látogató számláló

Néhány dolog a "Pókember - Hazatérés" című filmről

Kamaszodni eleve nem könnyű, és Peter nem arról híres, hogy feltalálja magát. Nagyon vicces srác, mégsem tartozik a nagymenők közé. Nappal. Éjszaka azonban övé a nagyváros, és nemcsak utcaszinten. Különleges szerkóban lendül felhőkarcolóról felhőkarcolóra, nem lehet meglépni előle és nem könnyű legyőzni.
Eddig legalábbis senkinek sem sikerült.
De a Pókember most egészen új ellenségekkel találkozik, és úgy tűnik, még a szokásos humora is kevés lehet hozzá, hogy életben maradjon. Az új bajban új szövetségesek után kell néznie.

A folytatásban a Pókember - Hazatérés című filmről és annak készítéséről olvashattok.

spideyhomecoming_bts_01.png

A PRODUKCIÓRÓL

A Pókember – Hazatérésben Peter Parker belelendül és igyekszik felzárkózni a Bosszúállók csapatához. A képregények történetének legnépszerűbb figurája végre elfoglalhatja méltó helyét a Marvel-univerzumban. Pókember már felbukkant az Amerika Kapitány: Polgárháborúban 2016 nyarán, a kritikusok és a rajongók is kitörő örömmel fogadták a megjelenését.

„Peternek az volt élete legnagyobb élménye, amikor a Bosszúállókkal küzdhetett a Polgárháborúban, utána viszont úgy érzi, semmi dolga, üresek a napjai – meséli Tom Holland, aki a címszerepet alakítja. – Tony Stark arra a feladatra osztotta be, hogy legyen a környék barátságos Pókembere, vagyis szedje le cicákat a fákról, segítsen át néniket a zebrán és csípjen fülön piti kis tolvajokat. De amikor Pókember végre high tech fegyverzet és felszerelés közelébe kerül, akkor elindul a tanulás útján és fejleszti a képességeit.”

Ha pedig Peter bizonyítani tudja, hogy méltó a Bosszúálló címre, akkor olyan mentort mondhat magáénak, mint senki más. „Tony Stark figyelmét már rég felhívta magára Peter Parker – mondja Robert Downey Jr. – Vele próbálja ki néhány új technikai fejlesztését és rajta tartja a szemét, mert úgy gondolja, egyszer még kiérdemelheti, hogy csatlakozzon a Bosszúállókhoz.”

„15 éve építjük a Marvel-univerzumot, és végre lehetőséget kaptunk rá, hogy Peter Parkernek is helyet adjunk benne – meséli Kevin Feige, producer és a Marvel Studios elnöke. – Így szerepelt már az eredeti képregényekben is. Nem egy különálló szuperhős volt, hanem ugyanabban a világban létezett, mint Tony Stark, Amerika Kapitány és a Bosszúállók.”

„Az Amerika Kapitány: Polgárháborúban már láthattuk az alapokat, Pókember eredettörténetét – jelenti ki Jon Watts rendező. – Ezért nekünk most már nem kellett magyaráznunk, hogy hogyan vehette a fejébe ez a 16 éves srác, hogy ő bizony szuperhős akar lenni. Peter Parker 8 éves volt, amikor látta a tévében Tony Starkot, aki azt mondta: ’én vagyok Vasember’. Úgyhogy ebben a világban igenis léteznek szuperhősök, ez nem kérdés, ennek megmagyarázására nem kellett időt fecsérelnünk, rögtön belevághattunk a sokkal szórakoztatóbb dolgokba.”

„Kevin Feige és én láttuk Jon korábbi munkáját, a Rendőrautó című filmet, amelyet ő írt és rendezett – mondja Amy Pascal producer. – Lenyűgözött minket. Két olyan gyerekből hozott ki hihetetlen színészi alakítást, akiknek semmilyen előképzettségük nem volt. Izgalmat, feszültséget tud teremteni a vásznon és megvan benne az a kivételes képesség, hogy akciókkal meséljen el egy történetet.”

Amikor Wattsot találkozóra hívta Kevin Feige, eszébe sem jutott, hogy esetleg ő rendezheti a Pókember – Hazatérést. „Amikor a Marvel behívott, úgy gondoltam, hogy csak meg akarnak nézni maguknak – emlékszik vissza a rendező. – Beszélgettünk, és egyszer csak szóba hozták Pókembert, és hogy mit is szeretnének belőle kihozni. Végtelenül izgatott lettem, és amikor eljöttem, szinte a föld felett jártam. Pedig akkor még nem is dőlt el semmi! Amikor pedig felhívtak, hogy engem választottak, majd kiugrottam a bőrömből. Mindig is szimpatizáltam Peter Parkerrel, mert ugyanolyan kocka voltam a gimiben, mint ő volt, amíg meg nem harapta a pók. Imádtam a kémiát, még az ebédemet is a laborban ettem meg, a haverjaimmal is kémiáról és fizikáról beszélgettünk… mi voltunk a legfurább alakok a suliban. Kémiai mérnöknek készültem akkoriban.”

„Peter Parker figurájában az az igazán jó, hogy pontosan olyan vágyai, álmai és problémái vannak, mint bármelyikünknek – mondja Pascal. – Ezért azt reméljük, mindenki azonosulni tud vele.”

„Pókember az Amerika Kapitány: Polgárháború minden idők legklasszabb iskolai szünidejét töltötte – jelenti ki Feige. – Együtt küzdött a szuperhősök rocksztárjaival, de most szépen vissza kell ülnie az iskolapadba. Lássuk be, ez nem lehet könnyű. És szerintem mindannyian éreztük már azt, én legalábbis biztosan, amikor a suliban ülve az járt az eszünkben, hogy vajon odakint nem várnának ránk sokkal nagyobb izgalmak? Peter ráadásul pontosan tudja, hogy micsoda kalandokat tartogat a külvilág, hiszen a részese volt ő is. Úgy érzi, készen áll, és szerintem ez megint olyasmi, amit mindenki, aki volt már 15 éves, ismer. Azt hittük, felnőttek vagyunk és készen állunk olyasmire, aminek még csak a közelében sem voltunk.”

