látogató számláló

Kritika: Batman Superman ellen - Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice)

Denevérember vs. Kripton bolygó fia.

SPOILERMENTES!

Batman Superman ellen, vagy Superman Batman ellen, igazából lényegtelen, nem igaz? Szerintem, nem túlzok, ha azt mondom, hogy ezt a szuperhős-crossovert nem csak a képregény rajongók, de az átlag mozinézők is várták. Hiszen a DC két legismertebb szuperhőse csap össze egymással. 

bvs_pic_620.jpg

Bevallom, még én is nagyon vártam ezt az összecsapást, aztán miután megtudtam, hogy Zack Snyder rendezi, onnantól kezdve nem érdekelt a dolog. Persze vannak jó filmjei, de ha valaki megnézi az IMDb adatlapját, láthatja, hogy mostanság nem csinál valami jó filmeket. Legutóbbi filmje ugyebár a 2013-as Az acélember volt, ami hát… Én egyszer láttam, és nem sok mindent maradt meg bennem, de az igen, hogy nem tetszett, unalmas volt, pocsék akció jelentekkel, sok-sok bakival. Nem akarok zsákbamacskát árulni, de az előbb említett jelzők a Batman Superman ellenre is ráhúzhatók. Ja, és végül csak azért ültem be rá a moziba, mert hát Batman. És Batman király.  És ha már a denevérembert megemlítettem, akkor vele akarom kezdeni a film értékelését. A film nagyon sok történetszálon fut, de erről később. Az egyik ilyen ugyebár a Batman-szál, ami kifejezetten tetszett. Ben Affleck, mint Batman és mint Bruce Wayne nagyon jó. Egy olyan Batmant kaptunk, aki már túl van a karrierje nagy állomásain, megviselt, öreges, és szenilis. Igazából ugyanazt a Batmant kapjuk meg kisebb-nagyobb eltérésben, mint amit A sötét lovag - Felemelkedésben láthatunk. Jeremy Irons mint Alfred szintén nagyon jó. Bár nincs sokat a vásznon, de üdítő volt nézni a közte és Bruce között folytatott vitákat. Tulajdonképpen a mostani Alfred is olyan, mint A sötét lovag-trilógia utolsó részében, csak annyiban tér el, hogy sokkal aktívabban segít Batmannek a nyomozás során. Ami a denevéremberes szálban zavart, lényegében az volt, hogy a filmben túl sokszor szerepel az a jelenet, amikor Bruce szüleit megölik. Persze megértem, ez fontos monumentum Bruce életében, de ezt már nagyon sokszor láthattuk. A világon minden egyes ember tudja, hogy mi történt Bruce szüleivel, szerintem felesleges volt ezzel nyújtani a film hosszát. Sokkal inkább örültem volna, ha olyan eseményeket mutatnak be a korábbi életéből mikor régi nagy ellenfeleivel harcolt. Persze tudom, ezt nehezebben lehetett volna kivitelezni, de ez tipikusan az a film, ahol a pénz másodlagos.

Superman-szál. Ez volt a mélypont. Komolyan, Superman semmit nem változott Az acélember óta. Két értelmes mondatot nem tud összerakni. Se Clark Kentként, se Supermanként. Csak néz bambán. Ez szerintem nem a Supermant alakító Henry Cavill hibája, hanem a rendezőé, meg a forgatókönyvíróké. Egyszerűen nem tudtak ezzel a karakterrel mit kezdeni. Aztán, ha már karakter, akkor a Jesse Eisenberg-féle Lex Luthort én nem tudtam hová tenni, szerintem nagyon túl volt játszva, én nem ilyen Lex Luthorra emlékszem a képregényekből, persze hozzáteszem, nem sok Superman képregényt olvastam, de ez a Lex Luthor szokatlan volt.

Aztán ott van még Lois történetszála, ami arra lett volna hivatott, hogy felfedje az események mögött álló sötét titkokat, ami megvalósul, de ahhoz elég lett volna egy jelenet is szerintem. Ehelyett egy nagyon kínos nyomozós szálat kaptunk Lane kisasszony vezetésével, ami tényleg siralmas lett. Persze Lois Lane még mindig tökös újságíró, olyannyira, hogy még ha megérkezik a hotelszobájába, akkor se veszi le a magassarkú cipőjét. Lois Lane, annyira tökös, hogy még a legnagyobb csata közepette is képes magas sarkúba tipegni. Lois Lane... áh, hagyjuk. Remélem, értitek, mit akarok ezzel mondani.

Na, a történetszálakról annyit még, hogy igen, benne van Wonder Woman is, ami ugye nem nagy spoiler, hiszen az előzetesekben is láthattuk. Bár nincs nagyon jelen a filmben, de Gal Gadot nagyon jól néz, nagyon jól áll rajta a Wonder Woman jelmez. Szóval, ha nagyon sok haszna nem is volt, de legalább szép látvány volt a mozivásznon.

A történetről nagyon nehezen tudok spoilermentesen írni. De lényegében egy földhözragadtabb (vagy realisztikusabb) történetet kapunk, ami nem baj. A történet ott bukik el, hogy nincs súlya. Lényegében amit el akar mondani a film, azt nem tudja elmondani. Egyszerűen rosszul lett megírva a forgatókönyv. Értékek, nézetek összecsapásának kellett volna lennie, ehelyett egy nagy semmi lett. A sötét, komor hangulat is csak néha működik a film során. Sőt amit Lex Luthor el akart érni - ami persze nem valósult meg -, azt láthattuk A sötét lovag című filmben is. Most higgyétek el, nagyon szeretném leírni, hogy mire gondolok ezzel a mondatommal, de ha valaki érdekel akkor kommentbe leírom neki szívesen.
És olyan sok mindent akar felvezetni ez a film, hogy abban is megbukik. Túl sokat akart elmondani, és végül semmit nem mondott el. Komolyan, ez az összecsapás is nevetséges volt, nem volt jól megkoreografálva. Szó szerint annyiból áll, hogy egyszer Batman csapja földhöz Supermant, máskor meg Superman csapja földhöz Batmant és ennyi. Egyszerűen unalmas. De ha már összecsapások. Alig van a filmben értékelhető akciójelenet. A legtöbb nagyon rossz, alig lehet látni belőle valamit, köszönhetően a "rángatózó kamera effektusnak" és lens flare-nek. Talán ha két akciójelenet volt, ami értékelhető, a többi mind siralmas. Ebben a filmben is van egy olyan jelenet mikor Batman üldöz egy kamiont a rossz fiúkkal. Ég és föld a különbség A sötét lovagban látott kamionos akciójelenet és ez között.

Nos, lényegében amikor megnéztem, hogy mégis kifogja rendezi Az igazság ligája-filmet és láttam, hogy Zack Snyder, majdnem sírtam. Egy nagyon jó koncepció bukott el az én szememben. De voltak jó jelenetek. Kedvencem, amikor Bruce és Clark találkozik egy rendezvényen. Ott tényleg működik az interakció a két a karakter között. A film további felében meg már nem. Plusz itt is vannak logikai bakik. A film zenéje viszont jó lett.

Én egy erős 6 pontot adok a produkcióra. De amiket leírtam, ez csak az én személyes véleményem, lehet, hogy más nem így vélekedik; hiszen ahány ember, annyi vélemény.  És Ben Affleck kapjon egy külön Batman-filmet! Ha már Géza, és a Budai vár is Gothamben található...

bvs_hun_p3_620.jpg


süti beállítások módosítása