látogató számláló

Kritika: Gengszterosztag

Minden ember visel egy jelvényt.

Gengszterosztag. Nem különösebben izgatott, hogy bemutatják-e nálunk vagy nem. Úgy vagyok vele, hogy elég sok gengszter/maffiózós filmet láttam már életembe és egy idő után ezek a filmek nem tudnak újat mutatni. De végül elhurcoltam a seggemet a moziba a gengszterfilmes sztereotípiákkal és azt kell, hogy mondjam…. Ennyire ne haladjunk előre. Mielőtt belevágnék a történet röviden: 1949. Los Angeles. Egy hatalomra éhes maffiavezér, Mickey Cohen (Sean Penn) kezében van az egész város. A tisztességes rendőrfőkapitány egy feladattal bízza meg az úgy szintén tisztességes őrmestert, John O'Marat (Josh Brolin), hogy hozzon létre egy külön csapatott, hogy el tudják kapnia Cohen. Kezdem, a negatívumokkal tele van gengszterfilmes klisékkel, akciófilmes közhellyel. Továbbá Ryan Gosling karaktere nagyképű, öntelt, arrogáns volt. Jobban gyűlöltem Gosling karakterét, mint a maffiavezért. Bár visszavesznek a karakteréből egy kicsit, de nem sokat és körülbelül a film felénél és így nem tudtam vele szimpatizálni. Negatívum még, hogy Emma Stone az egyedüli fontos női karakter a filmben. Ezzel a kijelentésemmel biztos sokan nem fognak egyetérteni, de én ezt a csajt se vonzónak, se jó színésznek nem tartom. Viszont ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Gengszterosztag egy rossz film, mert nem az.  Tetszett. Még így is, hogy elég sok ismert klisék vannak benne, de az akció jelenetek jól meg voltak rendezve, a díszletek, ruhák, kiegészítők mind-mind jól előidézték a 40 évek végét. Sőt vannak véres kivégzések, amik a gengszterfilmek legfőbb vonásai. Ami viszont nagy erőssége a filmen azok a színészek. Sean Penn a legjobb mind közül. Fantasztikusan eljátszotta a maffiavezért. Ezt mondom úgy, hogy elég sok maffiavezért láttam már a vásznon. Bár lehet, hogy azért tetszett a film, mert az utóbbi időkbe elég sok rossz filmet láttam (Lincoln, Erőnek erejével). Viszont azért így is éreztem, hogy ez a film nem az a film, amit többször meg fogok nézni itthon. O még hirtelen eszembe jutott egy negatívum. Mikor megalakul a gengszterosztag az első küldetés előtt nincs semmi taktikai megbeszélés, csak lerohanás, amibe belesülnek először, de utána is így viszik végbe a küldetést és csak a film felénél kezdenek el azon gondolkodni, hogy ezen azért változtatni kéne. E negatívum mellet azért ki kell, emelnek, hogy az gengszterosztag tagjai is megsérülnek, sőt a film vége felé létszámuk csökken.

Ennyi lett volna. Aki e héten moziba akar menni inkább a Gengszterosztagot, nézze meg, mint a Lincolnt.


süti beállítások módosítása