Tom Holland személyében egy olyan színészt választottak a címszerepre az alkotók, aki kellően fiatal, mégis átütően erős karakter. „Csodával ért fel, amikor rátaláltunk Tomra – mondja Feige. – Hitelesen tud 15 évest alakítani és ez erős kontrasztot teremt a többi szuperhősünkkel, akik ugyan nagyon jóvágásúak, de azért a 15-től már messze vannak.”

„Peter Parker imád Pókember lenni, de egyáltalán nem szeret Peter Parker lenni – fejtegeti Jon Watts, a rendező. – Peter Parker jelképezi mindazt, ami szerinte a múlt, vagyis a fura, különc kocka, de most már kinyílt előtte egy új világ és olyan szuperhősökkel lógott együtt, mint Tony Stark meg Amerika Kapitány. Az általa megtett útnak azonban éppen az a lényege, hogy addig nem tudsz igazán Pókemberré válni, amíg nem tisztázod magadban, hogy ki is vagy Peter Parkerként.”

„Öt ével ezelőtt Londonban, az Empire-díjak átadóján egy riporter megkérdezte tőlem, hogy melyik szuperhős lennék, ha választhatnék – emlékszik vissza Holland. – Én gondolkodás nélkül rávágtam, hogy tíz éven belül, Andrew Garfield után én szeretnék lenni Pókember. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez az álmom valaha valóra válik, pláne azt nem, hogy ilyen gyorsan!”

Holland több válogatási körön keresztül fáradhatatlanul küldözgette magáról a kazettákat, végül eljött a mindent eldöntő utolsó próbatétel, amikor Robert Downey Jr-ral kellett találkoznia: „Nagyon izgultam, de ezen érdekes módon az segített, hogy először a dublőrével találkoztam, aki zavarba ejtően hasonlít hozzá. Ettől valahogy elpárolgott az idegességem. Aztán amikor Robert bejött, már lazán improvizáltunk és húztuk egymást, nagyon jól éreztük magunkat.”

„Tom Holland tökéletes választás – jelenti ki Downey. – Tehetséges, felkészült, elhivatott, ráadásul a táncos és akrobata múltjának köszönhetően kivételes fizikai képességekkel rendelkezik.”

„Nagyon sok srácot megnéztünk, de amikor a monitoron megláttuk együtt Tomot és Robert Downey Jr-t, tudtuk, hogy ő az igazi. A kettőjük közti energia pontosan az volt, ahogy a Tony Stark és Peter Parker közötti dinamikát elképzeltük – mondja Kevin Feige. – A meghallgatáson az Amerika Kapitány: Polgárháborúból azt a részt próbáltuk, amikor Peter szobájában találkozik Peter és Tony Stark. Úgy gondoltuk, ha ez működik, akkor innen már tudunk tovább építkezni. És igazunk is lett.”

„Jonnal, a rendezővel nagyon jól együtt tudtunk működni – mondja Holland. – Ő igazán odafigyel a színészekre. Mindkettőnket a mélyvízbe dobtak, ő még nem rendezett ilyen kaliberű filmet és én sem játszottam még főszerepet egy ilyen kaliberű filmben, ezért segítettünk egymásnak, amiben csak tudtunk, és ebből egy nagyon jó munkakapcsolat alakult ki.”

A Pókember – Hazatérés ott folytatódik, ahol az Amerika Kapitány: Polgárháború nagy harci jelenete véget ért. „Peter úgy gondolja, hogy Tony Stark a mentora lett – magyarázza Feige. – Tony kedveli a fiút, de nem tud gyerekfelügyeletet vállalni. Ad neki egy kis mozgásteret, hogy kiderüljön, mire megy egyedül.”

„Tony egyfajta apafigura Peter számára – mondja Holland. – Peter próbálja neki bizonyítani, hogy elég idős és ügyes komolyabb feladatokhoz is, de Tony mindig azt mondja neki, hogy még nem áll készen. Petert ez átmenetileg rossz útra tereli, de rájön. Szerintem éppen ezért ő a legkedveltebb szuperhős a Marvel-univerzumban.”

Tony Stark mellett a másik meghatározó figura Peter életében May néni.

„A mi történetünkben May néni sokkal közelebb van korban Peter Parkerhez, ez tudatos döntés volt – mondja Kevin Feige. – May néni a mi szemünkben egy fiatal, egyedülálló anya, aki közben a saját életével kapcsolatban bizonytalanságokkal küzd. Csodálatos dolgot tett, amikor magához vette és felnevelte Petert. Őt is érték tragédiák, és neki is meg kell találnia a saját útját.”

Ezeket az elképzeléseket figyelembe véve az alkotók az Oscar-díjas Marisa Tomeit kérték fel a szerepre. „A Pókember-történetekben May néni magára vállalta az anyai feladatokat és irányt mutat Peternek – meséli Tomei. – A mi változatunkban csak May és Peter van, Queensben élünk, és May arra bíztatja a fiút, hogy bújjon egy kicsit elő a csigaházából. A srác okos és szorgalmas, ami nagyon jó dolog, de May arra is rá akarja venni, hogy élvezze is az életet, szórakozzon, szerezzen tapasztalatokat. A kapcsolatuk bensőséges, de May tudja, hogy Peter eltitkol előle dolgokat. Aggódik a fiúért, mert tudja, hogy a középiskolás kor nagyon nehéz tud lenni. Persze arról fogalma sincs, hogy Peter azt titkolja előle, hogy szuperhős. Azt hiszi, hogy Peter gyakornok a Stark Industriesnél, és örül neki, hogy megkapta ezt a lehetőséget és Tony Stark a mentora. Nyomon követte Tony Stark életét és látta, hogyan lett hiperkapitalistából olyasvalaki, aki másokkal is jót tesz. De figyeli, milyen hatást gyakorol Peterre, ő ugyanis bármilyen okos, még csak egy fiú, aki most alakul férfivé.”

