látogató számláló

Kritika: Croodék

Most először fordult elő, hogy több napig is gondolkoztam azon, hogy mégis mit kéne írni a Croodékról. Aki már olvasta egy kritikámat is, főleg animációs film kritikámat, annak szerintem feltűnt, vagy, ha nem, akkor most fel fog, hogy igazából nekem a jó animációs film azt jeleneti, hogy vicces mind gyerekeknek, mind felnőtteknek egyaránt. A karakterek szerethetőek, az animáció jól néz ki, és a film történetébe legyen tanulságos. De ez a tanulság ne szájbarágós legyen. Jó, megértem, nem az én korosztályomnak készülnek ezek a filmek, hanem kisgyerekeknek, de azért láttam már olyan animációs filmet, ami baromi kínosan, már a gyerekek képébe tolja a tanulságot, és nem engedi a film, hogy gondolkozzanak rajta. Na, ilyen szempontok alapján néztem meg a Croodékat.

Talán a látványvilág fogott meg legelőször. Szerintem nagyon látványos egy film, főleg a cselekmény második felénél bontakozik ki a látvány. Ezt igenis jó volt megnézni 3D-ben, az már más kérdés milyen lenne 4DX-ben, mert kíváncsi lennék, milyen szagok áradnának a moziteremben. Viszont a karakterkidolgozás szerintem szörnyű. Ismétlem, szerintem. Egyik karakter se valami szép, oké, hogy ősemberek, na de mikor megláttam az előzetesben Croodékat, egyből az a gondolatom támadt, hogy ezeket egy részeg, vagy egy nagyon pálya kezdő OKJ-s képzettségű animátor csinálta. Szerencsére harminc perc után hozzászokott Croodékhoz a retinám. Viszont, a film állatvilága nem semmi. A készítők, nem tudom mit szívtak, de egy-kettő állat van a filmben, amire csak így néztem, hogy honnan jött ez az ötlet. Mondok példát: van, amikor kis rágcsálókat ötvöztek elefántokkal, meg óriás tigris-nyúl. De azért van kardfogú tigris kinézetű állat is a filmben, csak azt nem értem, hogy maradjak a film állatvilágánál, valahogy nálam az érződött, hogy a készítők nem tudták eldönteni, hogy most valós, abban a korban élő állatokat készítsenek, vagy ha már kifizették a sok tudatmódosító szert, akkor már használják azt. Valahol a kettő között akadtak meg.
A film első fele azt mutatja be, hogy Croodék, hogyan töltik mindennapjaikat, hogyan vadásznak, hogyan élték túl a sok veszélyt, lévén ők az egyetlen megmaradt család. A filmnek ez a része tetszett, nagyon pörgős volt. Tényleg, mindig menekülnek, vagy épp egymással vitatkoznak. Na, de aztán mikor Eep, találkozik egy sráccal, Guy-jal, onnantól kezd unalmassá válni. Bejön a szerelmi szál a történetbe, és Croodék elkezdtek idegesíteni engem. Guy a történetben egy zseni, aki feltalálta a tűzet, cipőt, a viccet, a maradék szó használatát stb. Erre nemhogy a család együttműködne vele, inkább ellenségként kezeli őt. Ez még pár jelenetig vicces, meg jó pofa, de később már kezdett untatni, még később idegesíteni. Viszont voltak vicces jelenetek, és elég sok. Egy-két poénon még én is nevettem.
Senkit ne tántorítson el az írásom attól, hogy megnézze, voltak jó jelenetek, nem sok, de ameddig várok a Szörny Egyetemre, addig ez az animációs film feledteti velem az időt.

Croodek_B1.jpg


süti beállítások módosítása