látogató számláló

Kritika: A tenger szívében (In the Heart of the Sea)

Látványos bálnavadászatra fel!

Ron Howard filmjeit általában várni szoktam, a 2013-as Hajsza a győzelemért című műve után kíváncsi voltam mivel rukkol elő. Mikor megtudtam, hogy az új filmje A tenger szívében lesz (ami a Moby Dick alapkoncepciója), őszintén szólva örültem is, meg nem is. Örültem neki, mert biztos kezekben éreztem a filmet, másrészt viszont úgy érzetem, hogy ez egy olyan történet, ami már milliószor el lett mesélve különböző formában, nem sok újat fog tudni mutatni.

Mielőtt belemerülnék a részletekbe, azért nagy vonalakban a történetről. A tenger szívében nem a Moby Dick! De kifejtem: a történet arról szól, hogy Herman Melville (Ben Whishaw) felkeresi az egyetlen még élő tagot, aki az Essex nevű hajón utazott. Ugyanis a hajó történetéről pletykák keringenek és egyrészt kíváncsi az igazságra, másrészt viszont egy jó történetet akar magának, amit megírhat. És igen, ebből a történetből születik meg a Moby Dick, de az csak a történet feléről számol be. Ebben a filmben azonban láthatjuk azt is, mi mindent kellett megtenniük a hajó pusztulását túlélőknek az életben maradásért.

Nos, a film látványos, nagyon látványos, szóval mindenképp érdemes moziban megnézni. CGI van, néhol már zavaróan sok, de ezt meglehet bocsátani a filmnek szerintem, viszont senki ne 3D-s formában tekintse meg a filmet, semmit nem ad hozzá, sőt még ront is az élményen, semmi haszna nincs, sötétebbé teszi a vásznat ugye, és maga a film képi világa, tónusai is sokszor sötétek szóval volt egy pár jelenet amit alig láttam. Az operatőri munka se volta a toppon, ami úgyszintén rontott a film élvezhetőségén. A rángatózó kamera, oké értem én, hogy ezzel azt akarták elhitetni, hogy ténylegesen a nyílt vízen vagyunk, de sokszor nem lehetett látni, hogy mi történik a képen.

A színészek közül Chris Hemsworth-t különösen kiemelném, mert szerintem nagyon jó alakítást nyújtott, és örülök, hogy más szerepekben is lehet őt látni, mert amit a Marvel-filmekben nyújt, az sok kívánni valót hagy maga után, csak sajnos az emberek 99%-a így is Thorként fog rá emlékezni. Maradva a színészeknél: Chris Hemsworth egy tapasztalt első tisztet játszik, akinek a fejesek megígérték, hogy ő lesz az Essex kapitánya, de végül George Pollardra (Benjamin Walker) bízták, aki a tapasztalatlan, de kíváncsi és magának való kapitány szerepét tölti be. És komolyan mondom, az e két fickó közötti állandó rivalizálást egyszerűen jó volt nézni, annyira jó volt az alakításuk.

Összességében, a szerintem gyenge operatőri munka ellenére a film sok lélegzetelállító jelenettel büszkélkedhet így is. Van itt minden: karakterdráma, remek zene, kiváló színészek. Ez a film egy tipikus régi vágású tengeri kaland. És bár újat nem mutat, így is egy élvezhető alkotás. Kortalan mese férfiakról, akik megtették az elképzelhetetlent a túlélés érdekében.

Rajongj értünk Facebookon vagy Twitteren!

tengersziveben_hun_p2_620.jpg


süti beállítások módosítása