Peter szomjazik a függetlenségre, Tony és May pedig adnak is neki egy kis mozgásteret, hogy kiderüljön, mihez kezd vele… és éppen ez a függetlenség sodorja egy veszedelmes, új gonosz, a Keselyű útjába. Keselyűt, azaz Adrian Toomest az Oscar-jelölt Michael Keaton kelti életre.

„Michael életműve lenyűgöző – mondja Feige. – Minden adottsága megvan ehhez a szerephez, az pedig, hogy már eljátszotta Batmant és Birdmant is, csak pikantériát ad az alakításának. Olyan mélységgel és erővel töltötte meg ezt a karaktert, hogy az minden elképzelésünket felülmúlta.”

„A Beetlejuice – Kísértethistória óta hatalmas rajongója vagyok – jelenti ki Holland. – Személyesen akkor találkoztam vele először, amikor az egész film legintenzívebb jelenetét vettük fel. Be kell vallanom, zavarban voltam és örültem, hogy nekem csak nagyon kevés színészi feladatom van abban a jelenetben, mert ő olyan koncentrált jelenléttel dolgozott, hogy az szinte megijesztett. Aztán persze kiderült, hogy civilben egyáltalán nem ijesztő, sőt, nagyvonalú és kedves, de színészként olyan erőket hoz elő magából, hogy az megemeli az egész film tétjét.”

A Pókember – Hazatérés története szerint New Yorkban még mindig folynak a helyreállítási munkák a Bosszúállók nagy ütközete után. A restaurálás jól jövedelmező munkákat hozott Adrian Toomes cégének, amely a földönkívüliek fegyvereit és más hátrahagyott eszközeit gyűjti össze… egészen addig, amíg Tony Stark nem fog össze a kormánnyal és az újonnan létrehozott szervezet el nem szipkázza Toomes elől az üzletet.

„Toomes egész életében keményen dolgozott és remek céget épített fel – mondja Keaton. – Nem dúsgazdag, de sokat dolgozik azon, hogy helyreállítsa a Bosszúállók által okozott károkat. Aztán a feladatok Tony Stark felügyelete alá kerülnek, ő pedig úgy gondolja, hogy ez egyszerűen nem fair.”

Toomes azonban továbbra is el akarja tartani a családját, és elkezd egzotikus, földönkívüli technikai eszközöket lopni, majd ezek felhasználásával szárnyas öltözetet épít magának és az embereinek, és ennek segítségével még könnyebben tudják kirabolni a teherautókat. A zsákmányolt fegyvereket pedig a feketepiacon adják el.

„Számomra fontos volt, hogy ne csak a szuperhőseink, gonoszaink problémáival is azonosulni tudjanak a nézők – mondja Watts. – Nálunk nem a világuralom a tét, nem valami kifacsart bosszúállásról van szó, hanem arról, hogy valaki szeretne annyi pénzt szerezni, hogy ő és a családja boldoguljon, hogy helyük legyen a világban.”

„Nekem pontosan az tetszik Keselyűben, ami már Bruce Wayne-ben is tetszett – vallja be Keaton. – Ő maga építi az öltözetét, a fegyverzetét, mindent, amire csak szüksége van. Nincs vele született szuperképessége, ő csak egy ember. Peternek még bőven van mit tanulnia a világról, Toomes azonban egy érett ember, aki testközelből megtapasztalta már, hogyan működik a világ, milyen kegyetlen a valóság, milyen igazságtalan és méltánytalan dolgok történnek. Keselyűnek megvan a maga igazsága.”

FORGATÁSI HELYSZÍNEK

A Pókember – Hazatérés fő forgatási helyszíne az atlantai Pinewood stúdió volt, de Watts számára fontos volt, hogy ne csak stúdióban, hanem eredeti helyszíneken is forgassanak.

„A független filmezés világából jövök, ahol egyszerűen nincs pénz arra, hogy épített díszletben dolgozzunk, hanem valós helyszíneken folynak a felvételek – mondja a rendező. – Ez persze sokkal nehezebb egy nagyszabású akciófilm esetében, pláne akkor, ha még titokban is akarjuk tartani a sztorit és az egyes jeleneteket. De a helyszínkereső csapat olyan jó javaslatokkal állt elő, hogy nem csak Queenst és New Yorkot tudtuk hitelesen megjeleníteni a vásznon, hanem még el is tudtuk titkolni, hogy valójában mit is forgatunk.”

A JELMEZEK: PÓKEMBER ÉS A KESELYŰ

Azt gondolhatjuk, hogy amikor valaki először ölti magára Pókember ruháját, az meghatározó pillanat – és valóban az. De Tom Holland szerint nem csak egy pillanatról van szó, ugyanis a varázslat nem múlik az idővel. „Amikor felvettem Pókember jelmezét, az volt a legklasszabb dolog, ami egész életemben történt velem – mondja a színész. – A mai napig vannak olyan pillanatok, hogy azt hiszem, csak álmodtam ezt az egészet. De akkor elég felidéznem magamban, hogy milyen, amikor kisgyerekek meglátnak Pókembernek öltözve és csillogó szemmel bámulnak. Ilyenkor eszembe jut, mekkora kiváltság ekkora örömet szerezni másoknak.”

