látogató számláló

Kritika: Dredd 3D

A törvény jött, látott, győzött.

A jövő Amerikája egy hulladék. Kopár sivatag mindenhol, kivéve Bostonban. Ahol Mega City áll. Egy hatalmas, erőszakos metropolis ahol bűnözők uralják a kaotikus utcákat. A városban a rendet a bírák tartják fenn. Bírák, esküdtszékek és azonnali hóhérok. Dredd bíró átlagos napjait éli, míg nem kap maga mellé egy újoncot és egy feladatot. A feladat nem egyszerű: egy 200 emeletes épületben egy új klán bukkan fel. Ez a klán a legbrutálisabb a városban, sőt rá tesznek egy lapáttal azzal, hogy ők terjesztik szét az új drogot, amitől a kliens az időt múlását lassabbnak érzi.

Felejtse el mindenki a Sly főszereplésű Dredd bírót. Mert ez a film minden szemszögből übereli. Olyan Dredd film, amilyen a képregény is. Badass. A 2000AD kiadó büszke lehet a filmre. Mert korrektül vitték a vászonra. Persze nem tökéletes film. Vannak hibái. De igazából mit lehet várni egy ilyen filmtől? Én személy szerint akciót, meg azért közepes történetet. Ennyi és ez mind adva van. Főleg azok fogják élvezni, akik, mint én, Dredd rajongók.

A 3D az marketingfogás semmi több. Nem ad a filmhez semmit. Na, jó azért egy két belassított jelenetnél azért működik, de hanyagolhatták volna. Ja, ha már szóba hoztam a belassított jeleneteket: dögivel van a filmben. Rengeteg. Még a film elején elviselhető, de mikor az ember már az ötödiket nézi, azért az sok. Mert ugye van ez a SLO-MO nevezetű drog. Említettem, hogy e drog hatására a kliens lassabbnak érzi az idő múlását. Oké, hogy párszor bemutatják. Mert azt elfogadom, de olyan lassítások vannak benne, amik feleslegesek. Egy fekete pont.

A szűk költségvetés néhol azért megjelenik egy-egy sminken, vizuális elemen. Na meg persze a történeten is. Mert, mint említettem, ez egy 200 emeletes, nem tudom, ez-e a jó szó, de leírom, egy paneltömbben játszódik. Persze azért néhány képsorban láthatjuk a futurisztikus várost, de nem sokszor.

A történetet, egyes elemeit lehet, hogy nem mindenki fogja érteni. Spoilerezek ennyit: Dredd maga mellé egy újoncot kap. Ez az újonc egy mutáns. Kiderül róla, hogy mutáns, meg a képessége, azt' jó napot. De az már nem, hogy honnan tett szert a képességére, több mutáns van, miért nem ítélik el őket, tehát miért lóghatnak az emberekkel meg ehhez hasonló kérdések. Spoiler vége.

Ám ami nagy piros pont, hogy Dredd egyszer se veszi le a sisakját. Nem úgy, mint a 95-ös Sly-féle Dreddben, amiben szinte csak sisak nélkül látjuk Dredd bírót. Meg ebben a filmben is elhangzik az örök klasszikus mondat: Én vagyok a törvény.  Még egy piros pont.

Szereplők közül Lena Headey emelném ki, aki nagyon jól hozza a gonosz klán vezető szerepét. Bár a Trónok Harcában is egy öntelt ri… alakít, így nem kellet messzire mennie, na jó, azért valamennyire igen.  Meg végülis Karl Urban is jól alakította Dredd bírót (bár ehhez a szerephez nem hiszem, hogy bárkinek meg kéne magát erőltetni).

A 18+ karika jogosan villog a film plakátjain. Olyan véres jelenetek vannak, hogy tátva maradt a szám. Nem számítottam, hogy ennyire „véres” film lesz. Azta. Kár, hogy a magyar mozik nem vetítik. Ha esetleg megjelenik hordozható formátumon, érdemes megvenni. Én csak ajánlani tudom!

update: a magyar mozik mégis bemutatják, 2013. január 10-én.


süti beállítások módosítása