látogató számláló

Kritika: Elysium - Zárt világ

Neill Blomkamp ismét hozta a formáját! Nem is volt semmilyen kétségem a filmmel kapcsolatban. Hiába mond bárki bármit, úgy vagyok vele, hogy csak a személyes véleményem számít. És mi a véleményem? Ez: a nyár legjobb filmje, szerintem a Tűzgyűrűnél is jobb volt.

elysium_620.jpg

Na, de miről is szól a film: A Föld egy putri. Szegénység, nyomor, betegség, túlnépesedés... Tudjátok, amik nemsokára bekövetkeznek. Ám az elit fenn él az Elysium nevezetű űrállomáson, ahol jó az élet, betegségek nincsenek. Max kisgyerek kora óta fel akar jutni az űrállomásra, ám ez idáig nem jött neki össze. Egyik munkanapján balesetet szenved, és csak öt napig fog élni, ha gyorsan nem csinál valamit. Ezért régi ismerőseit felkeresi, akik esetleg tudnak neki segíteni, és segítenek is! A továbbiakat nem részletezném, mert az már spoileres lenne. Meg amúgy is mindenki menjen moziba!
Szeretem a feltörekvő tehetségeket. Neill Blomkamp szerintem kifejezetten jó rendező. És már kétszer tett le jó filmet az asztalra, ha akartok - na meg én is - tőle még ilyen jó filmeket, akkor azt azzal lehet támogatni, hogy elmentek megnézni. Szerintem érdemes.
A társadalomkritika ebben a filmben is jelen van, de nem annyira, mint a District 9-ban. Blomkamp inkább az akciókra helyezte a hangsúlyt és azt a rohadt, kegyetlenül látványosak voltak! A CGI nem volt zavaró, sőt marha jól nézett ki.
Az Elysium (mármint az űrállomás) engem a Mass Effect című videojáték fellegvárára emlékeztetett egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit.
A színészek nagyon jók voltak, főleg Sharlto Copley, aki Kurgert alakítja. Nehezen néztem ki a District 9 MNU ügynökéből, hogy ekkora badass állatott el tud játszani. Azért mindenkit megnyugtatok, Matt Damon is jó volt. Ne tessék félni!
Igazából sajnálom, hogy sokan lehúzzák, elismerem, hogy mélyebben is bele lehetett volna menni a társadalomkritikába, a sejt gyógyítás előnyeibe, hátrányaiba, de ez van. Nekem egy élmény volt. És külön öröm, hogy csak 2D-ben vetítik.


süti beállítások módosítása