„A jelmeztervezőnk, Louise Frogley csodálatos munkát végzett – mondja Amy Pascal. - Pedig nem bántunk vele rendesen. Megmutattuk neki az Amerika Kapitány: Polgárháborúban digitálisan létrehozott Pókember-ruhát és azt mondtuk neki, hogy pontosan ezt szeretnénk viszontlátni, csak éppen nem digitális, hanem valóságos változatban. Lehetetlennek tűnő kérés volt, de meg tudta csinálni.”

„Mindannyiunkra hatott Steve Ditko munkássága és azon voltunk, hogy a nyomdokaiban járjunk – meséli Frogley. – Pókember ruháját együtt hoztuk létre Ryan Meinerdinggel, a Marvel vizuális fejlesztési vezetőjével, még a vonalak helyét is együtt határoztuk meg.”

A klasszikus Pókember-öltözet tiszteletben tartása mellett azt is figyelembe kellett venniük az alkotóknak, hogy az Amerika Kapitány: Polgárháborúban látottak alapján ezt a ruhát Tony Stark készítette, tehát ez egy high tech kreáció, rengeteg trükkel és tudással, ahogy az Starktól elvárható. És ez még csak a kezdet, Tony Stark ugyanis sok mindent beépített az öltözetbe, amiről Peter Parker még nem is tud, de egyszer még biztosan hasznát veszi…

A Keselyű az egyik klasszikus főgonosz a Pókember-történetekben, ezért az alkotók különös hangsúlyt fektettek a figura külsejének kidolgozására. Tanulmányoztak más repülő karaktereket, hogy kitalálják, hogyan tudják még ijesztőbbé és még veszélyesebbé tenni. „Amikor Keselyű felölti a ruháját, akkor nem valami kis jelzésértékű szárnyakat akartunk látni – meséli Carroll. – A szárnyak fesztávolsága körülbelül 10 méter. Olyan, mintha egy vadászrepülőgép lenne.”

„Fantasztikusan néz ki a jelmez – mondja az Oscar-jelölt Michael Keaton. – Nagyon sok munkát fektettek bele azok, akik készítették. Az egészen apró részletekig nagyon precízen készítették el, elképesztően tehetséges és elhivatott emberek dolgoztak rajta.”

Ahogy a Marvel-univerzum legtöbb szereplőjének, úgy Keselyűnek és Pókembernek is Ryan Meinerding, a Marvel vizuális fejlesztési vezetője alkotta meg a külsejét. Ő dolgozza ki a koncepciót, amelynek alapján aztán Louise Frogley jelmeztervező találja ki a ruhákat.

A KASZKADŐRMUTATVÁNYOKRÓL

Hogy meggyőzze a stábot, Tom Holland olyan felvételeket küldött magáról a Marvelnek, amelyeken gimnasztikai gyakorlatokat mutat be, ezzel bizonyítva, hogy színészi tehetsége mellett atlétikai képességei is vannak. „Azért tartok ma ott, ahol, mert a West End egyik színpadán eljátszhattam Billy Elliot szerepét – mondja a színész. – Fantasztikus felkészítést kaptam akkor, azoknak a tanáraimnak köszönhetek mindent, amit ma a mozgásról tudok. Ezen a forgatáson is mindennap hasznát vettem az atlétikai tudásomnak. A kaszkadőrök is bíztak bennem, támogattak, örültem, hogy nagyon sok ugrást én magam csinálhattam meg. A kaszkadőrök vezetőjével, George Cottle-lel arra gondoltunk, hogy jót tenne egy kis vérfrissítés Pókember mozgásának. Ezért még a forgatás előtt végignéztünk minden korábbi Pókember-filmet és kielemeztük a pózokat, amelyekbe az ugrások végén érkezik. Ezután Holland Diazzal, a dublőrömmel kidolgoztunk tíz új pózt és szerencsére Jonnak mindegyik tetszett.”

De persze az izgalmas akciójelenetek aprólékos kidolgozása közben sem felejtették el az alkotók, hogy milyen egyéniség is a főszereplő. „Ha csinálok valami igazán vagányat, akkor utána gyorsan emlékeztetjük a közönséget, hogy Peter Parker azért nem ennyire nagymenő – fejtegeti Holland. – Rögtön utána csinálok valami hülyeséget, szerencsétlenkedem egy kicsit. Peter még a legnagyobb összecsapás közepette is képes arra gondolni, hogy még nincs kész a házi feladata. A nagyszabású akciójelenetek ezekkel a vicces pillanatokkal lesznek teljesek.”

spideyhomecoming_pic01.png

A SZEREPLŐK

TOM HOLLAND (Peter Parker / Pókember) Hollywood egyik legígéretesebb és sokoldalúbb fiatal színésze. Pókember szerepében először az Amerika Kapitány: Polgárháborúban (Captain America: Civil War) láthattuk. Hamarosan Benedict Cumberbatch partnereként láthatjuk majd a „The Current War”-ban.
Fontosabb filmjei: „The Lost City of Z” Charlie Hunnam, Rob Pattinson és Sienna Miller oldalán, A lehetetlen (The Impossible) Ewan McGregor és Naomi Watts főszereplésével, A tenger szívében (In the Heart of the Sea), „Edge of Winter” Joel Kinnaman partnereként, Majd újra lesz nyár (How I Live Now), Locke – Nincs visszaút (Locke).

MICHAEL KEATON (Adrian Toomes / Keselyű) volt a legjobb film Oscarjával jutalmazott Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (Birdman) főszereplője. Riggan, az egykor ünnepelt, ma már kiégett színész megformálásáért Oscarra jelölték és Golden Globe-bal jutalmazták.
Fontosabb filmjei: Éjszakai műszak (Night Shift), A kispapa (Mr. Mom), Johnny DeVeszélyes (Johnny Dangerously), Tisztán és józanul (Clean and Sober), Tim Burtontől a Beetlejuice – Kísértethistória (Beetlejuice), Batman, Batman visszatér (Batman Returns), Élőben Bagdadból (Live From Baghdad), Fehér zaj (White Noise), 6-os játszma (Game Six), a legjobb film Oscarjával jutalmazott Spotlight – Egy nyomozás részletei (Spotlight), Az alapító (The Founder).

