Moszkvai vadság
A műfajok nem arra valók, hogy őrizzék őket: a műfajkeveredés mindig segít. Ebben hisznek A legsötétebb óra alkotói.
A műfajok nem arra valók, hogy őrizzék őket: a műfajkeveredés mindig segít. Ebben hisznek A legsötétebb óra (The Darkest Hour, hazai bemutató: december 22.) alkotói, és filmjük így lett egyszerre sci-fi, thriller és akciófilm egy kis fantasyval fűszerezve. A történet szerint néhány amerikai fiatal éppen Moszkvában van, amikor űrlények támadják meg a Földet, és pusztítanak el válogatás nélkül mindenkit. Az amerikaiak az elnéptelenedett nagyváros üres utcáin próbálnak túljárni a sokáig láthatatlan idegenek eszén.
– Szerintem, ez a film igazából egy negyedik műfajnak köszönheti a hangulatát: a westernnek – nyilatkozta Emile Hirsch, a film egyik főszereplője. – Folyamatosan az lesz a néző érzése, hogy bármikor történhet bármi: az üres utcák, az óriási, néma terek a legrémisztőbbek. Tisztára, mint egy nagyon jól sikerült vadnyugati filmben. A helyszín meg legalább olyan lenyűgöző, mint a Sziklás hegység.
A stáb Moszkva legismertebb helyszínein forgatott: nemcsak a Vörös téren és a metróban, de a Tudományos Akadémián és a Moszkvai Nemzeti Könyvtárban – ez utóbbiba még soha, semmilyen filmes stábot nem eresztettek be, A legsötétebb óra alkotói voltak az elsők.
– Nekem Moszkva a vadnyugat: és imádtam revolverhőst játszani benne – mondta erre Emile Hirsch.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.