz feminista hangvételű, hiszen az egész történet, leegyszerűsítve arról szól, hogy egy fehér férfi gondokság alatt tart egy nőt. Ezt meglovagolni a #MeToo mozgalom idején... bárhogy végződhetett volna. Erin Lee Carr filmje szerintem egyáltalán nem használja ki Britneyt, inkább tárgyilagosan próbálja közölni az elmúlt 13 év történéseit, eseményeit. Az egész film során érződik, hogy komoly oknyomozói munka áll mögötte, és akit kamera elé tudtak állítani a készítők, azokkal tényleg teljesen pártatlanul készítettek riportot, függetlenül attól, hogy milyen formában kötődtek az énekesnőhöz.

A film teljes mértékben a gondokságot, és az azt övező dolgokat mutatja be. Britney karrierjéről, tündökléséről, a popszakmában betöltött szerepélő kevés szó esik. A történetet a készítők kronológiai sorrendben mesélik el, egyedül az interjúalanyok által közölt mondandókban lehet ellentmondást találni, így a helyén kell kezelni azokat. Hiszen Sam Lutfi menedzser, vagy Adnan Ghalib paparazzi sose mocskolná be a saját múltját. De vannak tények, amik magukért beszélnek. Britney édesapja, és azok a személyek (ügyvédek, orvosok), akik a gyámság alatt tartást fenntartatták, megerősítették, nem kis összeghez jutottak. Míg Brintey az édesapjától csupán 8 ezer dollár költőpénzt kapott.

Ugyan Britney a film elkészítése alatt gondokság alatt állt, így ő közvetlenül nincs meginterjúvolva, mindazonáltal hangfelvételekből kapunk pár részletet, melyben elmondja, ő hogyan is élte meg az elmúlt 13 évet.

És hogy mi a történet vége? Nos, szeptember 7-én végül Jamie Spears (az édesapa) maga kérte a gyámság megszüntetését. A bíróság végül szeptember 29-én felfüggesztette a gondnokságot, így Britney Spears ismét független, önálló személy lett. Az énekesnő így mondott köszönetet, azoknak, akik támogatták őt: "#FreeBritney mozgalom... nincsenek szavaim... miattatok, a folyamatos ellenállásotok miatt annak érdekében, hogy felszabadítsatok a gyámság alól... az életem most ebbe az irányba halad!!!! Tegnap este két órán keresztül sírtam, mert az én rajongóim a legjobbak, ezt tudom... Érzem a szíveteket és én is a tieteket... tudom, hogy ez igaz!!!!"

A Britney kontra Spears már elérhető a Netfilx kínálatában. 


süti beállítások módosítása