JON FAVREAU (Happy Hogan) színészi pályafutását a Mindent a győzelemért! (Rudy) alapozta meg, íróként pedig a Bárbarátok (Swingers) című vígjátékkal mutatkozott be.
2016-ban mutatták be az általa írt és rendezett Rudyard Kipling-adaptációt, A dzsungel könyvét (The Jungle Book), jelenleg ismét a Disneyvel dolgozik Az oroszlánkirály (The Lion King) élőszereplős feldolgozásán.
Ő rendezte a Marvel-univerzum filmjei közül a Vasembert (Iron Man) és a Vasember 2-t (Iron Man 2), amelyek együtt 1,3 milliárd dollárt hoztak. Executive producere volt a Vasember 3-nak (Iron Man 3), a Bosszúállóknak (Marvel’s The Avengers) és a Bosszúállók: Ultron korának (Avengers: Age of Ultron), amelyek együtt 4,1 milliárd dollár bevételt hoztak.
További filmjei rendezőként: A séf (Chef), amelynek írója, rendezője, producere és főszereplője volt, a további szerepeket Sofia Vergara, Scarlett Johansson és Robert Downey Jr. alakította, Cowboyok és űrlények (Cowboys and Aliens) Harrison Ford és Daniel Craig főszereplésével, Zathura – Az űrfogócska (Zathura: A Space Adventure), Mi a manó (Elf) Will Ferrell főszereplésével.
Filmjei színészként: A Wall Street farkasa (The Wolf of Wall Street), Személyiségtolvaj (Identity Thief), Hétköznapi emberek (People Like Us), Spancserek (I Love You Man), Páros mellékhatás (Couples Retreat), Négy karácsony (Four Christmases), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Minden végzet nehéz (Something’s Gotta Give), A cserecsapat (The Replacements), Deep Impact, Ronda ügy (Very Bad Things).

ZENDAYA (Michelle) színészi pályafutását a Disney Channel műsoraiban kezdte. Énekes és táncos, több sikeres dal, videoklip és lemez fűződik a nevéhez. 1996-ban született, Los Angelesben él a családjával és Midnight nevű óriás schnauzerével.

DONALD GLOVER (Aaron Davis) díjnyertes színész, producer, rendező, komikus, író, zenész. Legutóbb az FX Atlanta című, díjakkal jutalmazott sorozatában láthattuk. Jelenleg a Han Solo történetét feldolgozó Star Wars-filmet forgatja, ő alakítja Lando szerepét, a bemutatót 2018 nyarára tervezik.
Fontosabb filmjei: Ridley Scott-tól a Mentőexpedíció (The Martian) Matt Damon és Jessica Chastain főszereplésével, Magic Mike XXL Channing Tatum, Joe Manganiello, Matt Bomer és Amber Heard főszereplésével, A Lazarus hatás (The Lazarus Effect) Olivia Wilde és Mark Duplass főszereplésével.

TYNE DALY (Anne Marie Hoag) elismert amerikai színpadi és filmszínésznő. Legismertebb alakítása a Cagney & Lacey című tévésorozatban Mary Beth Lacey nyomozó, hat Emmy-díja közül négyet ezért a szerepért kapott. Legutóbbi filmje a „Hello, My Name is Doris” Sally Fielddel.

MARISA TOMEI (May néni) sokoldalú tehetségét bizonyította árnyalt, drámai karakterek és vígjátéki figurák megformálásával. A Vinny, az 1 ügyűben (My Cousin Vinny) nyújtott alakítását Oscarral jutalmazták, Oscarra jelölték még A hálószobában (In the Bedroom) és A pankrátor (The Wrestler) című filmekben játszott szerepeiért.
May néni szerepében először az Amerika Kapitány: Polgárháborúban (Captain America: Civil War) tűnt fel. Hamarosan a „Behold My Heart”-ban láthatjuk Charlie Plummer és Timothy Olyphant oldalán.
Fontosabb filmjei: Adam McKay rendezésében az Oscar-díjas A nagy dobás (The Big Short) Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling és Brad Pitt főszereplésével, A szerelem útjai (Love is Strange), Őrült, dilis, szerelem. (Crazy, Stupid, Love), Szülői felügyelet nélkül (Parental Guidance), Írók a pácban (Loitering With Intent), amelynek producere is volt, Az igazság ára (The Lincoln Lawyer), A hatalom árnyékában (Ides of March), Mielőtt az ördög rádtalál (Before the Devil Knows You're Dead), A furcsa srác (Cyrus), Chaplin, Ki nevel a végén? (Anger Management), Mi kell a nőnek? (What Women Want), Szerencsés balesetek (Happy Accidents), Köszöntjük Szarajevóban (Welcome to Sarajevo), Csillagot az égről (Unhook the Stars), Négy szoba (Four Rooms).

