Dupla bravúr a Kényszerleszállás
Az amerikai kritikusok ujjongva köszöntik a Kényszerleszállást, szerintük a rendező, Robert Zemeckis és a főszereplő, Denzel Washington pályafutásának egyik legjobb filmje. Köszöntik a két húzónév döntését, hogy visszatértek ahhoz, amiben igazán erősek: az elmélyült és összetett jellemtanulmányhoz, amely többek között azt a kérdést veti fel, a bűnös tisztára moshatja-e becsületét, ha hőstettet követ el.
Az amerikai kritikusok ujjongva köszöntik a Kényszerleszállást, szerintük a rendező, Robert Zemeckis és a főszereplő, Denzel Washington pályafutásának egyik legjobb filmje. Köszöntik a két húzónév döntését, hogy visszatértek ahhoz, amiben igazán erősek: az elmélyült és összetett jellemtanulmányhoz, amely többek között azt a kérdést veti fel, a bűnös tisztára moshatja-e becsületét, ha hőstettet követ el.
Washington tapasztalt pilótát alakít, aki egy alkohollal és kokainnal turbózott éjszakai szexmaraton után száll fel gépével, 102 utassal a fedélzeten. Katasztrófahelyzet alakul ki, amelyet bravúrosan old meg, ezért azonnal nemzeti hős lesz. A vizsgálat azonban gyorsan kimutatja szervezetében a drogot és az alkoholt, és megkezdődik a hős vesszőfutása. A pilóta nem csak azért küzd, hogy elkerülhesse a sokéves börtönt, hanem hogy megőrizhesse emberi méltóságát a média és a hatóságok nyomása alatt.
A kritikusok különösen nagyra értékelik, hogy a Kényszerleszállás a súlyos téma ellenére sem nélkülözi a humor, a katasztrófajelenet az utóbbi évek leglátványosabban fényképezett és vágott szekvenciája, és a mellékszereplők is egészen kiválóak (John Goodman, Don Cheadle, Bruce Greenwood).
(Flight - hazai bemutató: 2013. január 24.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.