látogató számláló

Kritika: Mad Max - A harag útja

Általában, mikor egy sikeres szériához újra hozzányúlnak, sok jó nem szokott belőle kisülni. De még akkor is veszélyes ez a dolog (és rosszul sülhet el), mikor a széria atyja nyúl vissza kedvenc szériájához, mert erre is láttunk már példát. Az idei év meg aztán tényleg a régi szériák megpiszkálásának éve. Ebből is látszik, hogy Hollywoodnak nincsenek új ötletei. Tessék csak megnézni, hogy mik mennek a mozikban: könyvadaptációk, szuperhősfilmek és régi szériák folytatásai, vagy újragondolásai.

madmax_kep_620.jpg

Na, de mi a helyet a Mad Max szériájával? Hát csak annyi, hogy a Mad Max széria legjobb része futott be a hazai mozikba és egyszerűen őrült jó lett! Beismerem, én nem voltam/vagyok oda a Mad Max szériáért, viszont A harag útja az egész franchise-t egy új dimenzióba emelte! Igazából újat se mutat, de a műfaj adta lehetőségeket 100%-osan kihasználja, és világrengető tanulságot se akar a képünkbe tolni, csak szórakoztatni akar, azt meg teljes mértékben garantálja. Ugye Kenyeret és cirkuszt a népnek, és a Mad Max hozza is. 

De, hogy körvonalazódjon mindenkiben, hogy miért is jó a Mad Max: A harag útja. Hát azért, mert látványos, izgalmas és groteszk. Komolyan mondom, egy-egy jelentnél csak ámultam. Minden egyes jelenet olyan jól van megkoreografálva, hogy csak néztem. George Miller, a film rendezője tényleg kitett magáért. Persze ez nem az a fajta film, aminek a története miatt fogunk beülni a moziba. És ne is amiatt üljetek be! Mert története a filmnek nincs. De tényleg. Jó, azért valamennyi van, de nem az fogja meghatározni a filmélményt. Filozófiai gondolatot is csak a film végén kapunk, de azt maximum útravalónak tehetjük el a moziból kijőve.

Ami tényleg számít, az az akció, és van belőle bőven. Kemény két óra töménytelen akció, hihetetlen látványvilággal megspékelve. Egyedül attól féltem, hogy ez a két óra túl hosszú lesz. De én személy szerint egyáltalán nem érzetem hosszúnak a filmet. Persze van - mint miden filmben - itt is egy minimális szerelmi szál, de egyáltalán nem volt zavaró.

Mi van még? Igen, a látványvilág, hát csak ódákat tudok róla zengeni, mert egyszerűen szemet kápráztató volt az egész. Az egész filmet rendesen kint a sivatagban vették fel, a filmben szereplő járművek valódiak, nem valami felemás CGI vackok. De a díszletek nagyja is valódi. Ami nagy szó a filmiparban. Mert végre nem azt láttam, hogy CGI karakterek harcolnak egy CGI világban!

A színészekről meg annyit, hogy mindenki jó volt. Tom Hardy, mint Max ütős választás volt. És aki teheti, feliratosan nézze meg a filmet, mert Tom Hardynak baromi jó orgánuma van. Öröm volt hallgatni, persze nem sokat beszélt a filmben, de mikor megszólalt, az ütős volt, és nagyon jól álltak Hardynak is az egymondatos válaszok, mint anno Mel Gibsonnak.

Többet tényleg nem akarok írni a filmről, mert ezt valóban látni kell, mégpedig moziban! Az év egyik legjobb filmje. Mindenhol elég magas pontszámon áll, és most már, hogy láttam a filmet, meg tudom érteni, hogy miért. Sokkal szórakoztatóbb volt számomra, mint egy Marvel film. Aki teheti, inkább a Mad Max-et nézze, mint a Bosszúállókat.

Ezt csak így mellékese: azért a film után elgondolkoztam egy-két dolgon. Ugye már most is kezd kiéleződni egy olaj- és benzinharc az országok között, és belegondolni, hogy pont a Mad Max-ben használtak el egy csomót, na jó nem csomót, de azért valamivel azt a sok kocsit felkellet tankolni. És mindez csak azért, hogy szórakoztassák a film nézőit. Ezt egy picit ironikusnak találtam. És úgy tűnik, hogy a "Kenyeret és cirkuszt a népnek" szólás még ma is él. De ezt csak így érdekességként említeném meg, hátha más is elgondolkozik ezen. 

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!

madmax_hun_p1_620.jpg


süti beállítások módosítása