ROBERT DOWNEY JR. (Tony Stark / Vasember) kétszeres Oscar-jelölt színész, legutóbbi jelölését a Ben Stiller rendezte vígjátékért, a Trópusi viharért (Tropic Thunder) kapta. Első Oscar-jelölését a Chaplin címszerepéért kapta, a rendező Richard Attenborough volt.
A Vasember (Iron Man) címszerepében 2008-ban láthattuk először, Jon Favreau rendezésében. A Marvel szuperhősének filmje 585 millió dolláros bevételt hozott, és ezzel az év egyik legnagyobb kasszasikere lett. A 2010-ben bemutatott Vasember 2 (Iron Man 2) megismételte az első mozi sikerét, majd a karakter visszatért a Bosszúállókban (The Avengers) 2012-ben. Ez utóbbi minden idők 5. legnagyobb bevételt hozó filmje lett 1,5 milliárd dollárral. Természetesen a Vasember 3 (Iron Man 3) főszerepét is ő alakította, valamint a Bosszúállók: Ultron kora (The Avengers: Age of Ultron) is elképzelhetetlen lett volna nélküle. A Marvel-univerzumban legutóbb az Amerika Kapitány: Polgárháborúban (Captain America: Civil War) láthattuk, amely 2016 legnagyobb bevételű filmje lett.
Hamarosan megnézhetjük a „The Voyage of Doctor Dolittle”-ben is, amelynek producere is lesz a Team Downey képviseletében – a produkciós céget feleségével, Susannal alapította.
Fontosabb filmjei: Sherlock Holmes, Sherlock Holmes 2. – Árnyjáték (Sherlock Holmes: A Game of Shadows), Jon Favreau-tól A séf (Chef), A bíró (The Judge) Robert Duvall és Billy Bob Thornton oldalán, Terhes társaság (Due Date) Zach Galifianakisszal, A szólista (The Soloist) Jamie Foxx-szal, A Zodiákus (Zodiac) David Fincher rendezésében, Jake Gyllenhaal partnereként, Kamera által homályosan (A Scanner Darkly), A Szépség és a szőr: Diane Arbus képzeletbeli portréja (Fur: An Imaginary Portrait Of Diane Arbus) Nicole Kidmannel, Durr, durr és csók (Kiss Kiss Bang Bang) Val Kilmerrel, George Clooneytól a Jó estét, jó szerencsét! (Good Night, And Good Luck), Őrangyallal, védtelenül (A Guide to Recognizing Your Saints), Gothika, Az éneklő detektív (The Singing Detective), Wonder Boys – Pokoli hétvége (Wonder Boys), A szökevény 2. – Életre-halálra (U.S. Marshals), Egyéjszakás kaland (One Night Stand), III. Richard (Richard III), Született gyilkosok (Natural Born Killers), Démoni csapda (The Gingerbread Man).

AZ ALKOTÓK

JON WATTS (rendező / társíró) 2014-ben mutatták be első rendezését, a „Clown” című független filmet, amelynek társírója is volt. A főszerepeket Peter Stomare és Laura Allen alakította. Ezt egy másik független film követte, a Rendőrautó (Cop Car), amelyet a kritikusok is ünnepeltek. A thriller főszerepét Kevin Bacon játszotta.
Watts 1981-ben született a coloradói Fountainban, diplomáját 2005-ben szerezte a New York University film szakán.

KEVIN FEIGE (producer) a Marvel több milliárd dollárt termelő filmes világának legfontosabb kreatív elméje, a Marvel Studios elnöke és producere. Jelenleg olyan filmeken dolgozik, mint a Thor: Ragnarök (Thor: Ragnarok), „Avengers: Infinity War”, „Black Panther”, „Ant-Man and the Wasp” és „Captain Marvel”.
Fontosabb filmjei: A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy), A galaxis őrzői vol. 2. (Guardians of the Galaxy Vol. 2), Doctor Strange, Amerika Kapitány: Polgárháború (Captain America: Civil War), A Hangya (Ant-Man), Bosszúállók: Ultron kora (Avengers: Age of Ultron), Amerika Kapitány: A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier), Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World), Vasember 3 (Iron Man 3), Bosszúállók (Marvel’s The Avengers), Amerika Kapitány: Az első bosszúálló (Captain America: The First Avenger), Thor, Vasember (Iron Man), Vasember 2 (Iron Man 2).

AMY PASCAL (producer) fontosabb filmjei: Szellemirtók (Ghostbusters) Melissa McCarthy, Kristin Wiig, Kate McKinnon és Leslie Jones főszereplésével, a Pókember-franchise (Spider-Man), Amerikai botrány (American Hustle), Phillips kapitány (Captain Phillips), Casino Royale, Quantum csendje (Quantum of Solace), 007 – Skyfall (Skyfall), Pénzcsináló (Moneyball), Social Network – A közösségi háló (The Social Network), 21 Jump Street – A kopasz osztag (21 Jump Street), A Da Vinci-kód (The DaVinci Code), Angyalok és démonok (Angels & Demons), A boldogság nyomában (The Pursuit of Happyness), Charlie angyalai (Charlie’s Angels), Az átok (The Grudge), Zombieland, Nagy Hal (Big Fish), Ananász expressz (Pineapple Express), a Sötét zsaruk-franchise (Men in Black), Egy gésa emlékiratai (Memoirs of a Geisha), Az 50 első randi (50 First Dates), A tetovált lány (The Girl with the Dragon Tattoo), Pánikszoba (Panic Room), A szellemlovas (Ghost Rider).

JONATHAN GOLDSTEIN (társíró / történet) 1995-ben szerzett jogi diplomát a Harvardon, majd két évig volt gyakornok egy New York-i ügyvédi irodánál. Ezután futva menekült Los Angelesbe és inkább vígjátékokat ír. Több sikeres tévésorozat után 2007-ben adta el első forgatókönyvét, a „The $40,000 Man”-t, amelyet alkotótársával, John Francis Daleyvel jegyzett. Első megvalósult forgatókönyvük a Förtelmes főnökök (Horrible Bosses) című sikerfilm volt, amely több mint 200 millió dollárt hozott. 2015-ben rendezőként is bemutatkozott az alkotópáros a Vakáció (Vacation) című filmmel. Következő mozijuk, amelyet írnak és rendeznek is, a „Game Night” című humoros thriller lesz Jason Bateman és Rachel McAdams főszereplésével.

