látogató számláló

Kritika: Hitchcock

Good Evening!

Aki minimálisan jártas a filmek világába még az is hallott Hitchcockról. Talán egy filmet is látott tőle. Engem egyetlen egy dolog miatt vonzott be a film a moziba. Ez a dolog Anthony Hopkins volt. Hopkins kivalló színész és érdekelt vajon mennyire hitelesen tudja eljátszani a híres filmrendező figuráját.
A film egyrészt bemutatja Hitchcock életét valamint a Psycho című fim forgatását. És mindkettőt nagyon is jól mutatja be. Szórakoztató egy film. Nekem nagyon tetszett. Ami meglepett igazából az- az volt, hogy ez inkább egy szerelmi történet. Psycho forgatása az inkább csak meghúzódik a háttérben. Igazából azt mutatja be a film, hogy a Psycho forgatása alatt a feleségétől mennyire eltávolodott  és milyen nehézségeket kellet kiállniuk, hogy bemutassák a filmet. Most pár embert elijeszthet, hogy ugyan már ez nem érdekel, de az a nagy igazság hogy engem lekötött, bár én se erre számítottam, de valahogy működik az egész. Bár az a gyors iramú 98 perces film szórakozató, de sajnos csak ennyi messze van attól a színtől, hogy tökéletes legyen, Anthony Hopkins olyan Hitchcockot alakít, hogy az valami eszméletlen. Hopkinson lévő make up nagyon jó sikerült, elismerésem. Elhiszem, hogy sok embernek nem tetszik, de az igazi Hitchcockot nem lehet elővarázsolni ilyen formában, ahhoz egy ásó vagy egy időgép kellene.
A díszletek, kiegészítők nagyon jók voltak, elővarázsolták az ötvenes évek végi, hatvanas évek eleji hangulatot. Persze megértem, aki feleslegesnek tartja ezt az alkotást, mert akit érdekel, Hitchcock élete vesz egy könyvet, ami erről szól, mert ez a film is egy könyv alapján készült. Ha pedig a Psycho forgatására kíváncsi, akkor az interneten tuti talál ilyen jeleneteket. Mindenesetre én élveztem a filmet. Színészek jók voltak, rendezés jó volt. Egyszer azért szívesen látnék egy ugyan ilyen filmet, csak Stanley Kubrickkal a főszerepben.


süti beállítások módosítása