látogató számláló

Kritika: Az éhezők viadala

Enyhén spoileres!

JLaw-Katniss.jpg

Most, hogy végre elolvastam Az éhezők viadalának első kötetét, úgy gondoltam, hogy újra megnézem filmen. Aki most azt várja, hogy fel fogom sorolni a különbségeket a film és a könyv között, annak felesleges tovább olvasnia az irományt.
Mikor először láttam a filmet, egyből a látványvilága és a mondanivalója fogott meg. Maga a Kapitólium és a benne élő emberek, akik össze-vissza vannak sminkelve és mit sem sejtenek (de ha igen, akkor nagyban tojnak rá), hogy a Kapitólium falain kívül milyen borzalmas körülmények között élnek más emberek, és nekik a viadal egyszerű szórakozás, mint nekünk az X-faktor. Másik oldalról meg ott vannak a körzetekben élő emberek, akik szüntelenül dolgoznak és éheznek. Nos igen, az ilyen fajta Orwelli világok nekem nagyon be tudnak jönni. Az előbb felsorolt pozitívumok még most is, többszöri megnézés után is igazak és hatottak rám. Ami viszont zavart, így a könyv elolvasása után, az az volt, hogy a filmben igazából nem látunk éhezést. A film csak érezteti, hogy a körzetben élő emberek szegények, meg alig van mit enniük, de konkrétan nem látjuk, hogy éheznének. Katniss és Peeta például szinte mindig eszik. Ez azért vicces. Oké, a könyvben is valamennyire ez van, de ott azért ez az egész érezhetően máshogy van megközelítve. Maga a film is nagyon jól visszaadja a médiakritikát és a társadalomkritikát is. A színészek is nagyon jól hozták a formájukat. Ami viszont nagyon tetszett, az az, hogy a film a szerelmi háromszöget nagyon a háttérbe szorította. Nem volt nyálas, ízléstelen, erőltetet, pont annyi volt benne, amennyi kellet.

A viadal végjátékát máshogy oldották meg, ami nekem nem tetszett, mert a könyvben ugye le volt írva, hogy azok a lények, amik a megmaradt kiválaszoztak felé mennek, mutánsok, mégpedig olyan mutánsok, amiket az elesett kiválaszoltakból hoztak létre. És ugye a filmben csak annyit látunk, hogy megalkotnak egy kutyához hasonló hologramot, és beteszik a viadal kellős közepére. A másik, ami zavart, de ez a könyvben is már egy zavaró tényező volt, hogy a viadal közbeni szabályváltoztatásokkal súlytalanná válik az egész viadal.

Összegezve, visszaadja a könyv hangulatát, persze vannak hibái is a filmnek, de van, ami az alapanyag (könyv) miatt vannak, de ezeket meg lehet bocsájtani. Persze azokat is megértem, akik nem kedvelik a filmet, vagy nem tetszett nekik, én is mindössze háromszor láttam. Aki viszont még nem látta és kedvet kapott hozzá, annak ajánlom, hogy ne magyar szinkronnal tekintse meg, mert az valami borzasztó. 

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!


süti beállítások módosítása