JOHN FRANCIS DALEY (társíró / történet) első nagy sikerét színészként érte el a Különcök és stréberek (Freaks and Geeks) című sorozatban, amelyben Seth Rogen, James Franco és Jason Segel partnere volt. Az utóbbi hét évben a Doktor Csont (Bones) című hatalmas skerű tévésorozatban alakította Dr. Lance Sweets szerepét.
2007-ben adta el első forgatókönyvét, a „The $40,000 Man”-t, amelyet alkotótársával, Jonathan Goldsteinnel jegyzett. Első megvalósult forgatókönyvük a Förtelmes főnökök (Horrible Bosses) című sikerfilm volt, amely több mint 200 millió dollárt hozott. 2015-ben rendezőként is bemutatkozott az alkotópáros a Vakáció (Vacation) című filmmel. Következő mozijuk, amelyet írnak és rendeznek is, a „Game Night” című humoros thriller lesz Jason Bateman és Rachel McAdams főszereplésével.

CHRISTOPHER FORD (társíró) fontosabb filmjei: A robot és Frank (Robot & Frank), Rendőrautó (Cop Car).

CHRIS McKENNA (társíró) alkotótársával, Erik Sommersszel jegyzi a nagy sikerű Lego Batman – A filmet (The LEGO Batman Movie), jelenleg pedig a „Jumanji: Welcome to the Jungle” és az „Ant Man and The Wasp” forgatókönyvén dolgozik. Fontosabb tévésorozatai: Balfékek (Community), Amerikai fater (American Dad), „The Mindy Project”.

ERIK SOMMERS (társíró) több sikeres tévésorozat írója és producere: Amerikai fater (American Dad), „Happy Endings”, Balfékek (Community). Jelenleg a „Jumanji: Welcome to the Jungle” és az „Ant Man and The Wasp” forgatókönyvén dolgozik. Korábbi filmje: Lego Batman – A film (The LEGO Batman Movie).

LOUIS D’ESPOSITO (executive producer) a Marvel Studios társelnöke, jelenleg olyan filmeken dolgozik, mint a Thor: Ragnarök (Thor: Ragnarok), „Avengers: Infinity War”, „Black Panther”, „Ant-Man and the Wasp” és „Captain Marvel”.
Fontosabb filmjei: Vasember (Iron Man), Vasember 2. (Iron Man 2), Vasember 3. (Iron Man 3), Thor, Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World), Amerika Kapitány: Az első bosszúálló (Captain America: The First Avenger), Amerika Kapitány – A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier), Bosszúállók (The Avengers), Bosszúállók: Ultron kora (Avengers: Age of Ultron), A Hangya (Ant-Man), Doctor Strange, Amerika Kapitány: Polgárháború (Captain American: Civil War), A galaxis őrzői vol. 2. (Guardians of The Galaxy: Vol. 2), A boldogság nyomában (The Pursuit of Happyness), Zathura – Az űrfogócska (Zathura: A Space Adventure), S.W.A.T. – Különleges kommandó (S.W.A.T.).

VICTORIA ALONSO (executive producer) legutóbbi filmje A galaxis őrzői vol. 2. (Guardians of the Galaxy Vol. 2), jelenleg is több Marvel-filmen dolgozik: Thor: Ragnarök (Thor: Ragnarok), „Black Panther”, „Avengers: Infinity War”.
Fontosabb filmjei: Doctor Strange, A Hangya (Ant-Man), Bosszúállók (The Avengers), Bosszúállók: Ultron kora (Avengers: Age of Ultron), A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy), Amerika Kapitány: Az első bosszúálló (Captain America: The First Avenger), Amerika Kapitány – A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier), Thor, Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World), Vasember 3. (Iron Man 3), Mennyei Királyság (Kingdom of Heaven), Nagy Hal (Big Fish), Shrek.

JEREMY LATCHAM (executive producer) a Marvel Studios gyártásért és fejlesztésért felelős alelnöke. Fontosabb filmjei: Bosszúállók (Marvel’s The Avengers), A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy), Vasember (Iron Man), Vasember 2 (Iron Man 2).

PATRICIA WHITCHER (executive producer) fontosabb filmjei: Godzilla, Bosszúállók (Marvel’s The Avengers), Thor, A szólista (The Soloist), Dreamgirls, Egy gésa emlékiratai (Memoirs of a Geisha), Terminál (The Terminal), Holdfényév (Moonlight Mile), Ahol a szív lakik (Where the Heart Is), Álljon meg a nászmenet (My Best Friend’s Wedding).

STAN LEE (executive producer) a POW! Entertainment alapítója és kezdetektől elnöke. Sok millióan azonban úgy ismerik, mint a szuperhősök megalkotóját, akinek teremtményei a képregényvilág vezető cégévé tették a Marvelt. Olyan karakterek létrehozásában működött közre, mint Pókember, Hulk, az X-Men, a Fantasztikus Négyes, Vasember, Daredevil, az Ezüst Utazó és Doktor Strange.

AVI ARAD (executive producer) a Marvel Studios elnök-vezérigazgatója volt, 2006-ban alapította meg saját produkciós cégét, az Arad Productionst.
Fontosabb filmjei: Pókember (Spider-Man), Pókember 2. (Spider-Man 2), Pókember 3. (Spider-Man 3), A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man), A csodálatos Pókember 2. (The Amazing Spider-Man 2), X-Men – A kívülállók (X-Men), X-Men 2. (X2: X-Men United), X-Men – Az ellenállás vége (X-Men: The Last Stand), Hulk (The Hulk), Daredevil, a fenegyerek (Daredevil), A megtorló (The Punisher), Penge (Blade), Penge 2 (Blade II), Penge: Szentháromság (Blade: Trinity), Elektra, Fantasztikus négyes (The Fantastic Four), A fantasztikus négyes és az Ezüst Utazó (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer), A szellemlovas (Ghost Rider), A szellemlovas 2. – A bosszú ereje (Ghost Rider: Spirit of Vengeance), Vasember (Iron Man).

MATT TOLMACH (executive producer) jelenleg a Jumanji: Vár a dzsungel (Jumanji: Welcome to the Jungle) című filmen dolgozik, amelynek Dwayne Johnson, Jack Black és Kevin Hart a főszereplője, a bemutatót karácsonyra tervezik. Fontosabb filmjei: A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man), A csodálatos Pókember 2. (The Amazing Spider-Man 2), Armstrong hazugságai (The Armstrong Lie), A Da Vinci-kód (The Da Vinci Code), Pénzcsináló (Moneyball), A boldogság nyomában (The Pursuit of Happyness), Superbad – Avagy miért ciki a szex? (Superbad), Ananász expressz (Pineapple Express), Zombieland, Tesó-tusa (Step Brothers), 2012, Sam Raimitől a Pókember (Spider-Man), Taplógáz: Ricky Bobby legendája (Talladega Nights), Pánikszoba (The Panic Room), Az átok (The Grudge).

SALVATORE TOTINO (operatőr) többször dolgozott már Ron Howard rendezővel, legutóbb az Infernoban, korábban pedig olyan filmekben, mint A tenger szívében (In the Heart of the Sea), A dilemma (The Dilemma), Angyalok és démonok (Angels & Demons), Frost/Nixon, A Da Vinci-kód (DaVinci Code). Pályafutása kezdetén meghatározó munkája volt Jim Jarmusch filmje, az Éjszaka a Földön (Night on Earth), amelyben focus puller volt, majd első operatőri megbízását Oliver Stone-tól kapta a Minden héten háborúban (Any Given Sunday). Ezt az Ütközéspont (Changing Lanes) követte Ben Affleck és Samuel L. Jackson főszereplésével.
További filmjei: Everest, Sérülés (Concussion), Hétköznapi emberek (People Like Us).

OLIVER SCHOLL (díszlettervező) német születésű díszlettervező és képzőművész, 1991-ben költözött Los Angelesbe. Legutóbbi munkája A setét torony (The Dark Tower) volt Idris Elba és Matthew McConaughey főszereplésével. Fontosabb filmjei: Suicide Squad – Öngyilkos osztag (Suicide Squad), Az U.N.C.L.E. embere (The Man from U.N.C.L.E.), A holnap határa (Edge of Tomorrow), Hipervándor (Jumper), Az időkép (The Time Machine), Godzilla, A függetlenség napja (Independence Day).

LOUISE FROGLEY (jelmeztervező) jelenleg az „Ant-Man and the Wasp” című Marvel-filmen dolgozik. Korábbi filmjei: Vasember 3 (Iron Man 3), Harc a szabadságért (Free State of Jones), Viharlovagok (The Finest Hours), Rendíthetetlen (Unbroken), Műkincsvadászok (The Monuments Men), Kényszerleszállás (Flight), Fertőzés (Contagion), Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik (Ocean’s Thirteen), A jó német (The Good German), Amerikai vérbosszú (The Limey), Traffic, estét, jó szerencsét! (Good Night, and Good Luck), Sziriana (Syriana), Kecskebűvölők (The Men Who Stare at Goats), Bőrfejek (Leatherheads), Quantum csendje (Quantum of Solace), Az utolsó dal (The Last Song), A cinkos (The Conspirator), Constantine – A démonvadász (Constantine).

DAN LEBENTAL, ACE (vágó) 1990 óta vágó Hollywoodban, azóta több mint 30 mozit jegyez, amelyek között vannak hatalmas kasszasikerek, független játékfilmek és dokumentumfilmek is. Fontosabb filmjei: Vasember (Iron Man), Vasember 2. (Iron Man 2), Thor: Sötét világ (Thor: The Dark World), A Hangya (Ant- Man), Halott pénz (Dead Presidents), A pokolból (From Hell), Mi a manó (Elf), Zathura – Az űrfogócska (Zathura: A Space Adventure), Cowboyok és űrlények (Cowboys & Aliens), Ronda ügy (Very Bad Things), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Vince Vaughn vadnyugati kabaréja (Wild West Comedy Show: 30 Days & 30 Nights—Hollywood to the Heartland), Páros mellékhatás (Couples Retreat).

DEBBIE BERMAN (vágó) fontosabb filmjei: „The Jesuit” Tommy Flanagan és Ron Perlman főszereplésével, „The Final Girls”, Csimpilóták (Space Chimps).

MICHAEL GIACCHINO (zeneszerző) az utóbbi idők néhány nagy filmsikerének zenéjét jegyzi, többek közt: Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet (Rogue One: A Star Wars Story), Doctor Strange, Zootropolis – Állati nagy balhé (Zootopia), Agymanók (Inside Out), Jurassic World, A majmok bolygója – Forradalom (Dawn of the Planet of the Apes), A hihetetlen család (The Incredibles), L’ecsó (Ratatouille), Mission: Impossible – Fantom protokoll (Mission: Impossible - Ghost Protocol). A 2009-es Pixar-sikerfilmért, a Felért (Up) Giacchino Oscart, Golden Globe-ot, BAFTÁt és két Grammy-díjat nyert.
Jelenleg A majmok bolygója – Háború (War for the Planet of the Apes), a „The Book of Henry”, a Jurassic World: Bukott birodalom (Jurassic World: Fallen Kingdom) című filmeken, valamint A hihetetlen család (The Incredibles) folytatásán dolgozik.
További filmjei és tévésorozatai: Alias, Lost – Eltűntek (Lost), Mission: Impossible III, Star Trek, Super 8, Star Trek – Sötétségben (Star Trek Into Darkness), Star Trek: Mindenen túl (Star Trek Beyond).

via InterCom / Columbia Pictures

Pókember - Hazatérés (Spider-Man: Homecoming) - a magyar hangok

pokemberhazateres_hun_p4.png


süti beállítások módosítása